![]() |
[size=6]Cannabis kan schizofrenie veroorzaken [/size]
LONDEN - Regelmatig gebruik van cannabis kan depressie in de hand werken. Mensen die regelmatig een joint roken, hebben bovendien een grotere kans om schizofreen te worden. Dat blijkt uit drie onderzoeken die zijn gepubliceerd in The Britisch Medical Journal. Volgens de onderzoekers onderstrepen de conclusies de noodzaak om maatregelen te nemen die regelmatig en zwaar gebruik van cannabis tegengaan. Australische artsen ontdekten dat vooral tienermeisjes depressief kunnen worden als ze regelmatig blowen. Ze onderzochten 1600 meisjes en constateerden dat meisjes die dagelijks wiet roken, vijf keer zoveel kans hebben om depressief te worden als meisjes die de drug niet gebruiken. De meisjes die wekelijks een joint opstaken, hadden een twee keer hogere kans. Uit een Zweedse onderzoek onder 50.000 mannen bleek dat mannen die de drug eind jaren '60 hebben gerookt, 30 procent meer kans hebben om schizofreen te worden. Volgens de onderzoekers zou één op de acht gevallen van schizofrenie kunnen worden voorkomen als mensen geen cannabis zouden gebruiken. Britse onderzoekers constateren dat de kans op schizofrenie vooral verhoogt als mensen cannabis in hun tienerjaren hebben gerookt. Zij onderzochten duizend Nieuw-Zeelanders van voor in de twintig. Eén op de tien mensen die als tiener wiet rookten, zijn gediagnotiseerd met schizofrenie. België mag softdrugs niet langer gedogen, alleen strikte naleving van de opiumwet zal het aantsl gebruikers drastisch laten afnemen. |
Zéééééér voorzichtig zijn met die onderzoeksresultaten.
Weet je ook WIE opdrachtgever en eventuele sponsor was van voorvermelde onderzoeken? Ik herinner me een onderzoek in de VS dat uitwees dat marihuana nefast is voor de hersenen. Hoe waren de wetenschappers tot die conclusie gekomen? Schrik niet hé. EEn chimpansee werd 30!!!! minuten aan een stuk beademd met uitsluitend marihuanarook, dus zonder toegevoegde zuurstof. Tja. Vergis u niet, ook ik ben begaan met de hedendaagse jeugd. Ik wil je daarom aanraden u eens deftig te informeren over cannabis. Een goed boek met talrijke verwijzingen naar ONAFHANKELIJK wetenschappelijk onderzoek is "Cannaclopedia" van J.Nijsten. Ook "De Cannabisconnectie" van H. van Scharen bevat interessante informatie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
de onderzoeken die hier aangehaald worden tonen vnl de onkunde van de haatzaaiers en dat er mensen zijn die hun medemens liever in gevaar brengen dan in te zien dat de marihuanaplant gewoon een gezond plantje is, is toch al reeds geruime tijd geweten. |
Citaat:
|
Citaat:
Die mensen drinken ook in het weekend, die blowen niet alleen. Niemand die zich afvraagt of dit door drank kan komen? Heeft australie geen comazuipsters? |
Britse "onderzoeken" hebben altijd al een slechte reputatie gehad.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat er een behoorlijk groot verschil is tussen de marihuanaplant en het opgefokte spul dat je koopt in een koffieshop. |
1) Kan je de referenties meeposten als je iets citeert a.u.b.?
2) Dat effect is al langer gekend of vermoed, maar het aandeel comorbiditeit was nog niet bekend (dus: zijn schizofrenen in spé meer geneigd om cannabis overmatig te consumeren?) 3) Men vergeet erbij te zeggen dat overmatige consumptie van alcohol, tabak en caffeïne óók samengaan met schizofrenie. Men weet intussen zéér goed dat zowel alcohol en caffeïne psychose kunnen uitlokken (zie daarvoor de betreffende Wikipedia-pagina's voor een introductie). 4) hier vind je wat informatie dat op zijn minst aangeeft dat de resultaten die jij voorstelt voorzichtig benaderd moeten worden, aangezien het er eerder naar uitziet dat er geen directe causale relatie vast te stellen is (en dus dat comorbiditeit predomineert). |
Citaat:
indien we op een normale manier met die plant omgingen, zou er ook op normale manier controle op gehouden kunnen worden. Enkel spijtig dat de 'war on drugs' zo winstgevend is, waardoor de maatschappij bedolven wordt onder nonsens en de bevolking mag betalen voor de graaizucht van zijn vertegenwoordigers. |
Diezelfde onderzoekers hebben ook geconstateerd, indien je spruiten eet, dat je veel scheten moet laten.
Ongelooflijke info 8O |
Citaat:
|
Over marihuana gesproken: http://www.argusoog.org/2010/08/cannabis-doodt-kanker/
Over chemotherapie gesproken: http://www.uitdaging.net/gezond/chemotherapie.html Een reefer op tijd en stond, is blijkbaar niet zo ongezond. Al zal de farma-industrie dit niet bijtreden, rara... |
Citaat:
|
Citaat:
|
the problem is a slippery slope
|
Citaat:
Tegenwoordig zijn er meer mensen met psychische problemen door voorgeschreven medicijnen: http://www.apotheek.nl/Thema_s/Thema...d=10702&rId=40 Komt daarbij nog eens dat velen gedrogeerd achter het stuur zitten of hun werk doen. Iemand die z'n hele leven pillen slikt is dan 'normaal', maar degene die af en toe een joint rookt wordt gecriminaliseerd. 'k Zou de inhoud van het apotheekkastje van onze dierbare politici wel eens willen zien... ;-) |
Citaat:
Tennant & Rey is waarschijnlijk wel gekend, hoewel de Zweedse studie over een ganse lichting (70.000!) recruten vh leger ook befaamd is. uit het vuistje herinner ik me een tweede van Tennant (of Tennant& Rey?) en minstens één Canadese. Gemakkelijk terug te vinden op hun site. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be