Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Let it burst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165406)

Stingray 27 december 2011 21:20

Let it burst

Wat zou er gebeuren als we aan aantal zaken gewoon laten gebeuren, banken failliet laten gaan, de overheidsuitgaven met de helft reduceren om schulden af te betalen, geen werkloosheidsuitkeringen meer betalen, geen ziektegeld meer,... niks meer. De economie laten crashen en er gewoon voor gaan en dat niet alleen BE maar in heel EU bijvoorbeeld.

Hoe zou dat aflopen ?

Scherven A. Mok 27 december 2011 21:22

chaos, geweld, oorlog, ...

Robinus V 27 december 2011 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5891612)

Inderdaad. Toch maar niet doen dus.

Robinus V 27 december 2011 22:45

In eerste fase zijn mensen woedend omdat al hun spaargeld verdwenen is.

Mensen die geen inkomen hebben, gaan stelen. Daar gaan waarschijnlijk eigenaars waarvan ze willen stelen op schieten.

Ook gaan de lonen op middellange termijn fors omlaag, dus nog meer mensen die zullen stelen.

Allemaal voedingsbodems voor een desastreuze revolutie.

AsGardSGO 28 december 2011 02:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 5891862)
In eerste fase zijn mensen woedend omdat al hun spaargeld verdwenen is.

Mensen die geen inkomen hebben, gaan stelen. Daar gaan waarschijnlijk eigenaars waarvan ze willen stelen op schieten.

Ook gaan de lonen op middellange termijn fors omlaag, dus nog meer mensen die zullen stelen.

Allemaal voedingsbodems voor een desastreuze revolutie.

Zoals ik reeds gezegd heb; het gaat pijn doen, niet enkel de stap zetten maar ook het omvormen naar de RBE maatschappij.
Hoe langer we de doodstrijd uitstellen hoe erger het pijn doet.
In ieder geval vallen zal het zeker doen, ofwel maken wij het nog mee of niet maar gebeuren zal het. Ik hoop eerlijk gezegd op het eerste ondanks de gevolgen ervan.

Scherven A. Mok 28 december 2011 07:28

R B E ?

Kodo Kodo 28 december 2011 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 5891603)
Wat zou er gebeuren als we aan aantal zaken gewoon laten gebeuren, banken failliet laten gaan, de overheidsuitgaven met de helft reduceren om schulden af te betalen, geen werkloosheidsuitkeringen meer betalen, geen ziektegeld meer,... niks meer. De economie laten crashen en er gewoon voor gaan en dat niet alleen BE maar in heel EU bijvoorbeeld.

Hoe zou dat aflopen ?

Drie jaar vroeger zou dat aflopen.

Drie jaar vroeger dan nu het geval zal zijn. Ik heb hier al jaren geleden betoogd dat het EU-apparaat ons in een oorlogssituatie zou brengen, en nu begint dat te blijken.

Stingray 28 december 2011 08:53

Ik ga ervan uit dat de vrije markt die O zo geidealiseerd wordt een utopie is. Laat ons bij deze veronderstelling daarvan uitgaan. Er zullen genoeg krachten zijn die trachten dit tegen te gaan. Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon, al 2000 jaar niet (of hoelang de zogezegde beschaving ook mag bestaan).

Ik heb al eens eerder gezegd dat het Westen dit als wapen zou kunnen gebruiken om het Oosten een definitieve slag toe te dienen en hen te kortwieken. Zou dit geen mogelijkheden bieden en de pijn verkorten, opnieuw te starten ?

AsGardSGO 28 december 2011 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5892326)
R B E ?

Resource Based Economy. (www.thevenusproject.com)

Carnivore 28 december 2011 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5892991)
Resource Based Economy. (www.thevenusproject.com)

Sta me toe dat ik je effe quote in een andere draad en je link daar tevens gebruik + dat ik u in m'n vriendenlijst zet. Ik denk dat we namelijk op dezelfde golflengte zitten.

Stingray 28 december 2011 21:31

Vraag me af waarom de anders zo vrije markt-gezinden en rechtsen niets zeggen in deze.

Carnivore 28 december 2011 23:45

@Stingray
ik het iets gezegd en ik verhoud me meestal nogal aan de rechterzijde.

Hoewel ik traag maar zeker begin in te zien dat er nog meer zijden zijn buiten rechts, midden, links en hun extremen.

Diego Raga 28 december 2011 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5891612)

Ah, tijd om m'n kast nog eens uit te kuisen. (vanaf 1.20')

http://www.youtube.com/watch?v=wnuOn...eature=related

AsGardSGO 29 december 2011 03:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 5893091)
Sta me toe dat ik je effe quote in een andere draad en je link daar tevens gebruik + dat ik u in m'n vriendenlijst zet. Ik denk dat we namelijk op dezelfde golflengte zitten.

Het is niet waar... wie had dat kunnen denken, iemand die op dezelfde golflengte zit. Welkom u behoort nu tot een 'minderheidsgroep' ;)

Stingray 29 december 2011 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5894317)
Het is niet waar... wie had dat kunnen denken, iemand die op dezelfde golflengte zit. Welkom u behoort nu tot een 'minderheidsgroep' ;)

Als dat niet de waarheid is.:-D

Carnivore 29 december 2011 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5894317)

Idd. Da's klaar en duidelijk te merken.
Maar soit, hoop doet leven. Met de crisis in het verschiet -want velen denken dat we er nu al inzitten, niet dus, ze moet nog beginnen- gaan er misschien nog wel wat ogen open gaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be