Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Wat moet er met Israel gebeuren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165421)

Elio di Supo 28 december 2011 00:36

Wat moet er met Israel gebeuren?

Ik heb al vaak gehoord en gelezen dat Israel geen bestaansrecht heeft en dat de Joden de Palestijnen onterecht hun land hebben ontnomen.

Wat ik echter minder vaak verneem is hoe het verder moet met de Joden indien ze de staat Israel zouden opgeven en het land verlaten. Of moeten ze het land niet verlaten en samen regeren met de Palestijnen? Of een twee-statenregeling?

Kortom, het is gewoon uit nieuwsgierigheid welke oplossing de meeste voorkeur zou genieten.

lombas 28 december 2011 00:41

Volgens het verdrag van Montevideo hebben zowel Israel als Palestina een volledig soeverein recht.

Kasumi 28 december 2011 01:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 5892142)
Ik heb al vaak gehoord en gelezen dat Israel geen bestaansrecht heeft en dat de Joden de Palestijnen onterecht hun land hebben ontnomen.

Dat klopt.

De betere vraag zou zijn: Wat nu met Palestina en de Palestijnen?

Etnisch zuiveren, uitmoorden of hen een onleefbare niet soevereine "staat" geven die vol nederzettingen en checkpoints staan?

Wanneer stopt Israel de bezetting, nederzettingen, misdaden tegen de mensheid en waar en wanneer geeft het haar grenzen prijs, want de grenzen blijven maar illegaal uitbreiden?

De Palestijnen zijn niet tegen die Israelische terreur opgewassen. Israel wil geen vrede.

Een door de VN erkende soevereine staat op basis van de 67 grenzen is aangewezen en long overdue.

Tamam 28 december 2011 01:38

Israel heeft bestaansrecht, er wonen daar nu generaties die er ook niet aan kunnen doen dat de Britten zich lieten doen door zionistische drukkingsgroepen.

Moest Israel de grenzen van '67 respecteren zou dit een goed begin zijn van een langdurig vredesproces tussen beide staten.

Dixie 28 december 2011 13:10

huidige genzen en twee staten

lombas 28 december 2011 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5892908)
huidige genzen en twee staten

En de talloze exclaves? Meteen ook een douaneunie of wat?

;-)

maddox 28 december 2011 13:22

Stolp erover en binnen 100 jaar nog eens gaan kijken, als de laatste kruitdamp is opgeklaart.

bgf324 28 december 2011 15:09

Verplichte verhuizing van de Joden naar Texas.

Antoon 28 december 2011 15:15

Wat u denkt dat moet gebeuren is van weinig tel.

Wat reëel zal gebeuren is interessanter.

Naar mijn mening gaan Israel's vijanden de volgende 50 jaar blijven roepen, schreeuwen en stoken en als antwoord nog meer op hun bakkes krijgen als de 50 voorbije jaren.

Kasumi 28 december 2011 17:47

Citaat:

Niets, Israel moet blijven zoals het is.
Vreemde optie. Bedoelt ge een eeuwige kolonie behouden?

De VN heeft 2 staten erkend. Palestina was rijp in 48 om erkend te worden. Tot de oorlog kwam.

Vandaag de dag is het nog meer rijp en voldoet het aan alle voorwaarden. Dat bewijst ook de toetreding tot UNESCO. De VN heeft een obligatie deze staat zo snel mogelijk officiëel te erkennen.

Albrecht 28 december 2011 18:05

Één seculiere staat voor alle burgers, vrij van agressief Joods en Islamitisch fundamentalisme. De twee staten zouden anders toch al vrij snel terug in conflict geraken...

straddle 28 december 2011 18:05

Israel afschaffen, Palestina terug aan de palestijnen.

Niet identitaire joden mogen blijven als ze zich koest houden en gewoon hun godsdienst willen beleven zoals dat reeds het geval was voor de zionisten voet aan de grond zetten.

De identitaire joden en ''zionisten'':

1. ofwel naar Birobidjan, de Joodse Autonome Oblast in Rusland. Vermits het toch vol zit met russische joden in Israel lijkt me dat perfect haalbaar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Birobidzhan#
2. ofwel naar New York (en LA), waar ze toch al de scepter zwaaien.

.

bgf324 28 december 2011 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5893714)
Één seculiere staat voor alle burgers, vrij van agressief Joods en Islamitisch fundamentalisme. De twee staten zouden anders toch al vrij snel terug in conflict geraken...

Joodse fundamentalisten kijken je wel raar aan op straat, en spuwen naar 8-jarige meisjes, maar ze doen verder niet echt iemand kwaad.

Erger zijn die grotere groep zionistische joden; Ze zijn al meerdere oorlogen begonnen om hun imperialistische honger te stillen: geld en macht is het enige wat telt. Mensenlevens zijn niets waard.

Kijk naar Amerika; het voornaamste Jodenland ter wereld. De bevolking wordt er dom gehouden door de media, uitgemolken door het economische beleid, en bestuurt door Joodse pionnen (Vooral republikeinen, maar ook Obama's campagne werd grotendeels door Joods geld betaalt)

Als je ziet hoeveel kwaad zulke kleine groep (13 miljoen) aanricht, dan weet je genoeg; Er is niets zo verderfelijk als het zionisme.

Albrecht 28 december 2011 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5893893)
Joodse fundamentalisten kijken je wel raar aan op straat, en spuwen naar 8-jarige meisjes, maar ze doen verder niet echt iemand kwaad.

Erger zijn die grotere groep zionistische joden; Ze zijn al meerdere oorlogen begonnen om hun imperialistische honger te stillen: geld en macht is het enige wat telt. Mensenlevens zijn niets waard.

Ik beschouw de vocale groep 'modern orthodoxen'/religieus zionisten evengoed als fundamentalistisch, afhankelijk van hoe ze hun zionisme beleven.

Citaat:

Kijk naar Amerika; het voornaamste Jodenland ter wereld. De bevolking wordt er dom gehouden door de media, uitgemolken door het economische beleid, en bestuurt door Joodse pionnen (Vooral republikeinen, maar ook Obama's campagne werd grotendeels door Joods geld betaalt)
Ik zoek geen complotten achter de algemene uiting van onze decadente cultuur... dat is evengoed volledig eigen aan de moderne kapitalistische wereld.

bgf324 28 december 2011 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 5893715)
Israel afschaffen, Palestina terug aan de palestijnen.

Niet identitaire joden mogen blijven als ze zich koest houden en gewoon hun godsdienst willen beleven zoals dat reeds het geval was voor de zionisten voet aan de grond zetten.

De identitaire joden en ''zionisten'':

1. ofwel naar Birobidjan, de Joodse Autonome Oblast in Rusland. Vermits het toch vol zit met russische joden in Israel lijkt me dat perfect haalbaar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Birobidzhan#
2. ofwel naar New York (en LA), waar ze toch al de scepter zwaaien.

.

Lijkt me nog het beste plan. Ik zou eerder kiezen voor Texas. New York of LA zijn te progressief (Democratisch).

bgf324 28 december 2011 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5893901)
Ik beschouw de vocale groep 'modern orthodoxen'/religieus zionisten evengoed als fundamentalistisch, afhankelijk van hoe ze hun zionisme beleven.

Ik zoek geen complotten achter de algemene uiting van onze decadente cultuur... dat is evengoed volledig eigen aan de moderne kapitalistische wereld.

Ik zoek ook niets. Ik stel gewoon vast dat Amerika het meest decadente land ter wereld is, en dat die decadentie veroorzaakt is door het Joods-kapitalistische gedachtegoed.

Scherven A. Mok 28 december 2011 21:15

België zou een lichtend voorbeeld kunnen zijn voor al die Semieten ginder achter.

Citaat:

Joden en Palestijnen moeten de macht delen in 1 land.
Trouwen in de familie is niet meer van deze tijd :-)

Dixie 28 december 2011 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5893670)
Vreemde optie. Bedoelt ge een eeuwige kolonie behouden?

De VN heeft 2 staten erkend. Palestina was rijp in 48 om erkend te worden. Tot de oorlog kwam.

die ze zelf begonnen zo klaar waren ze er voor:roll:

maddox 28 december 2011 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5893670)

De VN heeft dat dan ook gedaan toen. Israël en TransJordanië.

Resultaat, dat de buurlanden in razende woede geprobeerd hebben de Joden in zee te drijven.... En hebben dat blijven proberen met gekregen Sovjet Materiaal, en blijven falen....

Tamam 29 december 2011 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5894174)
De VN heeft dat dan ook gedaan toen. Israël en TransJordanië.

Resultaat, dat de buurlanden in razende woede geprobeerd hebben de Joden in zee te drijven.... En hebben dat blijven proberen met gekregen Sovjet Materiaal, en blijven falen....

:lol:

Que Verdraaingen der Geschiedenis kan deze post goed tellen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be