Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waalse Economen willen geen vlaams geld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165455)

knip 28 december 2011 14:41

Waalse Economen willen geen vlaams geld

Als Waalse economen het zelf vragen...

www.cifop.be/doc/demorgenvendredi20-05.pdf

Maar dit wil PS niet hoor. Hoe meer steuntrekkers, hoe meer kiezers.
In feite houden wij in Vlaanderen de PS groot met de transferts.

fonne 28 december 2011 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knip (Bericht 5893103)

Van zodra echter het Vlaams geld is witgewassen door de Waalse overheid of de Europese instellingen staan ze wel in de eerste rij om het in ontvangst te nemen. Dan heet het Marshallplan of Europees Regiofonds of zo.
Wat me verbaast is dat ze spreken van slechts 4% loonverschil, volgens mij ligt dat nog een pak lager voor de Waalse privé-nijverheid (misschien zit de pendel naar Brussel daar voor iets tussen?). Maar desalniettemin slagen ze er niet in om competitief te zijn met Vlaanderen, noch met andere regios met economische achterstand in Oost-Duitsland bijvoorbeeld.

Hollander 28 december 2011 15:26

Citaat:

uiteraard.

Effect 28 december 2011 16:05

Citaat:

En zo maken zowel wij als Wallonië op een kostelijke manier een makkelijke vijand om het volk onder de knoet te houden. Jummie. Tijd om ermee op te houden.

vrijevlaming 28 december 2011 16:18

een studie van zes jaar oud?

knip 28 december 2011 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5893397)

Tja, Maar het probleem is nog steeds actueel.

born2bewild 28 december 2011 16:32

de enige manier om de francofonen uit het moeras te halen is een shocktherapie: drastische verlaging van de lonen (in functie van de efficientie)

Boduo 28 december 2011 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5893260)
...Wat me verbaast is dat ze spreken van slechts 4% loonverschil, volgens mij ligt dat nog een pak lager voor de Waalse privé-nijverheid (misschien zit de pendel naar Brussel daar voor iets tussen?). Maar desalniettemin slagen ze er niet in om competitief te zijn met Vlaanderen, noch met andere regios met economische achterstand in Oost-Duitsland bijvoorbeeld.

Competitief ???
Vlaanderen heeft, na Canada, de hoogste produktiviteit v.d. GANSE wereld
!

:cheer::cheer::cheer:

matthias999 28 december 2011 17:02

Ok, geen probleem. Dan zetten we de vlaamse transfers vanaf nu op STOP.:-P

Dirk A 28 december 2011 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5893397)

We kunnen wel stellen dat 6 jaar in het verleden door de PS niets is gedaan op dit vlak, integendeel. En dat tot 2019 er ook niks aan gedaan gaat worden, toch volgen Elio die tot in 2019 met alle mogelijke middelen gaat blijven regeren.

matthias999 28 december 2011 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A (Bericht 5893561)
We kunnen wel stellen dat 6 jaar in het verleden door de PS niets is gedaan op dit vlak, integendeel. En dat tot 2019 er ook niks aan gedaan gaat worden, toch volgen Elio die tot in 2019 met alle mogelijke middelen gaat blijven regeren.

Geen paniek, die regering houdt het toch nooit uit tot 2014. Trouwens als Di Rupo tot 2019 premier blijft dan is het land gegarandeerd failliet.

quercus 28 december 2011 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5893436)
de enige manier om de francofonen uit het moeras te halen is een shocktherapie: drastische verlaging van de lonen (in functie van de efficientie)

Wel dat is de harde realiteit. In Duitsland zijn in de vroegere DDR de lonen ook nog steeds lager dan die in het voormalige West-Duitsland. Het zou de Waalse ondernemingen een flinke steun in de rug kunnen geven mochten hun loonkosten gedrukt kunnen worden en aldus hun concurrentievermogen vergroot. Maar natuurlijk, dan zouden onze ultra-Belgicistische vakbonden moeten afstappen van de dwangmatige gedachte dat CAO's "Belgisch" moeten zijn.

fonne 28 december 2011 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5893436)

Vooral van de ambtenarenlonen dan. Iedereen in Wallonië wil aan de staat werken, dat betaalt stukken beter dan de privé, zelfs het leger.

Another Jack 28 december 2011 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5893581)
Vooral van de ambtenarenlonen dan. Iedereen in Wallonië wil aan de staat werken, dat betaalt stukken beter dan de privé, zelfs het leger.

Verdient een boefer meer dan u, fonne?

fonne 28 december 2011 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5893587)

De verhouding loon/IQ ligt stukken hoger in het leger, dat is een bekend feit. Maar daar telt eerder de verhouding loon/BMI naar het schijnt.

Another Jack 28 december 2011 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5893615)
De verhouding loon/IQ ligt stukken hoger in het leger, dat is een bekend feit. Maar daar telt eerder de verhouding loon/BMI naar het schijnt.

Dat was de vraag niet.
Ik veronderstel dat je je schaamt om je beroep?
Of schaam je je om je verloning?

Wie verdient er nu in de privé minder dan in het leger??

stuyckp 28 december 2011 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5893587)

Dat is niet zonder meer te vergelijken dacht ik zo. Welke diploma's heeft u, welke Fonne. En hoeveel jaren ervaring. Dat soort zaken tellen ook mee.
En misschien is Fonne wel steengoed in zijn job. Dat telt in de privé beter mee dan in het leger denk dat puur op ancienniteit gebaseerd is. (Denk ik, u mag me hier terechtwijzen)

Another Jack 28 december 2011 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5893632)
Dat is niet zonder meer te vergelijken dacht ik zo. Welke diploma's heeft u, welke Fonne. En hoeveel jaren ervaring. Dat soort zaken tellen ook mee.
En misschien is Fonne wel steengoed in zijn job. Dat telt in de privé beter mee dan in het leger denk dat puur op ancienniteit gebaseerd is. (Denk ik, u mag me hier terechtwijzen)

Ik ben reservist, geen beroepsmilitair (voor de 100ste keer).
Ik ken toevallig wel een aantal reserve officieren (masters) die vanuit de privé naar het beroepsstatuut zijn overgeschakeld: zij hebben moeten inleveren.

giserke 28 december 2011 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5893632)

Dat leger strantjeanetten wordt al veel te veel betaald. :x

Another Jack 28 december 2011 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5893641)
Dat leger strantjeanetten wordt al veel te veel betaald. :x

Hier, onze forumanarchist.
Nog een geluk dat geur niet via het internet verspreid wordt...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be