![]() |
monorails
vrede,
het lijkt wel een soort epidemie. de ene na de andere stad in poldavie lijkt in de ban van de monorail. de verantwoordelijken voor deze kwaal zijn twee broers, de tweeling levo en pravica trilistnik. deze twee architecten hebben samen alle monorails getekend die tot nu toe in het land werden geconstrueerd. de trilistnik broers lijken op elkaar als twee druppels water. er is maar 1 groot verschil: levo is linkshandig en pravica rechtshandig. vreemd genoeg valt dat ook te merken aan de monorails die ze ontwerpen. ![]() voor poldavska polje maakte levo het eerste ontwerp (A op de tekening), maar de gemeenteraad vond dat ontwerp veel te simpel en vroegen de broers om een uitgebreider parcours te ontwerpen. de broers kwamen met drie nieuwe voorstellen af (B,C en D op de tekening), waarvan tenslotte een ontwerp van pravica gekozen werd. welk ontwerp is van pravica trilistnik en werd dus gekozen? vrede, redwasp |
B
|
vrede,
Citaat:
wat is er speciaal aan B dat A,C en D niet hebben? vrede, redwasp |
Citaat:
Heb niet eens de opgave gelezen. |
Rechtsdraaiende lus, enkel in B.
|
vrede,
Citaat:
vrede, redwasp |
Citaat:
|
B en C gelijken meer op A, terwijl D erg afwijkend is...
Ik observeer verder wat... |
Citaat:
Dit doet mij denken aan die miserabele wiskunde examens :-( Logica zoeken in het examen zelf, nadenken hoe de leraar de meerkeuze opstelt, en vooral niet kijken naar de belachelijke opgave. |
Citaat:
C komt ook, op het eerste zicht, op alle plekken waar A kwam, als we van 'uitbreiding' uitgaan... |
vrede,
zoals we in onderstaande tekening zien, kunnen we B gemakkelijk tot A herleiden. in de groene rechthoek zien we heel duidelijk een lus. die moeten we alleen maar even omdraaien en onze tekening lijkt al een pak meer op A. in de rode rechthoek zien we eigenlijk ook een lus, maar deze is op een bepaalde plaats over de rest van het parcours geschoven. we draaien ook deze lus om en leggen een en ander weer op z'n plaats en als bij wonder hebben we A gekregen. ![]() met precies 1 van de 2 overgebleven trajecten C en D lukt dat ook. met de andere mogen we schuiven en omdraaien wat we willen, we zullen nooit A kunnen verkrijgen. welke van de twee is dat? vrede, redwasp |
![]() |
Wat is juist bedoeld met een lus 'omdraaien' ?
Voor mij moet je in B de toegevoegde lussen gewoon verwijderen om terug bij A uit te komen. Net zo voor C. En wat heeft dat allemaal met linkshandig of rechtshandig zijn te maken ? |
vrede,
ik heb even getwijfeld welk woord ik zou gebruiken voor het wegwerken van de lussen. misschien is 'verwijderen' inderdaad een ander woord. bij C en D kunnen ook heel wat lussen verwijderd worden. bij 1 van de 2 is het resultaat echter niet A. vrede, redwasp |
vrede,
even de pap in de mond geven: ![]() vrede, redwasp |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be