![]() |
Wie zijn geld niet bij de Nederlanders stalt is een dief van zn eigen portemonnee
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=T33K62BF
Citaat:
|
Ik dacht dat u het vrij eenvoudig wou houden, maar als ik dit zo lees dan slaat u de Belgisten wel graag om de oren met feiten niet waar?. :lol:
|
Citaat:
Feiten zijn forumgoud beste vrind. Helaas soms paarlen voor de zwijnen. Je weet echter nooit bij wie het op het juiste plekje land. Toen ik hier kwam heb ik kenbaar gemaakt wat mijn missie was. Namelijk leren over België en tevens vooroordelen over Nederland bestrijden. Daar probeer ik me aan te houden. |
Citaat:
Maar als je liever hebt dat ik tutoyeer, zodat je je niet 'oud' voelt, wil ik dat best wel doen hoor. Of heb je liever ge en gij?. :-P |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk zelf doordat ik een Indische moeder heb waarom er thuis zoveel nadruk op werd gezet, en zij deed ook altijd zo haar best om beschaafd over te komen bij "de Nederlanders / Blanda's" Dat zie je trouwens wel vaker bij Indo's, dat ze er graag bij willen horen, als gelijken gezien willen worden, om aan te tonen dat zij het Nederlandse staatsburgerschap waard zijn. Alhoewel ik het toen niet leuk vond, ben ik er nu toch wel blij mee dat ik een beschaafd overkomen heb. Maar toegeven met vrienden in de kroeg in Amsterdam, gaat allus lekker plat uit het bekkie!. :-P |
Citaat:
Ik kan me voorstellen dat een pinda daar meer last van heeft dan een blanda, maar als ik heel eerlijk ben geld dat voor iedereen. Uiteindelijk gaat het om je eigen gevoel, en in welke mate je vindt dat 'je er bij hoort'. In zekere zin heb ik in Limburg minder het gevoel 'erbij te horen' dan bijvoorbeeld in delen van Vlaanderen. Maar het meest heb ik dat gevoel hier in Leiden. (Laijuh dan) |
Citaat:
Maar het viel mij al heel snel op, dat ondanks dat de Limburgers zeer vriendelijk en makkelijk te benaderen overkomen, het zeer moeilijk en lang duurt om ze 'echt' te leren kennen. :-( In tegenstelling bij mensen uit "de Randstad" die toch vrij, stug, grof gebekt, direct, bot en soms zelfs lomp en ronduit onbeschoft over kunnen komen!. Maar je leert ze echt snel kennen, je weet gelijk wat je aan ze hebt, zij spreken met het hart op de tong. 8-) En ondanks de schoonheid en de vele verleidingen, en ik er op zich best wel zou willen wonen, weet ik nu al dat ik mij er nooit echt 'thuis' zou kunnen voelen. Veel te gesloten voor mijn Amsterdams hartje. ;-) Jeff |
Citaat:
|
Citaat:
Maar vóór we de Benelux opnieuw leven inblazen moeten we hier eerst van die belachelijke flaminganten en wallinganten verlost geraken. Begrijp je, Hollander? :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Om dus te komen tot een echte Lage Landen samenwerking, is het imperatief dat de Belgische staat verdwijnt. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nou als jij denkt dat "oh oh cherso" representatief is voor mensen uit de Randstad, dan denk ik dat je nog nooit in de Randstad geweest bent. Bovendien komen die gasten van dat programma uit Den Haag en omstreken, en ik kom uit Amsterdam.. een wereld van verschil!. :x Jeff |
Probeer de humor er van in te zien...
|
Citaat:
Ik heb een hele aflevering gezien. :-( Maar ik zag er de humor niet van in, voor mij is het vergelijkbaar als lachen om iemands handicap. Dat doe je gewoon niet als je netjes bent opgevoed. Jeff |
Citaat:
|
Citaat:
|
:-P
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be