![]() |
Schilderen met software
Citaat:
Ik gebruik tot dusver enkel Paint en MS Photo Editor. Equivalent van kleuterklas wellicht :-o Iemand die ervaring heeft met dat type ' creativiteit ' ? Zal af en toe een experimentje posten, work in progress uiteraard, pixel na pixel retoucheren is voor later, als ik me ooit n keer verveel :x Uiteraard ben ik eerst de mogelijkheden aan 't verkennen, 't is niet de bedoeling zo 'abstract' te blijven. Om die dingen te beoordelen : zo groot mogelijk maken en een meter achteruit kruipen. |
1 Bijlage(n)
...
|
Ge moogt mij altijd een strakke design afleveren. Want dat zal ik zelf na 100 jaar nog niet kunnen.
|
Ik teken dingetjes met Inkscape. Heraldiek en vlaggetjes...
|
1 Bijlage(n)
De bedoeling is een soort 'palet' op te bouwen waarmee ik dan collages kan maken.
( minder gespat en minder gesmeer, lekker compact, meer blokkendoos ) Palet van x vormelementen en y 'benoembare' elementen. Gewoon ter illustratie van wat ik bedoel - en met gebruik van het stuk 'rood' da'k uit 'het schilderij' van hierboven in m'n palet heb gemikt. |
Citaat:
Gimp is gratis en volgens mij vind je op internet wel uitleg over hoe je daar mee kan schilderen. In ieder geval; de mogelijkheden zijn nagenoeg eindeloos met Gimp (of Photoshop). |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
... zou een leuke tegel kunnen zijn ? ...
|
Schilderen met software, oftewel Photoshop.
En dat is uw nieuwe hobby? :p |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Dat is plakwerk, niet schilderen
Voor schilderen heb je dit nodig Een tablet ![]() En software ![]() |
1 Bijlage(n)
Dat puzzelen lijkt toch minder interessant dan het suggereren van ruimtes ...
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
Vertrokken van deze foto. |
2 Bijlage(n)
Ik vertrek v e vrij willekeurige foto en werk dan vrij intuïtief - stuk uitsnijden, roteren, vervagen *, elementen verdubbelen en verplaatsen, bijkleuren ...
Tot het 'iets van mij' is. * het 'vervagen' ligt het dichtst bij schilderen met penseel, dat is manueel 'de ene kleur over de andere trekken' ... Nog n voorbeeld : |
Citaat:
Maar inderdaad, voor de OP, Wacom tabletje en Painter moet je hebben, dan ben je vertrokken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be