Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Tijd om de Britten buiten te gooien! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16557)

Guderian 16 juni 2004 23:08

Hoog tijd dat we die achterlijke Britten uit het politieke eenmakingsproces van Europa gooien. Men kan niet met één been erin en met één been erbuiten staan. De Britten kunnen maar beter de 51ste VSA-staat worden, het past bij hen om als oude koloniale wereldheerser een eilandstaatje te worden van Hollywood-land. :mrgreen:

Het feit dat de anti-Europese UKIP in de EU-verkiezingen zoveel stemmen haalde zegt genoeg. Tijd dat de Europeanen weer "RAUS" zeggen tegen die Britten. In 1940 werd hen nog de kans geboden om terug in te schepen naar hun Albionneke (toen nonkel Marcel het nodig vond de panzertruppen van Guderian tot stilstand te brengen) terwijl we ze definitief konden verpletteren. Europa mag zich niet langer laten tegenhouden door de Britten en hen duidelijk maken dat ze niet langer welkom zijn in een eengemaakt Europa. Het is OF Europa, OF de yanks; maar niet beide.

UKIP

De Engelsen eruit!

AyneRand 16 juni 2004 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Hoog tijd dat we die achterlijke Britten uit het politieke eenmakingsproces van Europa gooien. Men kan niet met één been erin en met één been erbuiten staan. De Britten kunnen maar beter de 51ste VSA-staat worden, het past bij hen om als oude koloniale wereldheerser een eilandstaatje te worden van Hollywood-land. :mrgreen:

Het feit dat de anti-Europese UKIP in de EU-verkiezingen zoveel stemmen haalde zegt genoeg. Tijd dat de Europeanen weer "RAUS" zeggen tegen die Britten. In 1940 werd hen nog de kans geboden om terug in te schepen naar hun Albionneke (toen nonkel Marcel het nodig vond de panzertruppen van Guderian tot stilstand te brengen) terwijl we ze definitief konden verpletteren. Europa mag zich niet langer laten tegenhouden door de Britten en hen duidelijk maken dat ze niet langer welkom zijn in een eengemaakt Europa. Het is OF Europa, OF de yanks; maar niet beide.

UKIP

De Engelsen eruit!

Alleen de Duitsers zeiden "Raus" en dan alleen maar bepaalde Duitsers ...

Guderian 16 juni 2004 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand

Er zijn er nog die dat woordje gebruiken, wees gerust... 8)

AyneRand 16 juni 2004 23:24

Citaat:

Citaat:

Ja, ik heb er ook één gekend, ik heb dat krapuul persoonlijk zijn C4 gegeven. Hahahah

Guderian 16 juni 2004 23:27

Citaat:

Citaat:

Ja, ik heb er ook één gekend, ik heb dat krapuul persoonlijk zijn C4 gegeven. Hahahah

Tja, ook jij moet 's avonds in het donker vroeg of laat nog eens de straat op... :wink: :twisted:

AyneRand 16 juni 2004 23:47

Citaat:

Citaat:

Tja, ook jij moet 's avonds in het donker vroeg of laat nog eens de straat op... :wink: :twisted:

Ik heb personeel genoeg ... ben meestal moe s'avonds, ik werk hard ...

§tijn 17 juni 2004 10:00

Maar ik vrees dat de Britten heel de grondwet zullen blokkeren: voor de aanvaarding van de EU-grondwet is unaniliteit nodig, maar omdat het nu al zeker is dat de Britten zo'n grondwet in een referendum (massal?) zullen verwerpen zit Blair in een moeilijk parket en kan daarom zijn veto stellen en zo de hele grondwetsaanvaarding blokkeren.

Fonske 17 juni 2004 12:25

De voormalige Oostblok en de Scandinavische landen zijn ook geen voorstander van een meer federaal europa. Die staan ook op hun souvereiniteit en willen niet veel verder gaan dan een vrije markt. Moeten we die ook buiten smijten?
Ik denk dat het beter is een avant garde te vormen met Frankrijk Duitsland en de Benelux. Uiteindelijk zullen de rest de voordelen er van inzien en later bij komen. Zoals het hele unie proces tot nog toe verlopen is met Duitsland en Frankrijk als motor.

Tantist 17 juni 2004 13:00

De Britten er uit?

Zodat wij lekker verscheurd kunnen worden tussen Frankrijk en Duitsland?

Zeker niet! Vlaanderen aan de Engelse kant!!

uwagan 17 juni 2004 13:06

De Britten hoeven er niet uit. Laat de EU voor wat het is, een economische unie. Desnoods met Turkye, China of Nepal. De Europese landen die dit wensen kunnen een nieuwe politieke unie oprichten.

gm10 17 juni 2004 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
De Britten er uit?

wat een lachebekje ben jij

gm10 17 juni 2004 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uwagan
De Britten hoeven er niet uit. Laat de EU voor wat het is, een economische unie. Desnoods met Turkye, China of Nepal. De Europese landen die dit wensen kunnen een nieuwe politieke unie oprichten.

dat hebben ze ooit gedaan, remember?

die alternatieve unie viel echter uiteen toen .... de britten overliepen naar de EU ;-)

zegt genoeg over de britse strategie: verdeel en heers

Guderian 17 juni 2004 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
De Britten er uit?

Ja, zo snel mogelijk.
Citaat:

Onzin. Op de meeste punten zijn Frankrijk en Duitsland op Europees vlak bondgenoten.
Citaat:

De Britten zijn een blok aan het been van een sterk Europa. Vlamingen hebben belang bij een sterk Europa, de Britten op hun achterlijk eilandje zijn een bijkomstigheid. Europa's macht berust op een sterk continent, opgebouwd rond de as Parijs-Berlijn-Moskou.
De buitenlandse politiek van het VK heeft er altijd al in bestaan te verhinderen dat er een sterke continentale macht ontstaat. Dat is hun recht, maar dan passen ze niet in een sterk eengemaakt Europa. Dus: eruit.

Niet dat ik een oplossing in die zin verwacht van de slappelingen die overal in Europa op dit moment de macht in handen hebben, het ziet er zelfs naar uit dat ze een Brit EU-commissievoorzitter gaan maken om de Britse bevolking positiever te stemmen voor een door Blair gepland referendum. Of hoe dwaas men kan zijn...

solidarnosc 17 juni 2004 14:22

Het zou kunnen dat Blair Patten steun om de interne verdeeldheid bij de Britse conservatieven over Europa op de spits te drijven. Een conservatieve commissievoorzitter. Ga daar maar eens mee naar de verkiezingen. :wink:

Max 17 juni 2004 20:42

De Britten werken ook op mijn zenuwen op dat vlak. Keer op keer moeten ze het vaste land dwarsliggen en het lukt ze dan ook telkens doorheen de geschiedenis. :)

Ik ben ook voorstander van het toevoegen van de politieke unie binnen de economische (zoals we een Euro-zone hebben binnen de unie). De Britten mogen gerust in de economische blijven , maar ze verliezen dan alle bevoegdheden op niet-economische aangelegenheden.

Met een politieke kern overbruggen we naast de problemen met de dwarsliggers zoals het VK en de Oost-Blokkers , maar behouden we tegelijk ons afzetgebied. 2 Vliegen in één klap.

Dimitri 17 juni 2004 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fonske
De voormalige Oostblok en de Scandinavische landen zijn ook geen voorstander van een meer federaal europa. Die staan ook op hun souvereiniteit en willen niet veel verder gaan dan een vrije markt. Moeten we die ook buiten smijten?
Ik denk dat het beter is een avant garde te vormen met Frankrijk Duitsland en de Benelux. Uiteindelijk zullen de rest de voordelen er van inzien en later bij komen. Zoals het hele unie proces tot nog toe verlopen is met Duitsland en Frankrijk als motor.

Nederland is ook geen voorstander van een federaal Europa, hoor! Nederlanders zullen liever de Scandinavische lijn volgen dan de Frans-Duitse lijn. Helaas hebben wij niet de politieke rechten (correctieve referenda) die de Scandinaviërs wel hebben, anders zou Nederland nooit zo onvoorwaardelijk pro-Europees zijn geweest als het in het verleden was. De VVD begint inmiddels de mening van de bevolking door te krijgen en wordt kritischer op Europa, maar CDA en PvdA blijven voorstander van verdere samenwerking. Ondertussen groeit het aantal EU-kritische stemmen en zetels.

Max 18 juni 2004 01:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fonske

Nederland is ook geen voorstander van een federaal Europa, hoor! Nederlanders zullen liever de Scandinavische lijn volgen dan de Frans-Duitse lijn. Helaas hebben wij niet de politieke rechten (correctieve referenda) die de Scandinaviërs wel hebben, anders zou Nederland nooit zo onvoorwaardelijk pro-Europees zijn geweest als het in het verleden was. De VVD begint inmiddels de mening van de bevolking door te krijgen en wordt kritischer op Europa, maar CDA en PvdA blijven voorstander van verdere samenwerking. Ondertussen groeit het aantal EU-kritische stemmen en zetels.

Sorry dat ik met een veralgemening moet afkomen , maar ik heb de indruk dat Nederlanders vooral met hun portemonnee bezig zijn geweest in de geschiedenis. Hun neutraliteit in de meeste oorlogszaken zijn typerend voor dat standpunt.

Antoon 18 juni 2004 09:41

Zeg Guderian, na de Turken, de Joden, de Yanks, de Linksen, nu ook al de Britten?

Als je nog een tijdje verder doet ga je nagenoeg alleen achterblijven. Hopelijk voor jou met Alessandra Mussolini's pijp-mondje. :lol:

Dimitri 18 juni 2004 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max
Sorry dat ik met een veralgemening moet afkomen , maar ik heb de indruk dat Nederlanders vooral met hun portemonnee bezig zijn geweest in de geschiedenis. Hun neutraliteit in de meeste oorlogszaken zijn typerend voor dat standpunt.

Als je doelt op de Eerste Wereldoorlog: toen had Nederland nu eenmaal niets te winnen of te verliezen, dus bleef het neutraal. België was ongetwijfeld ook neutraal gebleven als de Duitsers zèlf niet waren binnengevallen. In WOII was het ook de bedoeling neutraal te blijven, maar nu vielen de Duitsers zèlf ook Nederland binnen.

Maar ik bedoelde eigenlijk vooral de rol van Nederland in de Europese eenwording van de afgelopen tien, twintig jaar. De politici hebben zich altijd onvoorwaardelijk pro-Europa opgesteld, maar de bevolking heeft zich nooit over de verdragen uit kunnen spreken. De Scandinaviërs wel, met wellicht hetzelfde resultaat als wanneer de Nederlanders hadden mogen beslissen in referenda.

Tantist 18 juni 2004 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uwagan

Een economische unie... Voor mij mag het wel wat verder gaan. Vrij verkeer van goederen, personen en diensten... Een gezamelijk leger... Kortom: als de schaalvergroting die België pretendeerde te zijn, maar nooit echt kon zijn....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be