Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Rijden met diesel fors duurder in 2012 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165573)

guido 007 1 januari 2012 09:33

Rijden met diesel fors duurder in 2012
 
http://www.hbvl.be/nieuws/geldzaken/...r-in-2012.aspx

Niet alleen de eco-kortingen vallen weg, de prijs aan de pomp gaat ook een stuk omhoog.
Tja, de staat moet geld hebben hé.

Henri1 1 januari 2012 09:35

Zo kan met het inderdaad stellen.

Voor wie genoeg rijdt is LPG misschien een interessant alternatief ?

guido 007 1 januari 2012 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5900589)
Zo kan met het inderdaad stellen.

Voor wie genoeg rijdt is LPG misschien een interessant alternatief ?

Hoe zit dat tegenwoordig met:
- De extra taxen?
- Het parkeren in ondergrondse garages?

Worden er eigenlijk al auto's aangeboden die standaard LPG hebben?

Henri1 1 januari 2012 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5900598)
Hoe zit dat tegenwoordig met:
- De extra taxen?
- Het parkeren in ondergrondse garages?

Worden er eigenlijk al auto's aangeboden die standaard LPG hebben?

Extra taksen zijn er nog.
Verbod sommige ondergrondse garage's is er ook nog.

hurricane 1 januari 2012 10:10

Er gaan meer en meer wagens op stookolie rijden, denk ik.
Hoewel voor nieuwere wagens dat vrij onverstandig is, volgens de garagisten.
Of is dat een fabeltje ?

subocaj 1 januari 2012 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5900598)
Hoe zit dat tegenwoordig met:
- De extra taxen?
- Het parkeren in ondergrondse garages?

Worden er eigenlijk al auto's aangeboden die standaard LPG hebben?

http://translate.google.be/translate?hl=nl&langpair=en|nl&u=http://cars.sulekha.com/lpg-cars

In India wel. Zie boven.

Descartes Jr 1 januari 2012 10:23

Dieselprijs in Luxemburg momenteel 1,18 EUR/L. Dat scheelt 9 EUR op een tankbeurt.

Over de transferten vanuit Wallonië naar Luxemburg zal ik het hierbij maar niet hebben ;)

subocaj 1 januari 2012 10:48

http://cars.sulekha.com/lpg-cars

Deze link werkt wel Guido, stond nog op vertalen.

Boduo 1 januari 2012 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5900586)
http://www.hbvl.be/nieuws/geldzaken/...r-in-2012.aspx

Niet alleen de eco-kortingen vallen weg, de prijs aan de pomp gaat ook een stuk omhoog.
Tja, de staat moet geld hebben hé.

Tja, in veel landen v.d. EU is de prijs van diesel +/- gelijk aan die van benzine.
Waarom is dat in dit apeland anders ?
;-)

Boduo 1 januari 2012 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5900617)
Er gaan meer en meer wagens op stookolie rijden, denk ik.
Hoewel voor nieuwere wagens dat vrij onverstandig is, volgens de garagisten.
Of is dat een fabeltje ?

In stookolie zit veel meer zwavel dan in diesel.
Wie op stookolie rijdt, brengt z'n motor naar de vaantjes.

:|

parcifal 1 januari 2012 12:01

:?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5900688)
Tja, in veel landen v.d. EU is de prijs van diesel +/- gelijk aan die van benzine.
Waarom is dat in dit apeland anders ?
;-)

Omdat de transportsector bijna uitsluitend op diesel rijdt.

Voor mij mogen de prijzen aan de pomp gerust nog stijgen, maar dat ze dan de verkeersbelasting afschaffen.

Nu betaal ik voor een auto die toch meestal stilstaat.
Gelukkig dat die mongolen van de verzekeringen ondertussen het kilometer-systeem hebben ingevoerd.

maddox 1 januari 2012 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5900696)
In stookolie zit veel meer zwavel dan in diesel.
Wie op stookolie rijdt, brengt z'n motor naar de vaantjes.

:|

Waarom zou een raffinaderij 2 soorten mazout maken?
Het enige verschil is dat in mazout een rode kleurstof EN een merker is toegevoegd. (zelfs gewassen/ontkleurde stookolie kan men onderscheiden, want de merker krijg je er niet uit, zonder het goedje door een raffinaderij te pompen)

den dinges 1 januari 2012 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5900586)
http://www.hbvl.be/nieuws/geldzaken/...r-in-2012.aspx

Niet alleen de eco-kortingen vallen weg, de prijs aan de pomp gaat ook een stuk omhoog.
Tja, de staat moet geld hebben hé.

Olieprijs zal blijven stijgen, voor de simpele reden dat de vraag stijgt. In China en Indië rijden elke dag méér auto's rond. We verbruiken nu al meer olie dan er geproduceerd word.
Dus...Bereid u er op voor binnen afzienbare tijd gewoon te voet te gaan. Of met een mobyletje, of beter nog een Solex ! Met die Solex-kes kon je 100 km rijden met 1 liter naft ! Ook d�*�*rom dat er geen meer gemaakt worden.
De wereld draait om : heel Azië reed met bromfietskes, en koopt nu auto's. Bij ons gaat het de andere kant op, want iedereen dopt hier of het scheelt iet veel, onze economie ligt halflam en binnenkort volledig lam, en we zijn allemaal blut en in de schulden...
Andere oplossing: paard en kar, ezels, muildieren, hondenkar...
Of : rollerskate, rolschaatsen en dergelijke. Ecologisch verantwoorde vervoersmiddelen.

den dinges 1 januari 2012 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5900696)
In stookolie zit veel meer zwavel dan in diesel.
Wie op stookolie rijdt, brengt z'n motor naar de vaantjes.

:|

Dikke zever. Er zit alleen wat kleurstof in, wel onmogelijk eruit te filteren. En het is verboden natuurlijk = dikke boete's als ze je pakken.
Truukje van de staat om geld te verdienen, anders reed iedereen met stookolie.

hurricane 1 januari 2012 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5900790)
Dikke zever. Er zit alleen wat kleurstof in, wel onmogelijk eruit te filteren. En het is verboden natuurlijk = dikke boete's als ze je pakken.
Truukje van de staat om geld te verdienen, anders reed iedereen met stookolie.

Onze garagist beweert dat het slecht voor m'n motor zou zijn. Hij mompelde iets over 'injecteurs'.

Pietje 1 januari 2012 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5900795)
Onze garagist beweert dat het slecht voor m'n motor zou zijn. Hij mompelde iets over 'injecteurs'.

Enkel en vooral slecht voor Turbo diesels en Common rail.
En vermits vandaag zo goed als alle diesels Turbo hebben.......8-)

hurricane 1 januari 2012 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5900817)
Enkel en vooral slecht voor Turbo diesels en Common rail.
En vermits vandaag zo goed als alle diesels Turbo hebben.......8-)

Hm...ik ga er in alle geval niet aan beginnen. Geen zin om m'n motor op te blazen ;-)

Pietje 1 januari 2012 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5900831)
Hm...ik ga er in alle geval niet aan beginnen. Geen zin om m'n motor op te blazen ;-)

Vroeger, toen een dieselwagen niet veel meer was dan een soort veredelde "mazoutstoof", kon het geen kwaad. In een moderne turbodiesel (met of zonder common rail) zou ik het ook nooit overwegen.

hurricane 1 januari 2012 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5900841)
Vroeger, toen een dieselwagen niet veel meer was dan een soort veredelde "mazoutstoof", kon het geen kwaad. In een moderne turbodiesel (met of zonder common rail) zou ik het ook nooit overwegen.

Alle dagen leren we wat bij :-)
Heb ondertussen wat info gevonden :
http://www.toyota.co.nz/ToyotaTechnology/D-4D

Descartes Jr 1 januari 2012 13:33

en naast de common rail zal het met de pompverstuivers niet veel beter gaan, vrees ik ...
euro-verstuivers lijkt mij een betere formulering ...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be