![]() |
Justitie werkt, zei ooit een voorzitser van de tsjeven
Allez, ik heb nog maar eens zo'n gevoel gehad van dat ze er hier toch ferm mee kunnen spelen, met onze teelballen.
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120102_054 titel: Politie klist drie inbrekers in Carrefour tijdens nieuwjaarsnacht en het gaat me dan vooral over deze zin: Citaat:
en iemand met 65 feiten, 65 jaar ? volledige tekst, voor als de link niet zou werken Citaat:
|
Tja, als er geen plaats is in de gevangenissen is er geen plaats hé. Men moet nu al enorm veel geld uitgeven om een gevangenis in Nederland "te huren".
|
Citaat:
:evil: :x :evil: |
en 't is elke dag van 't zelfde, en wat gbeurd er nog meer dat gewoon niet in de kranten komt, men kan er best eens mee lachen, maar dan zuur, om niet te vloeken van onmacht.
|
Citaat:
|
In feite hebben ze allemaal nog gelijk ook en werkt justitie... toch voor een bepaalde soort en minderheid van mensen.
Als ze dan ook met "werken" verder bedoelen dat ze bij onmachte is om bepaalde mensen, groepen er van of misdaden te veroordelen en gepast te straffen dan is het waar. Als ze met werken bedoelen dat ze een onveiligheidsgevoel door gemaakte of werkelijke praktische onkunde in stand kan houden bij de bevolking dan werkt ze zelfs heel goed. Als ze in haar uitvoerende arm zodanig mensen het werken onmogelijk maakt dat daar ook de corruptie en moeheid weelderig kan tieren (politie) werkt ze heel goed. Als zelfs de meest rechtschapen mensen zoals ik zelfs en de rest het geloof in het hele justitie apparaat verliezen (incluus de politie) dan scoort ze jaar na jaar, regering na regering, uitmuntend. |
Citaat:
|
Citaat:
:x |
Ik moet deze draad nog eens naar boven brengen.
Schoofzak is alweer eens van zijn stoel gevallen, achterover en plat op zijn bakkes. Aanleiding: een vreugdebericht van de pakkemannen, dat ze ene kunnen pakken hebben. Goed zo. Maar wat lezen we er bij ? Een dubbele moordenaar, verkrachter en zware dief, werd veroordeeld tot levenslang, ten tijde van, let goed op, juni 1998. Op, let goed op, 13 oktober 2010 (hoeveel later is dat ????) keert meneer niet terug uit .... penistentiair verlof ('k zou er beter niet zoveel mee lachen, alhoewel, ne mens sterft beter al lachend dan al bletend). Antwoord nu eerlijk: valt uw mond daar ook van open, dat ge hem niet meer dicht krijgt ???? links of rechts: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120111_100 Citaat:
|
Met Turtelboompje gaat het op punt komen.
Deze morgen op Radio 1 verklaarde ze : "Het gaat over procedurefouten die zouden(1) kunnen(2) gemaakt(3) geworden(4) zijn(5)... Het ging over de rechters die spaghetti-gewijs gingen eten met diamantairs. Dat zou kunnen een zin zijn voor een Groot diktee der Nederlandse Taal. |
65 feiten? Dat is toch peanuts. Vandaag viel er te lezen dat er 4 magistraten bescherming krijgen omdat er doodsbedreigingen aan hun adres gegeven werden door een terminaal zieke gangster die niet minder dan 600 inbraken op zijn palmares heeft staan. 600(!) Dat moet toch betekenen dat hij in zijn leven niet al te veel in het gevang heeft gezeten voor al deze feiten.
|
Citaat:
Hier hebben we nu laureaten van den inbraak. Laat ons bidden. |
Citaat:
Wss werd deze crimineel niet onmiddellijk vrijgelaten, wat raar is, er werd nochtans niemand vermoord of verwond, bestolen of verkracht. Diegenen die nu nòg niet inzien dat we een klassenjustitie hebben, die willen het niet inzien. |
Citaat:
Ik was nog maar pas terug op mijn stoel geraakt, vol blauwe plekken en bulten, of ik lig er weer af: titel: Staat loopt zeker 70 miljoen mis Helft boetes Justitie wordt niet betaald link: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=7O3KP3GN tekst onderaan, mocht de link niet (meer) werken Wat marcheert er nu eigenlijk nog wel aan Justitie ? Dat mevrouw de Minister en de dames en heren rechters op 't einde van de maand betaald worden wellicht ??? Maar verder niets. Niets !! Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=5C8ZMGnN0bM |
Citaat:
Ik ken iemand die opgepakt werd voor inbraak, samen met zijn compagnon. Die compagnon kon niet echt tegen het gevangenissysteem en die bekende meer dan 250 inbraken, die ging rondrijden met de politie, om al hun inbraken aan te wijzen, dagen lang. Alleszins, tegen dat ze voorkwamen zaten ze vier maand in voorarrest. Er werd een jaar gevangenisstraf uitgesproken en diezelfde avond waren ze thuis. Samenvoeging noemen ze dat, of wil je werkelijk dat ze 250 verschillende rechtszaken houden en dat die mensen dan 250 jaar gevangenisstraf krijgen? Wil je echt dar een rechtbank daar een jaar of vijftien voor uittrekt? De rechtbanken kunnen nu niet eens volgen. Kan je je voorstellen dat die jongens, vermits ze in voorarrest zaten, elk zo'n 250 keer per maand voor de raadkamer moeten verschijnen om de aanhouding te bevestigen? Dat is nu eenmaal het nadeel aan de tactiek - het voorarrest misbruiken als straf, die het parket gebruikt. Waarom denk je dat dit systeem in VN rapporten veroordeeld word? |
Citaat:
Die komen buiten en ze hebben raar of zelden een inkomen, als ze geluk hebben krijgen ze een minimum dop. Werk krijgen ze niet want het zijn boeven die uit de gevangenis komen. Als ze vrijgelaten worden valt er van financiën een rekening in de bus, 25.000€, te betalen binnen de acht dagen of de deurwaarder komt. Ze betalen niet - uiteraard niet, ze hebben amper een inkomen, dus de deurwaarder komt en die stelt vast dat er niets te halen valt. Wat nu? Nog wat meer onrealistische boetes uitschrijven? Nog eens 10 of 20.000€ erbij doen? Realiseer u goed, de meeste van die mensen blijven voor altijd aangetrokken tot misdaad omdat ze geen andere keuze hebben. Ze krijgen - ik zeg maar iets, 850€ dop, zelfs als ze de èèn of andere strontjob te pakken krijgen en ze verdienen 1.200€ dan slaat het gerecht daar 350€ van aan. Wie verschiet dan dat die mensen niet gaan werken, ze zijn slechter af met werk dan zonder. |
Citaat:
gisteren nog in de gazet ... een paar van die gevluchten van Dendermonde of van waar was het na 2 jaar nog steeds voortvluchtig, maar wel bij verstek veroordeeld voor de schade aan de tralies en gestolen gevangenisplunje :roll::roll::roll: is daar echt een proces over gevoerd ?!? met rechters en advokaten voor alle partijen ?!? heeft justitie niks beters te doen ???? kunnen die zo'n zaken niet afschrijven en de (voorspelbaar onverhaalbare) kosten drukken ???? |
Citaat:
Edit: Ik geloof, als je vlucht uit de gevangenis, dat je dan twee dagen hebt om die gevangeniskleren ergens aan een politiebureau of gemeentehuis achter te laten, anders ben je strafbaar... :D |
Citaat:
ik zou durven zeggen dat justitie op volle toeren draait ! :roll: tingelingeling, tingelingeling ... en de kassa rinkelt verder ... |
Citaat:
Nu moet ge mij eens zeggen wat onrechtvaardigs er aan zou zijn dat iemand met één feit één maand bak zou krijgen, iemand met twee feiten een trimester, iemand met drie feiten een jaar; en iemand met 65 feiten, 65 jaar ? Ons recht zit krom in mekaar. Werkt maar hard; wat de staat niet komt pakken, zullen de luiaards wel nemen, en wat overschiet kan u dan gestolen worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be