Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   We gaan er allemaal aan: supervulkaan op springen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165630)

Derk de Tweede 2 januari 2012 16:29

We gaan er allemaal aan: supervulkaan op springen

Vluchten kan niet meer! :-(

http://www.dailymail.co.uk/sciencete...many-blow.html

Txiki 2 januari 2012 16:38

Dat waren we ook niet van plan. Trouwens, als eeuwenoud hert of the fittest overleef ik dat ook wel.

giserke 2 januari 2012 16:40

Potvermiljaarde?
Ze beloven dit nu al 2000 jaar, wanneer gaan ze er nu eens aan beginnen? :x

hurricane 2 januari 2012 16:41

:cheer: Nog rap al mijn geld op doen :cheer:

maddox 2 januari 2012 16:42

Niks super aan. Gewone, maar grote vulkaan. En Ik acht de kans dat we het in onze levenstijd gaan meemaken kleiner dan dat ik de lotto win. En ik speel niet mee.
Het Eifel Vulkaanveld is oud en versleten.

Derk de Tweede 2 januari 2012 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5902906)
Potvermiljaarde?
Ze beloven dit nu al 2000 jaar, wanneer gaan ze er nu eens aan beginnen? :x

Vanmacht gaat het gebeuren.
De Lage Landen zullen onder meters stof verdwijnen.
Wie geld en tijd heeft neemt nu een vliegtuig richting anywhere!

Demper 2 januari 2012 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5902911)

:cheer: hij heeft een gat in zijn hand :cheer:

Demper 2 januari 2012 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5902919)
Vanmacht gaat het gebeuren.
De Lage Landen zullen onder meters stof verdwijnen.
Wie geld en tijd heeft neemt nu een vliegtuig richting anywhere!

Kga nog vlug al mijne whisky opzuipen, voor het te laat is.

Derk de Tweede 2 januari 2012 16:45

hurricane 2 januari 2012 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5902922)
:cheer: hij heeft een gat in zijn hand :cheer:

Oe ? Ik wou juist nen tournee voor heel het forum geven. Dus dat feest gaat niet door ?

giserke 2 januari 2012 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5902911)

En kom dan morgen eens vertellen hoe het geweest is. :lol:

Demper 2 januari 2012 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5902930)
Oe ? Ik wou juist nen tournee voor heel het forum geven. Dus dat feest gaat niet door ?

Doe maar eh 8-)
Voor mij een fles whisky 8-)

hurricane 2 januari 2012 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5902932)
En kom dan morgen eens vertellen hoe het geweest is. :lol:

Waarschijnlijk ne kater, even groot als die vulkaan.

giserke 2 januari 2012 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5902917)
Niks super aan. Gewone, maar grote vulkaan. En Ik acht de kans dat we het in onze levenstijd gaan meemaken kleiner dan dat ik de lotto win. En ik speel niet mee.
Het Eifel Vulkaanveld is oud en versleten.

Oude schuren die in de fik vliegen branden fel!

manta 2 januari 2012 19:05

Supervulkaan roert zich op 50 km van Duits-Belgische grens
http://www.hln.be/hln/nl/2654/Extrem...he-grens.dhtml
Citaat:

Deze supervulkaan barstte een keer om de ongeveer 12.000 jaar uit
Ooooh, geen probleem dan...
Citaat:

en het verontrustende is dat de vorige keer al 12.900 jaar geleden is.
8O
Groot probleem....

Ons bier gaat warm worden... :-(

vrijevlaming 2 januari 2012 19:16

ha, de mayas gaan nog eens goed lachen vandejare

Jantje 2 januari 2012 20:20

Ik zie het probleem niet.
Zo'n uitbarsting heeft toch meer voordelen dan nadelen.

1) een daling in de pensioengerechtigden, dus minder pensioen uit te betalen en de vergrijzing blijft betaalbaar.

2) werkgelegenheid door al dat vuil dat moet opgeruimd worden, dus minder werklozen.

3) werkgelegenheid door de vernieling, veel zal terug moeten gebouwd worden, dus minder werklozen.

4) minder hulpbehoevende bejaarden, dus de werkdruk bij de verzorgende daalt, dus terug meer mensen die de job willen doen.

5) minder aantrekkelijk voor gelukzoekers, dus het aantal asielzoekers en de daaraan verbonden kosten dalen.

6) wereldwijde daling van de temperatuur, een oplossing voor de opwarming van de aarde dus. Dus bij een uitbarsting geen verdere stijging van de zeespiegel, dus minder gebieden die overstromen.

7) de overbevolking word op natuurlijke wijze opgelost, dus geen pijnlijke politieke beslissingen nodig.

8) minder energieverbruik door gebrek aan voertuigen, berijdbare wegen, huishoudtoestellen, enz... dus een wereldwijde daling van de olie en gasprijzen.

9) veel spaargelden die door niemand nog zullen opgeëist worden en dus onbeperkt door de banken kunnen gebruikt worden, de bankencrisis in 1 klap opgelost.

10) levenverzekeringen die niet uitbetaald moeten worden, dus de verzekeringen zijn ook direct gered.

Dit zijn slechts 10 voordelen aan een uitbarsting zoals die van de Pinatubo op de Filipijnen in 1991 of groter.

Dus laat die uitbarsting maar plaats hebben en laat er dan 10 miljoen Europeanen het leven door verliezen. Er zijn nu reeds meer dan 500 miljoen inwoners in Europa.
Het is een cijfer dat lager ligt dan dat van WWII en is minder pijnlijk voor de bevolking.
En heeft veel minder pijnlijke naweeen.

Anselmo 2 januari 2012 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5903368)
Ik zie het probleem niet.
Zo'n uitbarsting heeft toch meer voordelen dan nadelen.

1) een daling in de pensioengerechtigden, dus minder pensioen uit te betalen en de vergrijzing blijft betaalbaar.

2) werkgelegenheid door al dat vuil dat moet opgeruimd worden, dus minder werklozen.

3) werkgelegenheid door de vernieling, veel zal terug moeten gebouwd worden, dus minder werklozen.

4) minder hulpbehoevende bejaarden, dus de werkdruk bij de verzorgende daalt, dus terug meer mensen die de job willen doen.

5) minder aantrekkelijk voor gelukzoekers, dus het aantal asielzoekers en de daaraan verbonden kosten dalen.

6) wereldwijde daling van de temperatuur, een oplossing voor de opwarming van de aarde dus. Dus bij een uitbarsting geen verdere stijging van de zeespiegel, dus minder gebieden die overstromen.

7) de overbevolking word op natuurlijke wijze opgelost, dus geen pijnlijke politieke beslissingen nodig.

8) minder energieverbruik door gebrek aan voertuigen, berijdbare wegen, huishoudtoestellen, enz... dus een wereldwijde daling van de olie en gasprijzen.

9) veel spaargelden die door niemand nog zullen opgeëist worden en dus onbeperkt door de banken kunnen gebruikt worden, de bankencrisis in 1 klap opgelost.

10) levenverzekeringen die niet uitbetaald moeten worden, dus de verzekeringen zijn ook direct gered.

Dit zijn slechts 10 voordelen aan een uitbarsting zoals die van de Pinatubo op de Filipijnen in 1991 of groter.

Dus laat die uitbarsting maar plaats hebben en laat er dan 10 miljoen Europeanen het leven door verliezen. Er zijn nu reeds meer dan 500 miljoen inwoners in Europa.
Het is een cijfer dat lager ligt dan dat van WWII en is minder pijnlijk voor de bevolking.
En heeft veel minder pijnlijke naweeen.

1/1/2012 schijnt de warmste geweest te zijn sedert men met de meteorologische opmetingen in Ukkel is gestart.
Dit is duidelijk niet zonder gevolgen gebleven.

filosoof 2 januari 2012 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5902870)

zucht.. de Daily Mail...:sleeping:
http://www.wired.com/wiredscience/20...ow/#more-91061

Vigilante VL 3 januari 2012 00:13

Oppervlakte van 1000km² ... Da's dan nog maar een straal van ruwweg 15 �* 20 km voor de pyroclastische vloedgolf/wolk... 't Zal grijze pellekes regenen, maar we gaan niet liggen koken in de lava ofzo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be