![]() |
Nationale databank van verslaafden
Verslaafden die hulp krijgen (voor drugs en alcohol) moeten zich registreren in een database.
De privacycommissie ziet geen problemen. Ik vraag me af wie dit bedacht heeft? Mensen die zich aansluiten bij AA,en ook nog eens professionele hulp zoeken, moet zich laten registreren. Dit is er voor mij zwaar over! Want dit is een drempel voor mensen die zich in alle stilte wensen te behandelen voor hun probleem. Ik zou wel akkoord gaan dat dit op vrijwillige basis gebeurt. Wat met het medisch geheim? http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120103_009 |
Citaat:
zet nog eens de ware verhouding van het verslavingsprobleem in vetjes. Je zou er sympathie voor de stellingen van Artisjok bij krijgen.... Citaat:
|
Citaat:
|
Ach ja. Dat soort databanken kan altijd gehackt worden, maar uw medische gegevens (dus ook verslaving edm) staan ook relatief onveilig geparkeerd in de netwerken van ziekenhuizen. Misschien moeten we dit wel veiliger gaan bewaren en bewerken.
|
Citaat:
Ik wens echter geen sympathie voor mijn stellingen; maar wel graag begrip. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik zie niet in hoe men dan dubbele registratie zal vermijden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat is een zware beschuldiging, zelfs laster. De baas van e-health zal dat niet graag horen. |
Citaat:
Ik heb het over telkens weer opduikend wereldnieuws van rondslingerende verloren massale bestanden, meestal in Angelsaksische landen. Maar de verkoop ervan was ivm Zwitserse geheime bankrekeningen en de koper was de Duitse regering en nog een paar andere geloof ik. Heling dus. Nu krijg ik zeker Merkel op mijn nek? Kan ook bij ons gebeuren, dat rondslingeren. En zelfs diefstal en verkoop. Zoals je weet -analoog aan drugprohibitie- kan je criminaliteit alleen maar uitschakelen door ze legaal te maken. Dat zou betekenen dat je die bestanden over verslaafden straffeloos uitdeelt, al of niet tegen betaling. Aan de gelegaliseerde drugleveranciers bv. |
Citaat:
https://www.ehealth.fgov.be/nl/home Citaat:
Weet jij iets af van de beveiliging van dergelijke gegevens in België, dat jij zo zeker bent dat dit in België ook kan. |
Citaat:
|
A;
Citaat:
Citaat:
of hun criminele neigingen |
Citaat:
Als je inbreekt in het buro van iemand die toegang heeft, en hij laat zijn toegang-codes e.d. slingeren in zijn bovenste la, zal je inderdaad gegevens kunnen consulteren. Maar je zal geen kopie kunnen maken van een databank. Het RR, de RSZ, de belastingsdienst, neemt geen kopies op een harde schijf die ze ergens laten slingeren. |
Citaat:
Criminaliteit kan je al helemaal niet beletten noch in dat geval legaliseren. |
Citaat:
|
Citaat:
Zie hoger. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be