Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Val het parket Brussel niet lastig met autodiefstallen, laat die daders maar lopen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165660)

De schoofzak 3 januari 2012 13:36

Val het parket Brussel niet lastig met autodiefstallen, laat die daders maar lopen

Ik heb nog maar pas een draad opgesteld met als titel "justitie werkt, volgens een ex-voorzitster van de tsjeven",
naar aanleiding van een ongelooflijk voorval (zie maar in die draad),

of nu wordt het helemaal Kafka.

Als de politie in Brussel een autodief vangt, dan moeten ze daar het parket niet meer mee lastig vallen.
Laat die sukkelaar van een dief gewoon lopen.

Meneer de procureur,
weet gij hoeveel mijn autootje kost, en hoe lang ik daar voor heb moeten werken?

Het valt te verwachten dat de politiek zal reageren.
Maar dan nog blijft het: een verantwoordelijke van justitie kan het in zijn domme kop krijgen dat autodiefstal ook al kleine criminaliteit is.
Ook een fait d'hiver zeker (alhoewel, ik zou er beter niet mee lachen).

't Zelfde trouwens voor die wapens.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120103_063

titel: Niet langer arrestaties voor autodiefstal en wapenbezit in Brussel

tekst voor als de link niet werkt:

Citaat:

BRUSSEL - Het Brusselse parket heeft een opmerkelijke rondzendbrief naar alle politiezones gestuurd: een lijst van misdrijven waarvoor de overtreder niet langer moet worden opgepakt. Sterk, want het gaat onder meer om wapenbezit, autodiefstal en het gebruik van vals geld.

De Salduz-wet, die in werking trad op 1 januari, biedt arrestanten meer rechten dan ze voordien hadden. Ze kunnen ze tijdens de eerste hoorzitting op het politiecommissariaat al bijstand krijgen van een advocaat, die wordt toegewezen via een permanentiesysteem.

Politievakbond Sypol trok meteen aan de alarmbel: ‘Deze wet kost 50 miljoen euro per jaar. Veel geld om de rechten van de daders te verdedigen, terwijl met die van de slachtoffers amper rekening wordt gehouden. Bovendien zijn de veiligheid en de privacy van de raadsman op geen enkele manier gewaarborgd.’

Dus stuurde het parket van Brussel-Halle-Vilvoorde vorige week een opmerkelijke rondzendbrief naar alle politiezones: een lijst met misdrijven waarvoor het niet langer nodig is de overtreder meteen op te pakken. In plaats daarvan wordt die uitgenodigd om op een later tijdstip naar het politiecommissariaat te komen. De maatregel moet het werk van de politie verlichten en de kosten drukken. Het gaat onder meer om autodiefstal, het gebruik van vals geld en wapenbezit.

De politiezones zelf hebben het over een ‘trivialisering van de criminaliteit’.

knip 3 januari 2012 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5904356)
Ik heb nog maar pas een draad opgesteld met als titel "justitie werkt, volgens een ex-voorzitster van de tsjeven",
naar aanleiding van een ongelooflijk voorval (zie maar in die draad),

of nu wordt het helemaal Kafka.

Als de politie in Brussel een autodief vangt, dan moeten ze daar het parket niet meer mee lastig vallen.
Laat die sukkelaar van een dief gewoon lopen.

Meneer de procureur,
weet gij hoeveel mijn autootje kost, en hoe lang ik daar voor heb moeten werken?

Het valt te verwachten dat de politiek zal reageren.
Maar dan nog blijft het: een verantwoordelijke van justitie kan het in zijn domme kop krijgen dat autodiefstal ook al kleine criminaliteit is.
Ook een fait d'hiver zeker (alhoewel, ik zou er beter niet mee lachen).

't Zelfde trouwens voor die wapens.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120103_063

titel: Niet langer arrestaties voor autodiefstal en wapenbezit in Brussel

tekst voor als de link niet werkt:

Sympathiek. Ik ga ook in de autohandel en wapenhandel. Mijns insziens gaat deze handel floreren in Brussel

stropke 3 januari 2012 14:21

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120103_063

Wordt het niet eens hoog tijd dat de bevolking op straat komt en een revolutie begint tegen deze toestanden? Of dat de Internationale gemeenschap gaat ingrijpen, het bestuur ontslaat en een serieus interim bestuur er neerzet tot er normale mensen de leiding overnemen. Niet alleen van Brussel. maar van heel belziek.
DIT LAND IS ABNORMAAL. De zotten in Geel zijn normaler dan de landbestuurders.

De schoofzak 3 januari 2012 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 5904452)

Wordt het niet eens hoog tijd dat de bevolking op straat komt en een revolutie begint tegen deze toestanden? Of dat de Internationale gemeenschap gaat ingrijpen, het bestuur ontslaat en een serieus interim bestuur er neerzet tot er normale mensen de leiding overnemen. Niet alleen van Brussel. maar van heel belziek.

Ik ben er meer voorstander van dat de bevolking de juiste conclusies trekt in het kieshokje.

En in afwachting, daar alleen over praat, overtuigt, redetwist, mailt ... liefst ook met 'dove' politiekers.

pegasus6869 3 januari 2012 16:26

Dat noemen zich magistraten????????Heb er totaal geen respekt meer voor.

Snerror 3 januari 2012 16:34

Nee hoor, de mentaliteit wat betreft justitie in Franstalig België is helemaal niet anders.

Bitterbal 3 januari 2012 16:46

We hebben nu toch een regering? Kan die die Salduz-wet niet wijzigen of ongedaan maken? Dat lijkt me een simpelere en veiligere oplossing dan autodieven zomaar hun gang te laten gaan...

Bobke 3 januari 2012 16:51

We kunnen het recht ook in eigen handen nemen.

De schoofzak 3 januari 2012 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5904797)

Geef eens een voorbeeldje.

Diego Raga 3 januari 2012 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5904854)

http://frontpage.fok.nl/nieuws/21413...-en-veren.html

Bobke 3 januari 2012 17:26

Citaat:

We zien regelmatig al eens voorbeeldjes nietwaar, denk maar aan de juweliers.
Aangezien illegale wapens nu ook niet meer vervolgd worden opent men mogelijkheden.

Schelfie 3 januari 2012 17:31

Citaat:

Zelf betalen met vals geld in Brussel? Vanaf nu ga ik dat doen als ik een boete krijg ginder. Cash betalen in vals geld... :D

subocaj 3 januari 2012 17:43

Citaat:

Het Brusselse parket heeft een opmerkelijke rondzendbrief naar alle politiezones gestuurd: een lijst van misdrijven waarvoor de overtreder niet langer moet worden opgepakt. Sterk, want het gaat onder meer om wapenbezit, autodiefstal en het gebruik van vals geld.
Wapenbezit is geen probleem meer, is het trouwens nooit geweest.
Proberen wat deugdelijke Euro briefjes te drukken en pikken ze jou auto, dan pik je de eerste beste die je aanstaat ook. Alles opgelost.
Dat alle politici die dit lezen, het maar aanschouwen als mijn omzendbrief.
Als ze toch het oude oog om oog, tand om tand willen kunnen ze het krijgen.
Als diegenen die je moeten beschermen, het niet meer willen of kunnen, blijft er niets anders meer over.

pegasus6869 3 januari 2012 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 5904887)

TOF !!! Maar een ++ GEDODE ! ++ overvaller is toch nog steeds de beste oplossing.
De vuilnis opgeruimd.
We zijn gerust (Ze kunnen niet meer hervallen)
Moeten er niet meer voor betalen.
We kunnen er eentje op drinken.

Amon_Re 3 januari 2012 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5904944)
Wapenbezit is geen probleem meer, is het trouwens nooit geweest.
Proberen wat deugdelijke Euro briefjes te drukken en pikken ze jou auto, dan pik je de eerste beste die je aanstaat ook. Alles opgelost.

Beke zoals met fietsen dus....

Sköll 3 januari 2012 20:22

Er zijn plaatsen in Brussel waar ze de mensen al veel langer in de steek laten.No Go- zones noemen ze dat.Die bestaan al meer dan 20 jaar en niet alleen in Brussel.Dat ze dat ooit gingen uitbreiden naar heel Brussel dat was wel te denken.

Nu gaat dat daar als volgt.

Tuut tuut ...

Hallo politie

Ja goeiendag ze hebben mij juist gecarjacked..

Hebben ze u verwond?

Niet ernstig neen.

Waarom belde dan?Denkte gij dat wij niks anders te doen hebben of zo?

...

Kodo Kodo 3 januari 2012 20:29

Citaat:

Wordt het niet eens hoog tijd dat de bevolking op straat komt en een revolutie begint tegen deze toestanden? Of dat de Internationale gemeenschap gaat ingrijpen

?

Die "internationale gemeenschap" is niet de oplossing, maar het probleem.

Mitgard 3 januari 2012 20:34

Zo lang ze maar geen Flamand spreken.

den dinges 3 januari 2012 23:24

Citaat:

Lezersreactie :
Citaat:

straks geen arrestaties meer voor moord ook niet
Schaf het strafrecht gewoon af mannen, dan kan de burger zich tenminste verdedigen zonder zélf in het gevang te vliegen...

den dinges 3 januari 2012 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5904797)

En daarna lange jaren gaan brommen, terwijl de autodieven, en andere schurken, vrij rondlopen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be