![]() |
Internet is nu al Big Brother
Heel veel mensen leggen contact met gelijkgestemde mensen via internet. Dat is fijn en zo ontstaat er een band tussen groepen burgers. Maar heel veel mensen worden geweerd op stages, als sollicitanten, voor leningen en verzekeringen, in maatschappelijk verkeer omdat zij op Face Book, via Google of anderszins op internet te traceren zijn op een manier die vragen oproept. Waar leidt dit toe? Dit was te zien in het consumentenprogramma RADAR deze week.
Stelling: Dit heeft als gevolg dat de bevolking over een decennium zal bestaan uit een deel (1) mensen die niets durven zeggen of doen dat hun status kan verpesten, dus een klasse angstige huichelaars en gebukt gaande onder zero tolerantie. (2) mensen die voor de rest van hun leven kansloos zijn waarvan een deel opstandig en op wraakbelust zal zijn. Alternatief, er ontstaat ook nog een klasse van anonieme mensen met alle macht, een soort internet maffia, de echte Big Brother. |
?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb je geen youtube filmpje want ik begrijp het nog steeds niet.
|
Citaat:
Kunnen we daarvoor geen Facebook groep oprichten? |
Citaat:
|
Citaat:
Raf vindt dit leuk.:twisted: |
Citaat:
Ik post op mijn facebook dat ik een fan ben van Elio Di Rupo. Bepaalde werkgevers gaan daaruit al hun conclusies trekken en mij niet meer willen aanwerven. Of ik betoon een beetje sympathie voor de indignados waardoor ik meteen als werkonwillig word beschouwd. |
Citaat:
Hoe dan ook. Verbaast het je dat er voor een resem beroepsgroepen ook een zekere gedragscode bestaat ? Om het nog niet te hebben over beroepsethiek. |
Citaat:
Als je enkel de burelen moet poetsen zou me dit barst kunnen schelen. Zolang ze maar netjes zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik begrijp wel dat voor sommige leeftijdsgroepen de profileringsdrang groter is dan het besef omtrent privacy. De vraag is of dit een probleem mag zijn. |
Ik vind facebook en aanverwanten sowieso een achterlijke manier om de aandacht te trekken, het is veiliger om met een pluim in je gat en een kartonnen bord je mening verkondigen, de kans is kleiner dat je "gespot" wordt door een eventueel toekomstige werkgever
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be