Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Links: red Vlaanderen en stem N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165738)

Kasumi 5 januari 2012 05:22

Links: red Vlaanderen en stem N-VA

Ik roep mijn linkse kameraden op om even de ideologische twistpunten opzij te zetten en het juiste te doen: Vlaanderen uit het slop halen en van de afgrond redden.

En de tijd nuttig te gebruiken om een nieuwe geloofwaardige linkse partij op te richten die Vlaanderen zal leiden.

guido 007 5 januari 2012 05:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5908508)
Ik roep mijn linkse kameraden op om even de ideologische twistpunten opzij te zetten en het juiste te doen: Vlaanderen uit het slop halen en van de afgrond redden.

En de tijd nuttig te gebruiken om een nieuwe geloofwaardige linkse partij op te richten die Vlaanderen zal leiden.

Veel succes.

UnionJack 5 januari 2012 06:39

Ik roep ze op om allen tesamen van Cap Gris-Nez te springen ;-)

vlijmscherp 5 januari 2012 08:19

ik hoop dat er zo snel mogelijk een links alternatief voor de N-VA opstaat, maar tot nader order is het voor iemand die ook maar een beetje Vlaamsgezind is en links is, onmogelijk om op een traditionele partij te stemmen.

hurricane 5 januari 2012 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5908573)
ik hoop dat er zo snel mogelijk een links alternatief voor de N-VA opstaat, maar tot nader order is het voor iemand die ook maar een beetje Vlaamsgezind is en links is, onmogelijk om op een traditionele partij te stemmen.

Volledig mee eens.

Fieseler 5 januari 2012 08:47

Citaat:

3

ViveLaBelgique 5 januari 2012 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5908508)

De linkse kamaraden halen in Vlaanderen amper de kiesdrempel. Je kan beter naar Wallonië verhuizen om je daar aan te sluiten bij je linkse zielsverwanten.

vlijmscherp 5 januari 2012 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5908612)
De linkse kamaraden halen in Vlaanderen amper de kiesdrempel. Je kan beter naar Wallonië verhuizen om je daar aan te sluiten bij je linkse zielsverwanten.

of op de N-VA stemmen natuurlijk.

uiteindelijk blijft een partij een middel, geen doel. Als het doel is om een betere democratische verhouding binnen België te bereiken en betere staatsstructuren te verkrijgen zodat de staat zich beter kan bezighouden met de echte problemen, is er op dit moment maar 1 alternatief: de N-VA.

De traditionele partijen (Groen!, SPa, CD&V, OVLD) willen namelijk het tegenovergestelde. dat hebben ze duidelijk bewezen bij deze onderhandelingen.

Albrecht 5 januari 2012 09:06

Weinig links aan het stemmen op een liberalistische partij. Communautair ruziestoken boven socio-economische standpunten stellen... :roll:

Txiki 5 januari 2012 09:06

Citaat:

Volledig mee eens. Het is op dit moment zelfs niet opportuun om met een alternatief voor de N-VA te beginnen. Daarvoor is die partij momenteel té wervend en té mobiliserend. Ten tweede, en dat is zeker zo belangrijk, maakt een nieuwe partij momenteel geen ernstige kans, omdat het moment daarvoor niet rijp is en de geesten evenmin.

vlijmscherp 5 januari 2012 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5908636)
Weinig links aan het stemmen op een liberalistische partij. Communautair ruziestoken boven socio-economische standpunten stellen... :roll:

nogmaals: een partij is een middel, geen doel.

en zeg jij mij eens wat de grote verschillen zijn tussen SPa en OVLD op sociaal-economisch vlak? het zijn beide centrumpartijen, de ene wilt iets meer geld voor de armen, de andere iets meer voor de rijken, maar inhoudelijk verschillen ze nauwelijks.

Kasumi 5 januari 2012 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5908612)

Ik zie daar enkel een incompetente onverantwoordelijke linkse partij. Ik zie het nut bijgevolg nut niet in om te verhuizen.

Albrecht 5 januari 2012 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5908640)
nogmaals: een partij is een middel, geen doel.

Een middel voor wat? Meer liberalisme, meer wantrouwen tussen beide landsdelen, geschiedherschrijving, ... ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5908640)
en zeg jij mij eens wat de grote verschillen zijn tussen SPa en OVLD op sociaal-economisch vlak? het zijn beide centrumpartijen, de ene wilt iets meer geld voor de armen, de andere iets meer voor de rijken, maar inhoudelijk verschillen ze nauwelijks.

Ik heb toch nooit iets anders gezegd? De enige bekende partij die nog ietwat geloofwaardig is, is Groen. Verder is de enige degelijke sociaaldemocratische partij de PvdA+.

guido 007 5 januari 2012 09:15

Citaat:

Natuurlijk dat.

guido 007 5 januari 2012 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5908653)
Een middel voor wat? Meer liberalisme, meer wantrouwen tussen beide landsdelen, geschiedherschrijving, ... ?

Ik heb toch nooit iets anders gezegd? De enige bekende partij die nog ietwat geloofwaardig is, is Groen. Verder is de enige degelijke sociaaldemocratische partij de PvdA+.

Natuurlijk dat.

Kasumi 5 januari 2012 09:18

Citaat:

U noemt dat communautair ruziestoken, ik noem dat democratie verwerven.

En socio economisch zal Vlaanderen er beter uitkomen als die democratie verworven is. Welke plannen ga je socio economisch uitwerken met een Vlaanderen dat collectief armer wordt?

Albrecht 5 januari 2012 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5908660)

De democratie hebben de Flaminganten zélf opgegeven in ruil voor semi-autonomie.
Citaat:

En socio economisch zal Vlaanderen er beter uitkomen als die democratie verworven is.
Nee, zeker niet als je daarvoor de almacht aan een liberalistische partij hebt gegeven.
Citaat:

Welke plannen ga je socio economisch uitwerken met een Vlaanderen dat collectief armer wordt?
Armer? :lol:

ViveLaBelgique 5 januari 2012 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5908623)
of op de N-VA stemmen natuurlijk.

uiteindelijk blijft een partij een middel, geen doel. Als het doel is om een betere democratische verhouding binnen België te bereiken en betere staatsstructuren te verkrijgen zodat de staat zich beter kan bezighouden met de echte problemen, is er op dit moment maar 1 alternatief: de N-VA.

De traditionele partijen (Groen!, SPa, CD&V, OVLD) willen namelijk het tegenovergestelde. dat hebben ze duidelijk bewezen bij deze onderhandelingen.

Onzin. De N-VA is geen linkse partij. Ze is de meest rechtse afscheuring ( en ook de grootste fractie) van de Volksunie. De meest links georiënteerde afscheuringen van de Volksunie zijn opgegaan in Sp.a en in Groen!

Maak je dus zelf niet belachelijk door linkse stemmen te proberen te ronselen voor de N-VA. Dat zouden ze bij de N-VA zelf volksverlakkerij noemen.

ViveLaBelgique 5 januari 2012 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5908660)

En socio economisch zal Vlaanderen er beter uitkomen als die democratie verworven is. Welke plannen ga je socio economisch uitwerken met een Vlaanderen dat collectief armer wordt?

Dat zijn rechtse uitspraken. Ik vraag me af waarom je dit topic hebt geopend.

vlijmscherp 5 januari 2012 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5908653)

meer democratie, betere, heldere, staatstructuren, meer respect voor alle landstalen, behoud van de Nederlandse taal in Vlaanderen.

allemaal principes waar de traditionele partijen zelf voor pleiten maar die ze in de praktijk compleet overboord gooien als ze met de Franstaligen aan tafel gaan zitten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be