![]() |
alternatief voor verplichte Legerdienst
Wat denkt U over het invoeren van een verplichte burgerdienst ,geen militaire dienst maar onder de vorm van tussen Uw 20 en 25 jaar een jaartje verplicht werken voor de overheid . de kosten van de overheid worden drastisch naar beneden gehaald en jongeren worden eens gedoop in een normale onderhoudsjob ( werken dus - niet bureauke spelen )
|
Organisatie daarvan kost meer dan dat het opbrengt, en zal onvermijdelijk enorm bureaucratisch zijn.
Neveneffecten van corrupte toewijzing van de interessante jobkes allerhande (gelijk Koen Wouters zijn soldatendienst mocht doen op de culturele dienst ...) 't Is niet omdat tot een halve eeuw geleden er kanonnenvlees nodig was, de systemen van toen nu nog bruikbaar zouden zijn. |
Citaat:
Voor eenzelfde reden zou ik dan ook nooit ofte nooit ingegaan zijn om voorzitter/bijzitter te zijn tijdens verkiezingen. Ik heb betere dingen te doen dan dat op een zondag. Genoeg ambtenaren die ze daarvoor kunnen gebruiken. |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe zou jij je verplichte overheidsdienst aanpakken? Vrijstelling voor iedereen met een lange arm bij de overheid? |
Ik ben wel ervoor dat men voor jonge, recidivistische criminelen een soort 'chain army' voor een jaar zou oprichten, dat verplicht was om eventueel van de Wet Lejeune te kunnen 'genieten'.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vraag me trouwens af wat men met al die kazernes heeft gedaan die Flahaut toen in Vlaanderen heeft gesloten. Waarom kunnen ze die nu niet gewoon inrichten voor azielige zoekers? Het zijn dikwijls prachtige domeinen, helemaal omheind (ze kunnen er desnoods ellenkentriek opzetten...8O) en vroeger moesten de boeffers daar toch ook heel hun leven doorbrengen? Zo'n drama kan dat toch niet zijn? Tegenwoordig blijken ze al te gaan reclameren als de patatten te gaar zijn! Uitgesloten van het veronderstelde paradijs Citaat:
|
Citaat:
Dat volstaat, dacht ik. Tax freedom day vorig jaar: Belgium 161 43.8% 10 June 2011 Bron: PricewaterhouseCoopers |
Citaat:
Ik ben voorstander voor het invoeren van een strafbataljon in het leger voor criminele jongeren. |
Citaat:
En voor een weduwe ergens in november-december |
Citaat:
|
Als ik een carriere van 45 jaar werken ga hebben, zal ik zowat 25 jaar voor de overheid gewerkt hebben. Dat lijkt me ruimschoots voldoende.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be