Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   GEMEENTEraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165758)

Traianvsdecivs 5 januari 2012 16:43

GEMEENTEraadsverkiezingen 2012

In 2012 zal ik als kiezer bij mijn stemkeuze vooral rekening houden met:

a) de (partij-)ideologische argumenten van de partijen/ ik stem op mijn vaste partij.

b) de regionale en gemeentelijke standpunten van de partijen/ ik stem op de partij die mijn vizie inzake de problemen en toekomstplannen van mijn gemeente het beste benadert.

c) het functioneren van de federale regering(en opositie)/ ik wil mijn stem geven aan de partij die ik ook in de federale regering wil steunen/zien.

d) andere/combinatie van vorige/ ik ken de burgemeester/ ....

Robinus V 5 januari 2012 16:45

B, op basis van de standpunten in de gemeente.

Albrecht 5 januari 2012 17:21

B)

Maar momenteel hebben enkel mijn lokale VB, Groen! en een specifiek gemeentelijk partijtje standpunten op hun websites.

Meuh 6 januari 2012 15:51

In principe stem je bij gemeenteraadsverkiezingen voor die partij die voor jouw gemeente het beste is (en dus niet persé dezelfde als waarvoor je stemt tijdens de vlaamse of federale verkiezingen). Maar deze keer denk ik toch dat veel stemmen zullen zijn om een standpunt duidelijk te maken (en dus niet altijd de beste stem voor de gemeente, maar kom :)). Voor mij zal het dus A/C zijn

tschoon verdiep 6 januari 2012 18:15

Eerst nog de kat uit de boom kijken, maar de sussen en groenen vallen toch al zeker af

tschoon verdiep 6 januari 2012 18:16

Sorry sossen

Fieseler 6 januari 2012 18:36

ik stem op de democratie...VB dus...

Het Oosten 6 januari 2012 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Traianvsdecivs (Bericht 5909535)

a) de (partij-)ideologische argumenten van de partijen/ ik stem op mijn vaste partij.

b) de regionale en gemeentelijke standpunten van de partijen/ ik stem op de partij die mijn vizie inzake de problemen en toekomstplannen van mijn gemeente het beste benadert.

c) het functioneren van de federale regering(en opositie)/ ik wil mijn stem geven aan de partij die ik ook in de federale regering wil steunen/zien.

De NVA gaat zeker een goede uitslag halen. Kan ook niet anders. Ze vertrekken zo ongeveer van nul.

De schoofzak 6 januari 2012 19:51

Naar mijn oordeel moet de gemeente op dezelfde wijze bestuurd worden als de provincie, als Vlaanderen en als Europa.
Mijn sleutelwoord is Verantwoordelijkheid.

Daarom is het overduidelijk dat ik ook op gemeentelijk vlak op de N-VA zal stemmen.

De lokale invulling laat ik aan de lokale mandatarissen van de N-VA over. Zij kennen best de lokale politieke concurrenten en de lokale situatie. Zij mogen voor part part zo vrij als een vogeltje beslissen over de coalitievorming (als die er nodig zou zijn - optimisme in 't kwadraat - )

dank u

Amon_Re 6 januari 2012 20:00

Ik stem ook N-VA, de traditionelen verdienen mijn steun niet.

Het Oosten 6 januari 2012 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5912113)
Naar mijn oordeel moet de gemeente op dezelfde wijze bestuurd worden als de provincie, als Vlaanderen en als Europa.

Daarom is het overduidelijk dat ik ook op gemeentelijk vlak op de N-VA zal stemmen.

De lokale invulling laat ik aan de lokale mandatarissen van de N-VA over. Zij kennen best de lokale politieke concurrenten en de lokale situatie. Zij mogen voor part part zo vrij als een vogeltje beslissen over de coalitievorming (als die er nodig zou zijn - optimisme in 't kwadraat - )

dank u

Als Vlaanderen? Slechte wegen dan en figuren zoas Muyters en smossen met geld .. Het zal me wat worden.

4x10E6 6 januari 2012 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Traianvsdecivs (Bericht 5909535)

a) ik stem ook altijd op mijzelf, γνῶθι σεαυτόν gnothi seauton, dus met een beetje sjans dus ook d)

4x10E6 6 januari 2012 20:10

Citaat:

Bullshit, er is geen enkele locale NV-A'er die ook maar kan tippen aan de expertise die de tsjeven jarenlang ogebouwd hebben. Als je dan toch op 'verantwoordelijken' wil stemmen, ga dan voluit voor Cd&V.

dank u

4x10E6 6 januari 2012 20:10

Citaat:

dank u

Bullshit, er is geen enkele locale NV-A'er die ook maar kan tippen aan de expertise die de tsjeven jarenlang ogebouwd hebben. Als je dan toch op 'verantwoordelijken' wil stemmen, ga dan voluit voor Cd&V.

E. Gidius 6 januari 2012 20:12

Ik zou heel graag stemmen in functie van het beleid dat de meerderheid in mijn stad gevoerd heeft, en dat helemaal niet zo slecht was. Hoewel ik de partijen aan de macht verafschuw, ken ik wel één vooraanstaande in één van die partijen, die ik als een integer mens beschouw en voor wie ik dus in geweten zou kunnen stemmen.

Maar ik zal dat dus niet doen. Oktober 2012 is het historisch moment om de lokale machtsbasis van de CD&V te vernietigen, en daarmee dus de Vlamingen en alle Belgen terug een streepje hoop te geven. Ik zal mijn stem dus zo uitbrengen dat ik er de CD&V zoveel mogelijk pijn mee doe.

E. Gidius 6 januari 2012 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5912001)
De NVA gaat zeker een goede uitslag halen. Kan ook niet anders. Ze vertrekken zo ongeveer van nul.

Onbelangrijk. Wat telt is dat de CD&V zoveel mogelijk burgemeesters en schepenen verliest, zodanig dat haar lokale machtsbasis onder haar hoerenkont weggetrokken wordt.

Het Oosten 6 januari 2012 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5912158)
Onbelangrijk. Wat telt is dat de CD&V zoveel mogelijk burgemeesters en schepenen verliest, zodanig dat haar lokale machtsbasis onder haar hoerenkont weggetrokken wordt.

De NVA zal het zeker niet beter doen. Een keer aanzitten aan de vleespotten van de macht in de gemeenten: weg principes bij de NVA!

We zien dit ook in de Vlaamse regering. De NVA ging uit de Vlaamse regering stappen indien het Federaal akkoord slecht was voor Vlaanderen. De NVA bazuinde luid en ten volle uit in de Kamer (met Ben Weyts en Jambon op kop) hoe slecht dit Federaal regeerakkoord toch was . En wie bleef zitten in de Vlaamse regering?? Juist, de postjespakkers van de NVA.

E. Gidius 6 januari 2012 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5912182)
De NVA zal het zeker niet beter doen. Een keer aanzitten aan de vleespotten van de macht in de gemeenten: weg principes bij de NVA!

We zien dit ook in de Vlaamse regering. De NVA ging uit de Vlaamse regering stappen indien het Federaal akkoord slecht was voor Vlaanderen. De NVA bazuinde luid en ten volle uit in de Kamer (met Ben Weyts en Jambon op kop) hoe slecht dit regeerakkoord toch was . En wie bleef zitten in de Vlaamse regering?? Juist: de postjespakkers van de NVA.

Het interesseert me geen barst hoeveel de N-VA haalt. Het enige wat telt is dat de CD&V definitief onderuit gehaald wordt.

Albrecht 6 januari 2012 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5912158)

Kartel CD&V N-VA en SP.A in mijn gemeente! :lol:

Het Oosten 6 januari 2012 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5912186)
Het interesseert me geen barst hoeveel de N-VA haalt. Het enige wat telt is dat de CD&V definitief onderuit gehaald wordt.

Ja dat zal wel. Bepaalde morele principes zijn u volkomen vreemd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be