Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   proces dutroux, zodadelijk uitspraak (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16578)

lyot 17 juni 2004 12:33

.. 't is bijna zover.. 'k ben ten zeerste benieuwd naar het rapport van de jury..Ik kan me moeilijk voorstellen dat Nihoul er goedkoop vanaf gaat komen, en na de ongeloofelijke demarche van Meester Slusny vorige week, zal ook Lelievre zijn bekomst wel gaan krijgen zeker.

Voorspellingen, iemand ?

Tzuvar Raemborr 17 juni 2004 12:47

Dutroux moet volledig vrijgesproken worden. In alle gazetten moet dan verkondigd worden waar en wanneer hij vrijgelaten wordt.

Jean Suys 17 juni 2004 12:56

uitspraak zal pas maandag vallen

geloof me

vandaag de antwoorden

vrijdag werkt men in wallonië niet

maandag strafbepaling

schermvreter 17 juni 2004 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jean Suys

geloof me

vandaag de antwoorden

maandag strafbepaling

Werkt men ooit in Wallonïe ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristal
Dutroux moet volledig vrijgesproken worden. In alle gazetten moet dan verkondigd worden waar en wanneer hij vrijgelaten wordt.

Volledig mee akkoord. Het zou onze regeringen euro's besparen. Die wordt afgemaakt zodra diene ne voet buiten zet :mrgreen: en de uitvoerder komt ne volksheld.

greetz

gm10 17 juni 2004 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schermvreter
Citaat:

geloof me

vandaag de antwoorden

maandag strafbepaling

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristal

Volledig mee akkoord. Het zou onze regeringen euro's besparen. Die wordt afgemaakt zodra diene ne voet buiten zet :mrgreen: en de uitvoerder komt ne volksheld.

greetz

wat een spitsvondig antwoord :roll:

lyot 17 juni 2004 13:10

op 't eerste zicht ziet 't er niet goed uit voor Nihoul.. 7/5 en doorverwezen naar de evaluatie van het Hof..

schermvreter 17 juni 2004 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schermvreter

greetz

wat een spitsvondig antwoord :roll:

Vraag keer na hoeveel dat dat proces ons al gekost heeft + met hoeveel het toegewezen budget al overschreden is. Ge zult verschieten.

Onze manieren kosten veel minder geld ze. :P

greetz

Shadowman 17 juni 2004 13:18

Schandalig gewoon, meester Vermassen in de studio (bij VTM, geloof ik). Is dat niet den diene die het leuk vindt om moordenaars vrij te pleiten?

Kim 17 juni 2004 13:32

Als advocaat is het zijn job om mensen vrij te pleiten.

Al druist dat soms serieus in tegen onze normen en waarden. Een moordenaar moet inderdaad achter de tralies.

ingenious 17 juni 2004 13:37

als nihoul over heel de lijn schuldig verklaard wordt, dan moet de volksjury toch eens dringend in vraag gesteld worden. er zijn voor zover ik weet (ik heb niet in die rechtszaal gezeten) geen bewijzen dat hij met die ontvoeringen te maken had. de ouders van eefje habben zelfs hun burgerlijke partijstelling al ingetrokken.

lyot 17 juni 2004 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
als nihoul over heel de lijn schuldig verklaard wordt, dan moet de volksjury toch eens dringend in vraag gesteld worden. er zijn voor zover ik weet (ik heb niet in die rechtszaal gezeten) geen bewijzen dat hij met die ontvoeringen te maken had. de ouders van eefje habben zelfs hun burgerlijke partijstelling al ingetrokken.

ik denk dat er genoeg circumstantial evidence is dat in dezelfde richting wijst :betrokkenheid van Nihoul bij de ontvoeringen.

ingenious 17 juni 2004 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Citaat:

ik denk dat er genoeg circumstantial evidence is dat in dezelfde richting wijst :betrokkenheid van Nihoul bij de ontvoeringen.

is het enige indirecte bewijs niet dat er xtc-pillen geleverd zijn? lijkt mij toch onvoldoende. je mag enkel veroordelen indien er geen twijfel bestaat. de 7-5 van de jury bewijst dit denk ik. beroepsmagistraten zouden hem volgens mij niet veroordelen. maar nog eens, ik ben geen jurist, dit is mijn idee op basis van wat ik in het nieuws zag.

lyot 17 juni 2004 13:56

Citaat:

Citaat:

is het enige indirecte bewijs niet dat er xtc-pillen geleverd zijn? lijkt mij toch onvoldoende. je mag enkel veroordelen indien er geen twijfel bestaat. de 7-5 van de jury bewijst dit denk ik. beroepsmagistraten zouden hem volgens mij niet veroordelen. maar nog eens, ik ben geen jurist, dit is mijn idee op basis van wat ik in het nieuws zag.

we zullen zien wat de beroepsrechters gaan beslissen.. Zij zijn toch 'professionals', uiteindelijk..Maar er zijn in mijn ogen wel degelijk meer bewijzen dan enkel en alleen de gegevens omtrent de xtc pillen. er zijn de getuigenissen in Bertrix, er zijn de gesprekken (onnoemelijk veel) tussen Dutroux en Nihoul ten tijde van de ontvoering van Laetitia, de vele alibi's die één na een bleken te berusten op leugens enz enz..

lyot 17 juni 2004 14:36

nihoul dus vrijgesproken volgens de beroepsrechters wat betreft de ontvoering van Laetitia, als mededader..

Jean Suys 17 juni 2004 14:38

Dutroux schuldig over de hele lijn

Vraag 1: Is Dutroux leider van een bende kinderontvoerders?
Ja, de jury vindt dat Marc Dutroux leider is van een bende kinderontvoerders.

Vragen 44 & 47: Heeft Dutroux An en Eefje vermoord?
Marc Dutroux is schuldig bevonden aan de moord op An Marchal en schuldig aan de moord op Eefje Lambrecks.

Vraag 50: Heeft Dutroux Weinstein vermoord?
Marc Dutroux is schuldig bevonden aan de moord op Bernard Weinstein.

Vraag 57: Is Nihoul betrokken bij de ontvoering van Laetitia Delhez?
Een 7-5 meerderheid van de jury vindt dat Michel Nihoul schuldig is aan de ontvoering en van Laetitia Delhez. Het Hof trekt zich terug om zich daarover te beraadslagen.

Vragen 69 & 72: Heeft Marc Dutroux Julie en Mélissa ontvoerd?
Marc Dutroux is schuldig bevonden aan de ontvoering Julie en Mélissa.

Jean Suys 17 juni 2004 14:41

Geen definitieve uitspraak over Michel Nihoul

De jury van het assisenhof heeft geen beslissing kunnen nemen over de vermeende betrokkenheid van Michel Nihoul bij de ontvoering van Laetitia Delhez, op 9 augustus 1996 in Bertrix. Zeven juryleden oordeelden Nihoul schuldig, de vijf anderen stemden "neen". Daarom zullen de drie beroepsrechters van het assisenhof over deze vraag de knoop moeten doorhakken.

Michel Nihoul was de leider van een bende die verschillende criminele activiteiten tot doel had zoals handel in XTC, mensenhandel, zwendel in auto's, valse papieren en nummerplaten. Zo heeft de assisenjury geoordeeld.

Nihoul bracht de politiediensten niet of slechts in beperkte mate van deze bendevorming op de hoogte. Hij kan daarom geen verschoningsgrond inroepen om aan deze veroordeling te ontsnappen, vond de jury. (belga)

lyot 17 juni 2004 14:41

Citaat:

Dutroux schuldig over de hele lijn

[i]Vraag 1: Is Dutroux leider van een bende kinderontvoerders?
Ja, de jury vindt dat Marc Dutroux leider is van een bende kinderontvoerders.

Vragen 44 & 47: Heeft Dutroux An en Eefje vermoord?
Marc Dutroux is schuldig bevonden aan de moord op An Marchal en schuldig aan de moord op Eefje Lambrecks.

Vraag 50: Heeft Dutroux Weinstein vermoord?
Marc Dutroux is schuldig bevonden aan de moord op Bernard Weinstein.

Vraag 57: Is Nihoul betrokken bij de ontvoering van Laetitia Delhez?
Een 7-5 meerderheid van de jury vindt dat Michel Nihoul schuldig is aan de ontvoering en van Laetitia Delhez. Het Hof trekt zich terug om zich daarover te beraadslagen.

dat laatste is dus net gebeurd en 't verdict is gevallen.. nihoul niet schuldig als mededader..maar nu moeten ze weer oordelen of hij al dan niet als medeplichtige betrokken was..

Yann 17 juni 2004 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowman
Schandalig gewoon, meester Vermassen in de studio (bij VTM, geloof ik). Is dat niet den diene die het leuk vindt om moordenaars vrij te pleiten?

Neen, dat is één van de beste advocaten van het land.

Dixie 17 juni 2004 15:14

van de week op duitsland een docu gezien ivm dutroux ... daar sprak men over 23! personen die in verdachte omstandigheden zijn omgekomen en die allemaal iets met de zaak dutroux te maken hadden. Zou er dan toch sprake zijn van een netwerk Nihoul kwam er in ieder geval nie goe uit in die reportage

Tantist 17 juni 2004 16:16

Citaat:

op 't eerste zicht ziet 't er niet goed uit voor Nihoul.. 7/5 en doorverwezen naar de evaluatie van het Hof..

Niet goed? Die rechters hebben hem quasi vrijgesproken!!! Dat was te verwachten, Nihoul bezit naar eigen zeggen een heel speciale foto ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be