![]() |
Vlaanderen boekt slechts 96 miljoen overschot in 2011
In dit topic kan het gaan over de precaire financiele toestand van Vlaanderen, waar N-VA de volledige schuld voor draagt.
Ze boeken slechts een overschot van 96 miljoen in 2011 en als er niks verandert aan het beleid zal er zelfs een tekort geboekt worden in 2012. Dit kan duidelijk niet door de beugel. Uw visie? http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...verschot.dhtml |
Slechts ??
Je doet mij denken aan mijn oude en inmiddels overleden vader: als ik thuis kwam met een redelijk fraai rapport, dan was er toch altijd wel ergens iets dat beter had gekund. Zou Vlaanderen niet bij de besten van de klas van gans Europa behoren ? Steden en gemeenten inbegrepen ? Waar heb je het dan over ? Over kommaneuken of over pezeweven ? |
Citaat:
|
Alles wat begrotingen betreft moet met miljarden gaan.
Het is belachelijk over miljoenen te spreken, of het nu schuld of overschot is. Peanuts. Dat gezegd zijnde: een begroting in evenwicht moet in de grondwet . |
Citaat:
|
Citaat:
en ik vertrouw de EU ook al een heel poosje niet meer. De EU heeft het tweeland B. laten begaan met de boekhoudkundige truuk om de cijfers op te smukken, door de ambtenaren en gepensioneerden voor de maand december slechts te betalen op de eerste werkdag van januari. Een goede boekhouding reflecteert zo perfect mogelijk de realiteit. Wat is het verschil in realiteit tussen een betaling op 31 december, of een betaling op 2 januari ? Wie nam men hiermee in het ootje ? Juist, enkel zichzelve. |
Citaat:
|
Citaat:
Die nu staat te roepen en tieren. |
Citaat:
Meen je dit? Of lach je ermee? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan de bewijzen niet direct vinden. Maar als ik me goed herinner was de truc dat een samengaan van overheid en privé voor grote infrastructuurwerken er voor zorgde dat de hoge, over jaren gespreide schuld (afschrijving) die daar aan gekoppeld was, daardoor uit de overheidsboekhouding kon gehouden worden. Hetgeen de balans 'op papier' in evenwicht bracht. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be