Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   N-VA: "Dotaties koningshuis helemaal niet bevroren" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165797)

Brakelaar 6 januari 2012 19:38

N-VA: "Dotaties koningshuis helemaal niet bevroren"

De dotaties voor de leden van de koninklijke familie gaan dit jaar met zo'n 3 procent omhoog. Nochtans staat in het regeerakkoord uitdrukkelijk dat de dotaties gedurende twee jaar bevroren zullen worden, hekelt N-VA-Kamerlid Theo Francken. In totaal gaat het om een stijging met 423.000 euro tot 14,3 miljoen. Het prijskaartje voor een alarmsysteem voor enkele koninklijke domeinen is bovendien "onterecht" voor de Regie van Gebouwen.

http://www.hln.be/hln/nl/947/Royalty...bevroren.dhtml

Wat gaan ze ons nog meer wijsmaken,zullen wij de broeksriem aanspannen en zullen zij het buiten ramen en deuren gooien....:roll:

De schoofzak 6 januari 2012 19:45

Ochgottekes, er komen 'geheime' bladzijden te voorschijn uit het regeerakkoord.

De schuld van de N-VA natuurlijk !!

De vetste varkens willen niet geweten hebben dat de magere varkens honger hebben.
Lezen in de zin van: de grootste profiteurs zijn onsbeschaamdst.

Jakko 6 januari 2012 19:46

Wel triestig als hij dan met een ernstig gezicht komt verklaren dat iedereen moet inleveren. Opdoeken dat heel circus en dat hij maar op zijn sloep gaat leven, de toerist.

Dirk A 6 januari 2012 19:53

De koning zal weer kwaad zijn in zijn volgende speech en weer spreken over het gevaar van het poujadisme :-)

Amon_Re 6 januari 2012 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 5912088)
De dotaties voor de leden van de koninklijke familie gaan dit jaar met zo'n 3 procent omhoog. Nochtans staat in het regeerakkoord uitdrukkelijk dat de dotaties gedurende twee jaar bevroren zullen worden, hekelt N-VA-Kamerlid Theo Francken. In totaal gaat het om een stijging met 423.000 euro tot 14,3 miljoen. Het prijskaartje voor een alarmsysteem voor enkele koninklijke domeinen is bovendien "onterecht" voor de Regie van Gebouwen.

Wat gaan ze ons nog meer wijsmaken,zullen wij de broeksriem aanspannen en zullen zij het buiten ramen en deuren gooien....:roll:

Da's de index :D

manta 6 januari 2012 20:09

Dat men de centjes voor die dotatie maar gaat ophalen bij degenen die stemden op partijen die pro-koningshuis zijn. Dan kan het belastingsgeld voor andere zaken dienen...

Distel 6 januari 2012 20:34

Kijk toch eens wat voor een zware offers onze koninklijke profiteurs leveren in deze tijden van crisis.

Soit, meer stemmen voor de N-VA.

hurricane 6 januari 2012 20:47

Laten werken, zoals wij allemaal.
Win for life als je uit de juiste foef komt gevallen is niet meer van deze tijd.

Spreken is zilver 6 januari 2012 20:51

Waarschijnlijk is dat een vergoeding voor de diverse malen dat hij zonder compensatie uit vakantie is moeten komen om het land te redden.

Bokkenreyder 6 januari 2012 20:56

Ik vind het een schande dat ze zo een sukkelaars nog willen benadelen. Vooral de dotatie van fabulous Fab is een schande! Dat Bert Bibber nog wat eurokes nodig heeft om te kunnen spelevaren, dat moet nu toch wel iedereen begrijpen! :roll:

Nyquist 6 januari 2012 21:38

Ik vind het een schande dat die familie nog een rode cent krijgt. De Saksen-Coburghs zijn verantwoordelijk voor een genocide twee maal zo erg als de holocaust, uit puur winstbejag. Geen ziel uit de huidige of vorige generaties die zich daar ooit voor heeft geëxcuseerd, laat staan de honderden miljoenen die ze aan hun roofmoord hebben verdiend terug te geven aan de Congolese bevolking.

Ik vind het van een afstotelijke morele laagte getuigen dat die creaturen hier nog steeds, vanuit hun vergulde nest, de lakens uitdelen en daar keizerlijk voor betaald worden. En dan hou ik mij nog in.

Daar komt nog bij dat de laatste paar koningen uberhaupt al niet meer rechtsgeldig op de troon zitten.

Fieseler 6 januari 2012 21:39

Ik vind dat de koning recht heeft op zijn deel van de koek voor de hand en spandiensten voor E Di Rupo.
Voor wat hoort wat.
Eerst kiezen voor de lakeien van Laken en dan janken dat hun gespin te veel geld kost is weliswaar typisch Vlaams edoch laag bij de gronds.

Lesane 6 januari 2012 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist (Bericht 5912389)
Ik vind het een schande dat die familie nog een rode cent krijgt. De Saksen-Coburghs zijn verantwoordelijk voor een genocide twee maal zo erg als de holocaust, uit puur winstbejag. Geen ziel uit de huidige of vorige generaties die zich daar ooit voor heeft geëxcuseerd, laat staan de honderden miljoenen die ze aan hun roofmoord hebben verdiend terug te geven aan de Congolese bevolking.

Ik vind het van een afstotelijke morele laagte getuigen dat die creaturen hier nog steeds, vanuit hun vergulde nest, de lakens uitdelen en daar keizerlijk voor betaald worden. En dan hou ik mij nog in.

Daar komt nog bij dat de laatste paar koningen uberhaupt al niet meer rechtsgeldig op de troon zitten.

²

Het Oosten 6 januari 2012 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 5912088)

Hier heeft de NVA gelijk.

born2bewild 6 januari 2012 22:13

.

matthias999 6 januari 2012 22:16

Enerzijds is het goed nieuws dat europa deze begroting afwijst -> meer stemmen voor nva.

Anderzijds hoeven we NOG meer in te leveren...:-(

Maarja, je moet iets over hebben om dit onland kapot te krijgen!:lol:

Het Oosten 6 januari 2012 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5912460)
het is beter dat u ons geen gelijk geeft.

Ik geef u dan ook maar gelijk omdat NVA gelijk heeft op dit punt, niet omdat ik dit zo graag zeg.

Bovendien, de NVA heeft al zo weinig gelijk... Toch een beetje mededogen tonen.

Amon_Re 6 januari 2012 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5912436)
Hier heeft de NVA gelijk.

Net als bij de begroting.

born2bewild 6 januari 2012 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5912464)
Maarja, je moet iets over hebben om dit onland kapot te krijgen!:lol:

bekijk het als een investering...

Amon_Re 6 januari 2012 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5912467)
Ik geef u dan ook maar gelijk omdat NVA gelijk heeft op dit punt, niet omdat ik dit zo graag zeg.

Iets hebben voor die bittere smaak door te spoelen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be