Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Straatloper (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165843)

duveltje382 7 januari 2012 19:06

Straatloper

Lol,nog even en ik ben een landloper,blij om dit U nu te melden,bedankt voor de mooie jaren <3 <3

duveltje382 7 januari 2012 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morph (Bericht 5914431)
Zoek hulp! Indien je niet weet hoe kan ik je de nodige informatie geven om u te helpen.

Ik post mij nu op omploffen,ik lach met iedereen,kunnen ze mij geen perm bam geven hihihi

Groentje-18 7 januari 2012 22:26

Duveltje?

Waar woon je ergens? (kwestie dat er misschien kan doorverwezen worden naar instanties in je buurt).
Wat is er gebeurd? Je werkte en huurde toch?

Meld je aan bij een OCMW of CAW voor het zo ver komt!

Den Duisteren Duikboot 7 januari 2012 22:49

Het lijkt erop dat het hier ergens is misgelopen: http://forum.politics.be/showthread....29#post5840329

Groentje-18 9 januari 2012 13:55

8O

Autjs ...

Iemand hem nog gehoord of gezien?

Kan hij daar echt niets tegen beginnen?

Duveltje, je dochter al proberen terugvinden via facebook en ruimer, internet?

Hoop dat hij nu niet echt op straat zit. :?

Eventueel onderdak bij werkgever vragen? Of opslag. :|

Den Duisteren Duikboot 9 januari 2012 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5918814)
8O

Autjs ...

Iemand hem nog gehoord of gezien?

Kan hij daar echt niets tegen beginnen?

Duveltje, je dochter al proberen terugvinden via facebook en ruimer, internet?

Hoop dat hij nu niet echt op straat zit. :?

Eventueel onderdak bij werkgever vragen? Of opslag. :|

Mja, veel weten we niet, hé. Is hij gaan aankloppen bij het OCMW, zoals hem in dat andere topic was aangeraden? Of heeft hij zich al zodanig in nesten gewerkt dat ze hem ook daar niet meer kunnen helpen? Ik heb het idee dat hij zelf nog nauwelijks weet hoe de wijzers op zijn klok staan... :?

Mam 9 januari 2012 16:22

Kei erg en al.

Groentje-18 9 januari 2012 21:09

Idd, schuldbemiddeling zou ook nog een optie kunnen zijn. Toch alles beter dan op straat staan lijkt me.

Hoop echt dat hij niet (opnieuw?) in de koude staat of zit. Bij mijn weten was hij een hardwerkende man, ondanks dat er omstandigheden van kracht waren in zijn leven die veel mensen zeker thuis zouden houden, waarvoor chapeau! Ik geloof dat hij zelf ooit zei hier dat hij netto niet echt veel meer verdiende door te gaan werken (ipv te gaan doppen).
Hij was bovendien dan nog werkzaam in een knelpuntberoep, de beroepen die geen knelpuntberoep zijn omdat de mensen die er werken zo benijdt worden...

Op jouw post: ik wist niet dat er een beperking was op personen ten laste. :? Als je bij mekaar gaat inwonen om eender welke reden ... Je bent officieel mekaar ten laste om de raarste redenen trouwens. Doordat ik, die officieel op een adres waar nog drie andere volwassenen (gezinsleden weliswaar, maar slechts één ervan is jonger dan ik) een advocaat aan heb gevraagd, werden alle andere leden als "ten laste van mij" aanzien bv. :?

Hoe is het eigenlijk gesteld met die armenvereniging die hier heel vroeger actief was? Onder leiding van KOBAF als ik me niet vergis?

bgf324 9 januari 2012 21:20

Doet me een beetje denken aan dit topic:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=46747

bgf324 9 januari 2012 21:20

Waarom werk je maar deeltijds?

Duupje 9 januari 2012 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5920321)
Idd, schuldbemiddeling zou ook nog een optie kunnen zijn. Toch alles beter dan op straat staan lijkt me.

Hoop echt dat hij niet (opnieuw?) in de koude staat of zit. Bij mijn weten was hij een hardwerkende man, ondanks dat er omstandigheden van kracht waren in zijn leven die veel mensen zeker thuis zouden houden, waarvoor chapeau! Ik geloof dat hij zelf ooit zei hier dat hij netto niet echt veel meer verdiende door te gaan werken (ipv te gaan doppen).
Hij was bovendien dan nog werkzaam in een knelpuntberoep, de beroepen die geen knelpuntberoep zijn omdat de mensen die er werken zo benijdt worden...

Op jouw post: ik wist niet dat er een beperking was op personen ten laste. :? Als je bij mekaar gaat inwonen om eender welke reden ... Je bent officieel mekaar ten laste om de raarste redenen trouwens. Doordat ik, die officieel op een adres waar nog drie andere volwassenen (gezinsleden weliswaar, maar slechts één ervan is jonger dan ik) een advocaat aan heb gevraagd, werden alle andere leden als "ten laste van mij" aanzien bv. :?

Hoe is het eigenlijk gesteld met die armenvereniging die hier heel vroeger actief was? Onder leiding van KOBAF als ik me niet vergis?

http://www.forum.vierdewereldsyndicaat.org/index.php
Dat is nog actief, allee jah.
Maar duveltje heeft er al een topic geopend over zijn probleem.

Trixie 10 januari 2012 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5920347)
Waarom werk je maar deeltijds?

Ik ben hier nog niet zolang actief op dit forum, maar meen begrepen te hebben dat Duveltje in't verleden zware medische problemen had, daardoor zijn beroep niet meer kon uitoefenen en daarom in de zorgsector ging werken. Deeltijds. Wegens zijn aandoening kon hij niet meer voltijds werken voor zover ik weet. Nu moet ik Groentje-18 wel bijtreden: chapeau voor Duveltje. Hij werkte - voor zover ik mij herinner- aan het absoluut minimumloon. Terwijl hij evengoed "foert" had kunnen zeggen en gaan stempelen. De meesten onder ons zouden dit denk ik wel gedaan hebben.
Ik vind het daarom heel erg wat die man overkomt. Moet echt erg zijn: ondanks je met een ziekte/beperking of noem het eender hoe toch WIL blijven werken, voor niet méér dan het minimumloon, dan toch dreigt op straat te belanden. Schrijnend. België 2012?

Groentje-18 10 januari 2012 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 5920366)

Ik vind de thread niet terug maar ben blij dat hij naar oplossingen zoekt. Ik hoop dat men hem snel voort kan helpen!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trixie (Bericht 5923181)
Ik ben hier nog niet zolang actief op dit forum, maar meen begrepen te hebben dat Duveltje in't verleden zware medische problemen had, daardoor zijn beroep niet meer kon uitoefenen en daarom in de zorgsector ging werken. Deeltijds. Wegens zijn aandoening kon hij niet meer voltijds werken voor zover ik weet. Nu moet ik Groentje-18 wel bijtreden: chapeau voor Duveltje. Hij werkte - voor zover ik mij herinner- aan het absoluut minimumloon. Terwijl hij evengoed "foert" had kunnen zeggen en gaan stempelen. De meesten onder ons zouden dit denk ik wel gedaan hebben.
Ik vind het daarom heel erg wat die man overkomt. Moet echt erg zijn: ondanks je met een ziekte/beperking of noem het eender hoe toch WIL blijven werken, voor niet méér dan het minimumloon, dan toch dreigt op straat te belanden. Schrijnend. België 2012?

Ik beschik over ongeveer dezelfde informatie dus ik ben er vrij zeker van dat het klopt...
Dat siert een mens inderdaad, ondanks medische problemen gewoon blijven vechten, ook al is het niet duidelijk waarvoor, ... ik weet dat het niet makkelijk is!
Ik hoop echt dat men hem kan helpen, en dat hij zeker niet thuisloos is!

Trixie 10 januari 2012 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5923238)
Ik vind de thread niet terug maar ben blij dat hij naar oplossingen zoekt. Ik hoop dat men hem snel voort kan helpen!

Ik beschik over ongeveer dezelfde informatie dus ik ben er vrij zeker van dat het klopt...
Dat siert een mens inderdaad, ondanks medische problemen gewoon blijven vechten, ook al is het niet duidelijk waarvoor, ... ik weet dat het niet makkelijk is!
Ik hoop echt dat men hem kan helpen, en dat hij zeker niet thuisloos is!

Ikzelf ben spijtig genoeg niet thuis in de materie, maar hoop wel voor Duveltje dat er mensen hier op dit forum hem kunnen helpen. Enige raad die ik hem kan geven: naar 't OCMW van zijn gemeente stappen. Ik veronderstel toch dat een maatschappelijk werker hem advies kan geven? Eventueel kan hem hulp geboden worden bij het invullen/in orde brengen van de nodige formulieren? Daarbij denk ik aan een evt leefloon of leefgeld. Het kan toch niet dat iemand die steeds gewerkt heeft- al is het dan deeltijds- op niks recht heeft? Zelfs geen eten kan kopen???8O

eno2 11 januari 2012 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 5920366)

actief:lol:
Kobaf heeft zijn gratis secretaresse afgetroefd en is het forum afgebold
Doodjammer allemaal. Hij was een van mijn enige gewaardeerde bondgenoten hier

eno2 11 januari 2012 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trixie (Bericht 5923294)
Ikzelf ben spijtig genoeg niet thuis in de materie, maar hoop wel voor Duveltje dat er mensen hier op dit forum hem kunnen helpen. Enige raad die ik hem kan geven: naar 't OCMW van zijn gemeente stappen. Ik veronderstel toch dat een maatschappelijk werker hem advies kan geven? Eventueel kan hem hulp geboden worden bij het invullen/in orde brengen van de nodige formulieren? Daarbij denk ik aan een evt leefloon of leefgeld. Het kan toch niet dat iemand die steeds gewerkt heeft- al is het dan deeltijds- op niks recht heeft? Zelfs geen eten kan kopen???8O

Ik lees deze draad niet.
Wel jouw bericht.
Duveltje heeft mij al mijn tijd op forum getrold met lieftalligheden als
daar zijn.
luiaard
werkweigeraar
etc... (talloze attenties in die zin)
Zaag en klager waren nog het minste. Terwijl hij zelf niets anders doet dan ten eeuwigen tijde zagen en klagen over zijn (werkers-)(daklozen-) ellende.

Hij is zelfs eens een gelijknamige draad als de mijne begonnen "Arm zijn is...", puur om mij te pesten. Die is gesloten door MOD.

Voor hem is alleen werken de oplossing van de armoede
Daarbij gaat hij voorbij aan de wanhopigen en gemarginaliseerden die geen werk kunnen krijgen. En die culpabiliseert hij. Het is maw hun eigen fout&schuld. Er is immers werk voor iedereen die wil werken:lol:. Het bekende stompzinnige liedje.:evil:

Andere armen uitschelden zoals ik, die heel goed weten wat het is aan het minimumloon te werken onder de armoedegrens. Ik heb het zes jaar gedaan als taxichauffeur na een depressie en een echtscheiding. Ik heb in die tijd al mijn spaargeld moeten desinvesteren, 800000bf, puur om te overleven (en aan mijn kinderen..)

En zelf kan hij nu blijkbaar zijn hoofd niet meer boven water houden door te werken, of kan hij niet meer werken. Als dat zo is, dan zal hij het met de dop of het leefloon moeten stellen, zoals ik van 1995 tot 2010 heb moeten doen.

Ik wens hem het beste en wat minder drinken. Dat laatste is ook duur.

eno2 11 januari 2012 12:15

Citaat:

Dat laatste is ook duur.
Ma ja, ik ben te gedistingeerd om te drinken hé

Trixie 11 januari 2012 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5924099)
Ik lees deze draad niet.
Wel jouw bericht.
Duveltje heeft mij al mijn tijd op forum getrold met lieftalligheden als
daar zijn.
luiaard
werkweigeraar
etc... (talloze attenties in die zin)
Zaag en klager waren nog het minste. Terwijl hij zelf niets anders doet dan ten eeuwigen tijde zagen en klagen over zijn (werkers-)(daklozen-) ellende.

Hij is zelfs eens een gelijknamige draad als de mijne begonnen "Arm zijn is...", puur om mij te pesten. Die is gesloten door MOD.

Voor hem is alleen werken de oplossing van de armoede
Daarbij gaat hij voorbij aan de wanhopigen en gemarginaliseerden die geen werk kunnen krijgen. En die culpabiliseert hij. Het is maw hun eigen fout&schuld. Er is immers werk voor iedereen die wil werken:lol:. Het bekende stompzinnige liedje.:evil:

Andere armen uitschelden zoals ik, die heel goed weten wat het is aan het minimumloon te werken onder de armoedegrens. Ik heb het zes jaar gedaan als taxichauffeur na een depressie en een echtscheiding. Ik heb in die tijd al mijn spaargeld moeten desinvesteren, 800000bf, puur om te overleven (en aan mijn kinderen..)

En zelf kan hij nu blijkbaar zijn hoofd niet meer boven water houden door te werken, of kan hij niet meer werken. Als dat zo is, dan zal hij het met de dop of het leefloon moeten stellen, zoals ik van 1995 tot 2010 heb moeten doen.

Ik wens hem het beste en wat minder drinken. Dat laatste is ook duur.

Tja Eno2; hetgeen gij hier vertelt dateert van voor mijn tijd hier. Daar kan ik dus niet over oordelen. Of hij u wel of niet uitschold; of hij wel of niet bepaalde uitspraken deed. Ik kan daar dus niet in tussenkomen.
Hetgeen dat drinken betreft: daar heb ik ook geen weet van. Sommigen drinken om hun zorgen/miserie te vergeten. Of dit toch te trachten. Of dit voor Duveltje zo is/was, misschien. Daar weet ik niks over en ga dan ook geen oordeel vellen. Wel vind ik het heel erg dat men anno 2012 zomaar zonder inkomen kan gezet worden.
Ik hoop echt dat Duveltje hulp vindt. Dat hij de juiste weg vindt naar hulpverlening. Echt.

eno2 11 januari 2012 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trixie (Bericht 5925184)
Tja Eno2; hetgeen gij hier vertelt dateert van voor mijn tijd hier. Daar kan ik dus niet over oordelen. Of hij u wel of niet uitschold; of hij wel of niet bepaalde uitspraken deed. Ik kan daar dus niet in tussenkomen.

Wie vraagt je tussen te komen?
Ik informeer je over zijn standpunt over armoede

Citaat:

Hetgeen dat drinken betreft: daar heb ik ook geen weet van. Sommigen drinken om hun zorgen/miserie te vergeten. Of dit toch te trachten. Of dit voor Duveltje zo is/was, misschien. Daar weet ik niks over en ga dan ook geen oordeel vellen. Wel vind ik het heel erg dat men anno 2012 zomaar zonder inkomen kan gezet worden.
[/quote]

Werk is de enige oplossing van de armoede volgens Duveltje
Iemand die wil werken vindt altijd werk
Als je daar niet kan van leven, moet je maar beter betaald werk zoeken.
Het minimumloon was ook altijd ruim genoeg om van te leven volgens hem. Werkers onder de armoedegrens, dat bestond niet:twisted:.
Dat zijn zo de antwoorden die ik gewoonlijk kreeg van Duveltje.
Die lachte mij ook altijd uit dat ik vanuit de BIB moest forummen omdat ik geen PC noch internet had.

Ik ben altijd diegene, die voorstander van uitkeringen is op de armoedegrens. Maar dat zijn volgens hem luiaards en werkonwilligen.

OP zo'n uitkering heeft hij nu ook recht.
Volgens de
grondwet

Nu hij toch zijn eigen dogma - dat armoede alleen door werken kan opgelost worden- niet kan waarmaken.

Citaat:

Ik hoop echt dat Duveltje hulp vindt. Dat hij de juiste weg vindt naar hulpverlening. Echt.
Gewoon naar het OCMW gaan ipv hier te staan poseren op internet

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be