Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   verhofstadt rijft 327.784 euro subsidie binnen voor eigen gebruik (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165871)

born2bewild 8 januari 2012 13:18

verhofstadt rijft 327.784 euro subsidie binnen voor eigen gebruik

http://www.skynet.be/nieuws-sport/ni...ie-verhofstadt

is dit hetzelfde heerschap die als eerste minister als een gek immobilien van de staat heeft gedumpt?
prive net omgekeerd blijkbaar...raar eh?

als je verhofstadt zijn patrimonium naast het inkomen van een eerste minister legt, wat denk je dan? Dringend opslag geven? 8 a 10%, zoiets?
die stumperds mogen toch een dak boven hun kop hebben

Den Duisteren Duikboot 8 januari 2012 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5915883)
http://www.skynet.be/nieuws-sport/ni...ie-verhofstadt

als eerste minister begon verhofstadt als een gek immobilien van de staat de dumpen
prive net omgekeerd blijkbaar...raar eh?

als je verhofstadt zijn patrimonium naast het inkomen van een eerste minister legt, wat denk je dan?

Ik zie het probleem niet. Men wil het pand bewaren vanwege zijn historiek. Iemand trekt erin, renoveert het, onderhoudt het en zorgt er zo voor dat het pand functioneel blijft terwijl het niet verkommert. Bovendien zijn er meerkosten omdat de voorwaarden om het pand te renoveren zeer streng zijn vanwege die historiek.

Als het Verhofstadt niet was geweest, was het wel iemand anders geweest. Weer een hoop drukte om niets dus.

born2bewild 8 januari 2012 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 5915896)
Ik zie het probleem niet. .

dat is een opluchting

Den Duisteren Duikboot 8 januari 2012 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5915901)
dat is een opluchting

Misschien kun jij het mij uitleggen? Jij bent zo'n verstandig en wijs man.

Ik kan me voorstellen dat je problemen hebt met al die subsidies voor oude gebouwen, maar je lijkt je pijlen vooral te richten op iemand die daar als burger een beroep op doet. Dat vind ik toch een tikkeltje tendentieus. Ik hoop dat je mij dat niet kwalijk neemt. Ik zou er het hart van in zijn.

born2bewild 8 januari 2012 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 5915935)

Ik kan me voorstellen dat je problemen hebt met al die subsidies voor oude gebouwen, maar je lijkt je pijlen vooral te richten op iemand die daar als burger een beroep op doet. Dat vind ik toch een tikkeltje tendentieus. Ik hoop dat je mij dat niet kwalijk neemt. Ik zou er het hart van in zijn.

wat vind jij van Berlusconi?

Den Duisteren Duikboot 8 januari 2012 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5915953)
wat vind jij van Berlusconi?

Een onaardige vent, maar zijn bunga-bungafeestjes waren top.

Steben 8 januari 2012 14:40

Ik zie in deze ook het probleem niet.
Wat Verhofstadt doet hier zou meer moeten gebeuren (samenwerken van kapitaal, opfrissing).
Het jammere van subsidies is dat men er verslaafd aan geraakt.
Maar specifiek dit dossier: geen graten voor mij.

Bokkenreyder 8 januari 2012 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 5915991)
Een onaardige vent, maar zijn bunga-bungafeestjes waren top.

Tijd voor de Guy dan om bungabungafeestjes te organiseren8 Hij kan best om raad gaan bij zijne goeie vriend Stief Verniet!:evil:

born2bewild 8 januari 2012 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5915883)
als je verhofstadt zijn patrimonium naast het inkomen van een eerste minister legt

niemand?

Waarom zou De Gucht zich geviseerd voelen?

Den Duisteren Duikboot 8 januari 2012 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5916315)
niemand?

Waarom zou De Gucht zich geviseerd voelen?

Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?

born2bewild 8 januari 2012 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 5916322)
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?

je kan toch lezen?

Den Duisteren Duikboot 8 januari 2012 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5916357)
je kan toch lezen?

Ik zie wat losse zinnetjes, een paar namen (Berlusconi, De Gucht), korte vraagjes... - een wolk van opwaaiend stof eigenlijk.

Misschien moet je eens in één krachtige, klare zin meegeven wat je dwars zit. Dan zie ik nog wel of je kunt geholpen worden.

manta 8 januari 2012 16:28

En de opbrengst van dat pand zal uiteraard in z'n zak verdwijnen?
Of gaat hij het zelf bewonen?

hollande 8 januari 2012 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 5915935)

:lol:

dat denkt hij toch van zichzelf....

Bob 8 januari 2012 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5916175)
Ik zie in deze ook het probleem niet.
Wat Verhofstadt doet hier zou meer moeten gebeuren (samenwerken van kapitaal, opfrissing).
Het jammere van subsidies is dat men er verslaafd aan geraakt.
Maar specifiek dit dossier: geen graten voor mij.

Het jammere met subsidies is dat de belastingsbetaler ze uiteindelijk moet betalen, en dat de toekenning dikwijls naar vriendjespolitiek ruikt.
Maar een land met zowat de hoogste belastingsvoet ter wereld, en dat nepbegrotingen moet indienen om de schijn hoog te houden, zou beter de tering naar de nering zetten, en wat minder subsidies uitdelen.
Maar of er in dit dossier nu specifiek aan vriendjespolitiek is gedaan, weet ik ook niet.

Den Duisteren Duikboot 8 januari 2012 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5916391)
En de opbrengst van dat pand zal uiteraard in z'n zak verdwijnen?
Of gaat hij het zelf bewonen?

Dat heeft geen enkel belang.

manta 8 januari 2012 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 5916431)
Dat heeft geen enkel belang.

'k Weet niet, indien ze het verkopen is alle meerwaarde wel op kosten van de belastingbetaler in zijn zak verdwenen.
Lijkt me toch een kleinigheidje dat wel belang heeft.

Den Duisteren Duikboot 8 januari 2012 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy (Bericht 5916407)
:lol:

dat denkt hij toch van zichzelf....

Tja, alleen al in de titel van dit topic staan twee onjuistheden. ;-)

Scherven A. Mok 8 januari 2012 16:47

Ik ken iemand die een beschermd monument (huis) had gekocht en buiten de normale subsidies die iedereen krijgt voor isolatie enzo, kreeg die juist niets. Maar hij moest zich wel aan tal van regels houden. Om maar te zeggen dat het precies toch wel weer wilt lukken dat net Verhofstadt (tot 40% van de kosten!!) subsidies binnen rijft.

En voor wie Koen Meulenaere in Knack graag leest : is het jullie ook nog niet opgevallen dat als Vandelanotte en konsoorten de 'corrupte' toer op gaan (abx, Electrawinds, haven Oostende, ...) dat steevast de dingen in beweging zetten is waar de economie en de samenleving van beter worden en dat wanneer Verhofstadt en co de corrupte toer op gaan dat dat steevast enkel en alleen is om de eigen zakken te vullen.

Dat dit in de media komt en niet verdoken blijft in Meulenaeres satirische column is waarschijnlijk omdat het de eerste keer is dat niet enkel Verhofstadt zelf er van beter wordt maar onrechtstreeks misschien toch ook wel een klein beetje de gemeenschap in die zin dat die krotten uiteindelijk wel gerenoveerd geraken.

Den Duisteren Duikboot 8 januari 2012 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5916441)
'k Weet niet, indien ze het verkopen is alle meerwaarde wel op kosten van de belastingbetaler in zijn zak verdwenen.
Lijkt me toch een kleinigheidje dat wel belang heeft.

Die subsidie dient voor de renovatie van het gebouw. Het alternatief had erin bestaan dat de overheid het zelf zou renoveren, wat nog eens 2,5 keer zoveel zou hebben gekost.

Ik zie niet in hoe de meerwaarde ten koste van de belastingbetaler valt. Als Verhofstadt het pand voor een nog hogere prijs kan verkopen dan wat het hem aan koop en renovatie heeft gekost, betaalt de koper de meerwaarde. Het gebouw blijft hoe dan ook beschermd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be