![]() |
Frankrijk verbied alle radarwaarschuwingen
Ik weet het, het zijn geruchten
Radarwaarschuwingen zouden verboden zijn. Dus niet alleen die toestelletjes in de wagen waarvoor ge een abonnement moet hebben, maar ook de GPS POI's. Overtreding kost je 1500€ Dus best opletten als ge naar Fr rijdt. |
2e SD kopen, opgelost.
Of de PIO-software met eenvoudige knopdruk wissen, en nadien weer laden met CD of andere SD. Citaat:
Hopeloos gedoe. Daarenboven als de wet onduidelijk is, en dat is ze, zal er toch niets volgen. Citaat:
Passieve software spoort/stoort nooit radars op, en al zeker niet de werking ervan :lol: , alleen de verboden radardetectoren kunnen OPSPOREN. Daarvoor is die wet, bestaat in Be,NL, D,CH, enz... trouwens ook. Citaat:
Citaat:
Men zou ze beter fluo schilderen zoals in UK, met extra waarschuwingsbord ervoor op onbepaalde afstand, zoals in de meeste landen, ook Zweden. |
nog aanvullen:
Citaat:
|
Ik rij rond met een zodanige ingesteldheid, dat ieder verkeersbord met een snelheidslimiet voor mij een waarschuwing is dat er een radar achter kan zitten.
Dat kost mij geen moeite, ik doe dat automatisch. Tsja, ik ben dan ook bereid om iets meer dan een symbolisch steentje bij te dragen aan de verkeersveiligheid. dank u |
Citaat:
|
Citaat:
vindt ge daar geen zeven reeksen statistieken over om uw kennis te etaleren, gelijk destijds minister Van den Broeck op de regeringsonderhandelingen; waarop hij weggestuurd werd wegens 'niet mee te onderhandelen' ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb gehoord dat bij de laatste update van TomTom alle POI's van de controlelocaties gewist worden. Dus de enige mogelijkheid is met een ouder toestel en verouderde kaarten blijven rijden. |
Of ge houdt u aan de snelheid hé... ;-)
|
Dit is eigenlijk al oud nieuws.
Volgens een Interministeriëel Besluit van 11 mei 2011 mogen er inderdaad geen toestellen meer gebruikt worden die radars (vaste en mobiele) "verklikken". Hieronder vallen ook de op GPS gebaseerde toestellen zoals Coyote. Wat wel mag, zijn "rijhulp" systemen. Deze verwittigen bvb. voor gevaarlijke plaatsen, waar regelmatig ongelukken kunnen gebeuren. Daarom zijn de nieuwe systemen aangepast en waarschuwen ze voor gevaarlijke plekken. Oude systemen kan je updaten zodat ze terug legaal gebruikt kunnen worden. De Franse regering laat dit achterpoortje in de wet open, omdat er in Frankrijk naar schatting 6,1 miljoen gebruikers van dergelijke systemen zijn en ze schrik hebben dat deze onpopulaire maatregel hen stemmen kan kosten. |
Radarwaarschuwingen? Waarom heb je dat nodig?
Iedereen hoort zich toch gewoon aan de snelheid te houden? |
idd dikwijls overbodig:
![]() ![]() ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be