Egmond Codfried |
9 januari 2012 12:30 |
De Brusselse Politie schiet tekort
De Brusselse politie schiet tekort
http://www.brusselnieuws.be/artikel/...ow=video_75862
Citaat:
Re: Amerikanen waarschuwen voor Brusselse stations
Jonas D. (Brussel) op ma, 2011-11-28 10:10.
Ik kan dit alleen maar beamen. Een jaar geleden ging ik een Indische kerel ophalen op het politiekantoor aan de Grote Markt nadat hij overvallen was. Toen ik toekwam stelde ik vast dat hij nog bezig was aangifte te doen en dat de overige agenten hem ondertussen aan het uitlachen waren. Zelf kreeg ik van de agent die de aangifte had genoteerd te horen dat ik mijn gasten moest waarschuwen dat ze niet zomaar overal in Brussel konden lopen. Waar hij dan overvallen was? Halverwege de Priemstraat. Dat is de straat die Manneken Pis verbindt met Brussel-Kapel.
Misschien moet de politie maar samenwerken met de mensen van Use-It om aangepaste kaarten – met waarschuwingen en veiligheidstips – te verspreiden want ik weet niet hoe ik kan uitleggen dat het op 200 meter van Manneken Pis onveilig is voor toeristen
|
Citaat:
Dat verhaal over de politiemensen die je vierkant uitlachen, specifiek die bij de Grote Markt zijn heel erg, dat is wel een feit.
|
Je zou verwachten dat de toeristen, die zoveel geld binnen brengen en in feite de kip met de gouden eieren zijn, beter beschermd zouden worden.
|