![]() |
Elektrische wagens met een bereik van 800 km
IBM staat op het punt een nieuwe generatie batterijen te ontwikkelen. Lithium lucht batterijen. Voor elektrische auto's zou de energieoplsag zowat gelijk komen te staan met chemische energieopslag. Er wordt gesproken van een bereik van 800 km.
Goed nieuws niet? Wat denken jullie. Bron: DS |
Hangt er vanaf van waar de stroom komt en welke wereldreis de componenten van de batterijen moeten afleggen in productie. Ik vind het in elk geval geen meerwaarde aan de rijervaring.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
petrol heads gaan dat mss niet zo snel doen ;-) |
Citaat:
|
Weet iemand toevallig hoe het zit met de recyclage van lithium uit batterijen? Is dit goed mogelijk? zou het op termijn dus kunnen dat we geen lithium meer moeten invoeren om nieuwe batterijen te maken?
|
Citaat:
(enne, liever een lekkere I6 voor mij ;-) ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit plaatje verduidelijkt het misschien ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ook is de hoeveelheid lithium in een accu redelijk beperkt hoor. Langs de andere kant, de voorraad gemakkelijk winbaar lithium is een veelvoud minder dan van winbaar Uranium. en we mogen niet vergeten dat een accu nog steeds geladen moet worden. Met wat gaan we dat doen, nu de kernuitstap zeker is. Met steenkool? |
Wat ik me altijd afvraag is hoe ze die batterijen van die wagens denken op te laden. In verkaveld Vlaanderen waar zo goed als iedereen huisje tuintje garage(port) heeft zie ik dat nog lukken maar in de stad waar enorm veel auto's elke nacht op een andere (niet altijd legale) plaats slapen zie ik dat niet makkelijk lukken.
|
En nog steeds is er geen sprake van een afspraak tussen potentiele fabrikanten van accu's en batterijen om de ganse accu door een soort halfautomatische robot-systeem binnen,zeg 5 minuten te kunnen doen veranderen aan een pompstation.....Het zou natuurlijk wel betekenen dat e-auto's geen domme wow!-vormgeving zullen mogen hebben zoals zoveel wagens tegenwoordig....
Het zou ook betekenen dat de automobilist die accu HUURT(t'is te zeggen,een deel afschrijving betalen+ electrische kost+taksen+winstmarge) Nee hoor..liever verder aanmodderen met stekkerpalen en fiches en WACHTEN....... (ik zie niet in dat het ooit 5 minuten gaat kosten om een accu op te laden,het is zelfs niet mogelijk met mijn gsmmeke...:? ) Nieuwe generatie accu's en een snel-wissel systeem zouden automatisch kunnen leiden tot de grootschalige invoer van de e-auto(omdat het feitelijke,technische aspect van het bezitten van een accu bij de distributeurs en fabrikanten gelegd wordt en niet bij de gebruiker)....Bovendien zit uw auto dan niet opgescheept met een verouderde,accu.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
oplossing voor energie/milieuproblemen dient zich op het niveau van energiebronnen te bevinden |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be