Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Laat je niet bedotten !!!!!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165958)

De Informant 10 januari 2012 05:14

Laat je niet bedotten !!!!!!!

Alle ministers en staatssecretarissen geven zogenaamd het goede voorbeeld en leveren 5% van hun wedde in.

Voor de doorsnee burger lijkt dit een nobel gebaar.

De werkelijkheid is echter anders
Iedereen die in de politiek ergens zetelt en daarvoor geld ontvangt moet aan zijn partijkas 10% van hun wedde afdragen (Uitgezonderd lijst LDD )

Kort en bondig nu - ze leveren voor onze mooie ogen 5% in ( of ontvangen 5% minder) maar om dit te compenseren storten ze nu ook maar 5% aan hun partijkas.

We lopen er met onze 2 ogen weeral in.

Gelieve te noteren dat hun 5% inlevering een voorbode is voor iedere Belg om dit in de toekomst ook aan zijn broek te hebben.
Lees mijn vroegere topic over het nieuw vermogenskadaster
Iedere Belg zal nog dit jaar (en komende jaren) een jaarlijks bedrag moeten afstaan naargelang zijn vermogen ( waarde eigendom,spaargeld etc...)

En dan zitten we nog met het volgende feit.
Ook banken en alle andere instellingen zullen een vermogenskadastertax moeten betalen, maar aan wie gaan ze dit doorrekenen denk je ?

Iedereen gaat dit voelen, wordt er nu al dagdagelijks geroepen.
LEUGENS - De gewone werkende burger zal dit allemaal moeten bekostigen door verdekt opgestelde manipulatie strategieen.

Moeder, waarom werken wij ?
Voor ons later pensioen jongen.
Pensioen ? Wat is dat ?
Dat is een spaarpot om later de ministers te betalen
Ministers ? Ik dacht dat er geen circussen meer bestonden?

Carnivore 10 januari 2012 05:56

Niet dat ik je uitleg niet kan geloven. Verre van. Maar een bronnetje zou handig zijn.

De Informant 10 januari 2012 06:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 5920916)
Niet dat ik je uitleg niet kan geloven. Verre van. Maar een bronnetje zou handig zijn.

Voor een officieel bronnetje zal het nog even te vroeg zijn en tevens moeilijk te bewijzen.
Iedere partij doet hieraan mee buiten LDD
Misschien een mail versturen naar De Decker om dit aan te kaarten (deze heeft toch niets te verliezen)

subocaj 10 januari 2012 06:53

Als ze de eerste woning als 4de pijler van je pensioen bekijken, is dit reeds een inlevering van de kostprijs van je eigendom.
Het betekent dat je dat eerst zult moeten opsouperen, want waar je je ganse leven voor hebt betaald, word aanzien als een vorm van pensioen sparen. Het betekent ook dat men de meerwaarde van je woning kan belasten bij verkoop.

Raf 10 januari 2012 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Informant (Bericht 5920914)
Iedereen die in de politiek ergens zetelt en daarvoor geld ontvangt moet aan zijn partijkas 10% van hun wedde afdragen (Uitgezonderd lijst LDD )

Kort en bondig nu - ze leveren voor onze mooie ogen 5% in ( of ontvangen 5% minder) maar om dit te compenseren storten ze nu ook maar 5% aan hun partijkas.

Zelfs als dit zou kloppen, wat is dan het probleem? Dat lijkt me iets tussen de partij en haar mandatarissen. Waar het op aankomt is dat die mandatarissen inleveren.

Raf 10 januari 2012 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Informant (Bericht 5920914)
Iedere Belg zal nog dit jaar (en komende jaren) een jaarlijks bedrag moeten afstaan naargelang zijn vermogen ( waarde eigendom,spaargeld etc...)

Ik zou je naar een bron vragen, maar ik heb al een vermoeden...

subocaj 10 januari 2012 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5920927)
Zelfs als dit zou kloppen, wat is dan het probleem? Dat lijkt me iets tussen de partij en haar mandatarissen. Waar het op aankomt is dat die mandatarissen inleveren.

Als de dotaties aan de partijen ook nog eens verhoogd worden, blijft het dan ook nog hetzelfde?

Raf 10 januari 2012 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5920930)
Als de dotaties aan de partijen ook nog eens verhoogd worden, blijft het dan ook nog hetzelfde?

Worden die verhoogd?

subocaj 10 januari 2012 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5920931)
Worden die verhoogd?

Meestal in een verkiezingsjaar.;-)

eno2 10 januari 2012 12:10

DE Informant informeert om onze hechting aan de democratie te verhogen of te verlagen?

rararararararararara

Carnivore 11 januari 2012 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5920927)

Neen, de partij levert in. De mandatarissen houden gewoon evenveel in hun zak. Da's ook hun enige bestaansreden de laatste decennia.

De schoofzak 11 januari 2012 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 5920916)

Dikke zever Vleeseter:

ik geloof geen rotte teelbal van zijn stelling.

slik

fox 11 januari 2012 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5920931)
Worden die verhoogd?

Ja. Tenzij ook dat weer een "fout" is in het begrotingsvoorstel.

Pagina 157.

http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/53/1944/53K1944001.pdf

Carnivore 11 januari 2012 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5924751)
Dikke zever Vleeseter:

ik geloof geen rotte teelbal van zijn stelling.

slik

Alleen een bronnetje kan ons redden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be