![]() |
De terreur van Marokkaanse jongeren rondom een hangplek bij een voormalig schoolgebouw het Jan Ligthartcentrum in de beruchte Goudse wijk Korte Akkeren bereikt af en toe zulke tragische dieptepunten (vorige maand werden omwonenden die ´s-avonds laat thuis kwamen zelfs met bakstenen bekogeld en werd schade toegebracht aan auto´s en huizen) dat een columnist in de Goudse Courant van zaterdag 22 05 2004 er zelfs toe kwam om te schrijven dat de hulp van de voormalige SS-ers uit de Tweede Wereldoorlog bijna weer denkbaar is, om eens duidelijk en helder te laten blijken wie er de baas is!!
Ligthart Het Haagse schoolhoofd Jan Ligthart (1859-1916) zal zich nog geregeld in zijn graf omdraaien bij zoveel rottigheid in en rond het voormalig schoolgebouw in de Goudse wijk Korte Akkeren dat zijn naam tot in lengte van jaren met ere zou dragen, ook al is intussen de bestemming veranderd in buurthuis. Naast het knekelgedruis van deze sociaal bewogen en onderwijsvernieuwende pedagoog valt ook het gewoel te beluisteren van vele omwonenden die door het wangedrag van een aantal overwegend Marokkaanse lamstralen de slaap niet kunnen vatten. Het lawaai van die de buurt intimiderende ettertjes zelf voert uiteraard de boventoon en maakt dat alom plannen worden ontwikkelt om maar te verhuizen. Welhaast een vorm van deportatie, die van ´40-´45 in de vorige eeuw helaas schering en inslag was maar in deze tijd toch niet voorstelbaar. En dat heeft zo jarenlang onbestraft -over de vele vernielingen zwijg ik dan nog maar- kunnen doorzieken. Je zou, hoe absurd die gedachte ook lijkt, bijna hopen dat een stellletje SS-ers uit genoemd tijdvak alsnog een razzia in en rond de Jan Ligthart zou houden. Daar zouden die thuis over het paard getilde machootjes, die eigenlijk toch gewoonop het werk of school zouden dienen te zijn, niet van terug hebben. Aan onze softe bangelijke oom agent is zulk een rigoreuze aanpak echter niet besteed. Die slaat er nog maar eens het zoveelste welzijnsrapport op na of toert in zijn dienstautootje elders een blokje rond. Het wachten is op een groepje ´jongens van zessen klaar´ dat wél raad weet met het respect en het ego van deze huftertjes. Ook al volgt dan onontkomelijk het geweeklaag over xenofoob Nederland dat zijn alom geroemde tolerantie opeens zo jammerlijk heeft laten varen. Intussen kunnen ze in de buurt weer lekker slapen en blijft de 4e mei haar betekenis houden: de mensen eren die voor onze VRIJHEID zijn gestorven. En Jan Ligthart ervaart weer de eeuwige en zo verdiende grafrust. Ten slotte hoop ik dat die klagende allochtone oudjes in hun koffiehuis ook eens tobben over hun nazaten in plaats van dat intolerante Nederland. In dat zelfde plaatselijke dagblad van vrijdag 04 juni 2004 schreef een briefschrijver het volgende : Overlast Volgens de GC van 25 mei zou de overlast rond Jan Ligthart afgelopen week zijn verminderd. Iets verderop in het artikel staat dat de overlast begon met het warme weer, waardoor jongeren massaal naar buiten gaan.Valt u ook iets op? Juist afgelopen week was het absoluut niet warm. Integendeel, het was zelfs koud. Het verbaast me dus niets, dat de overlast minder was. En komende week wordt het weer warm. Grote kans dat ze dan weer massaal naar buiten gaan. Met alle gevolgen van dien. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de gemeente deze onhoudbare situatie echt keihard gaat aanpakken. Gebeurt dit niet dan ben ik bang dat dat de situatie zo ontzettend escaleert dat er doden zullen vallen. Ik hoop ook dat ik dat niet ben. Of mijn zoontje of........ De onhoudbare situatie moet ophouden. Ik heb diep medelijden met de mensen die in dit gebied wonen. En dat terwijl de Korte Akkeren eens een gezellige, sociale volksbuurt was, waar men voor elkaar klaarstond. Nog niet zo lang geleden. Dieptriest. Naam en adres bij redactie bekend. Commentaar: Juist ook het feit dat mensen niet meer hun naam onder hun brief vermeld willen hebben in de krant is diep triest, en geeft perfect weer hoe diep de angst voor deze Marokkaanse tirannen zit, inderdaad ook DIEPTRIEST!! Baas in eigen land?? Aas zult u bedoelen!!! |
Citaat:
|
dit kan niet anders dan verkeerde informatie zijn!
Dat zulke problemen zich in Belgie voordoen totdaar aan toe, want dat is de schuld van het Vlaams Blok. Maar in Nederland is er toch geen Vlaams Blok? |
Citaat:
|
Zulke feiten zijn enkel de schuld van degene die ze gepleegd hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tsja, praatjes verkopen kunnen ze goed, onze Noorderburen. Meer boeken, films en trammelant gemaakt over hun oorlogsverleden dan er werkelijk een oorlogsverleden was. En dan zo'n domme praat verkopen, netjes... |
Citaat:
|
Citaat:
Marokkaanse bendes die de publieke ruimte verpesten? O.K., stuur er een speciale politieëenheid op af, die vrij spel krijgt om af te rekenen met het crapuul. 'SCFP' lijkt me een goede naam voor die eenheid: 'Speciaal Commando van de Federale Politie'. :mrgreen: |
Citaat:
|
Citaat:
Capisce? :roll: |
Gevonden via de site van Piano:
Citaat:
Citaat:
Af en toe hoofdje toch maar eens uit de bokaal halen :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be