Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   2-talige topfunctionarissen?? Mr en Ps dachten het niet. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166044)

matthias999 11 januari 2012 15:36

2-talige topfunctionarissen?? Mr en Ps dachten het niet.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120111_108

Toch mooi om telkens te kunnen lezen hoeveel sympathie onze zuiderburen voor onze taal wel niet hebben.:-)

vlijmscherp 11 januari 2012 15:39

hun argument is dat het niet in het regeerakkoord staat. uiteraard staat het niet in het regeerakkoord, deze wet is al gestemd geweest een aantal jaren geleden. De uitvoerende macht moet gewoon deze wetten uitvoeren, dat is al.

Bokkenreyder 11 januari 2012 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5924841)

Toch mooi om telkens te kunnen lezen hoeveel sympathie onze zuiderburen voor onze taal wel niet hebben.:-)

Bogaertje kan zijn broekske weer laten zakken! Dit moest al tien jaar geleden toegepast zijn! Ze gingen het eens allemaal flikken zonder N-VA, onze Vlaamse traditiootjes! De sukkels! Het is een glijbaan van mislukkingen en tegenspraken die regering Di Rupo I! De belachelijkste ploeg ooit! En ze zijn amper een maand bezig! De blunders en tegenspraken stapelen zich al zo hoog op dat je er makkelijk de Eiffeltoren kunt achter verbergen. N-VA wordt slapend 'stemmenrijk'! :evil:

Herbstnebel 11 januari 2012 15:43

ik zou er nog een matige kennis van de derde landstaal, het Duits, aan toevoegen. :)

mkb 11 januari 2012 15:44

De PS heeft overal in het overheidsbestel pionnen zitten, als ze voor al die postjes mensen moeten vinden die meer dan "iek niet spreeeek de nederlands" kunnen zeggen zitten die met een gigantisch probleem denk ik. :lol:

Bokkenreyder 11 januari 2012 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herbstnebel (Bericht 5924868)
ik zou er nog een matige kennis van de derde landstaal, het Duits, aan toevoegen. :)

Zou eigenlijk niet meer als normaal zijn! Maar ik vrees dat onze zuiderburen daar ook problemen mee gaan hebben! 8-)

Travis66 11 januari 2012 17:21

Van een schande gesproken. Als ze deze wet nu niet hard maken, dan mogen we allemaal door het rood licht rijden, staat ook niks van in het regeerakkoord.

Als de NVA dit warm houdt, dan valt de regering nog dit jaar.

born2bewild 11 januari 2012 17:32

tarzan bogaert mag terug in zijn hok
5 minutes of fame verstreken
bye hendrik

den ambetantsten 11 januari 2012 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5925159)
tarzan bogaert mag terug in zijn hok
5 minutes of fame verstreken
bye hendrik

Iets minder 'straf' van 'Hendrik'.

vrijevlaming 11 januari 2012 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 5925121)
Van een schande gesproken. Als ze deze wet nu niet hard maken, dan mogen we allemaal door het rood licht rijden, staat ook niks van in het regeerakkoord.

Als de NVA dit warm houdt, dan valt de regering nog dit jaar.

stop nu toch eens met te hopen op een val van de regering. ze valt niet en zeker dit jaar al niet

Gwyndion 11 januari 2012 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5925227)
stop nu toch eens met te hopen op een val van de regering. ze valt niet en zeker dit jaar al niet

Enkel omdat ze in feite geen andere keuze hebben, echt hecht kan je de groep niet noemen, ze zijn pas bezig en hoeveel barsten zijn er niet zoals het spel rond de schaduwpremier?

vrijevlaming 11 januari 2012 17:59

neen de groep is niet hecht. maar ze hebben liever dat dan naar verkiezingen te gaan

Zucht 11 januari 2012 18:01

Dit kadert vast in het plan van Di Rupo om met vereende krachten ervoor te zorgen dat de Vlaamse kiezer opnieuw vertrouwen en respect krijgt voor CD&V en OVL voor de volgende federale verkiezingen.

Eigenlijk is dit ook in zekere zin een middenvinger voor Di Rupo.

Gwyndion 11 januari 2012 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5925252)
neen de groep is niet hecht. maar ze hebben liever dat dan naar verkiezingen te gaan

Akkoord maar er is wel meer nodig dan angst voor de kiezer en angst voor een standhouding of verdere doorbraak van de n-va om een regering effectief te laten werken. De regering zal toch moeten verbeteren want veel weekends zoals het afgelopen kan ze niet aan. Ik zie Vanackere niet elke maand schaduwpremier voor EDR spelen. Ik denk niet dat deze regering gaat vallen en ik hoop dat ze degelijk werk voert maar ik zie ze wel vastlopen door onderlinge twisten.

Travis66 11 januari 2012 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5925227)

Het is eigelijk eerder een voorspelling hoor, geen hoop. Tenzij jij een manier weet waarop de Vlaamse regeringspartijen aan vlaanderen kunnen uitleggen dat de wet alweer wordt genegeerd/afgeschaft zonder gezichtsverlies te lijden.

Gwyndion 11 januari 2012 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 5925297)
Het is eigelijk eerder een voorspelling hoor, geen hoop. Tenzij jij een manier weet waarop de Vlaamse regeringspartijen aan vlaanderen kunnen uitleggen dat de wet alweer wordt genegeerd/afgeschaft zonder gezichtsverlies te lijden.

Mja aan dit tempo doet de regering het zelf nog:
- Koninklijke dotatie
- Lonen ministers
- Contradictie budgettering migratie tav regeerakkoord
- Zappen met de grondwet
- ...

HRobin 11 januari 2012 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 5925297)

Zoals ze nu doen, zwijgen in alle talen ;-)

vrijevlaming 11 januari 2012 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 5925335)

natuurlijk. Ze gaan er iedere keer zo weinig mogelik ruchtbaarheid aan geven. Om dan in juni 2014 af te komen: wij hebben nogal goe bestuurd hé

Travis66 11 januari 2012 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 5925335)

Ze hebben natuurlijk nu wel een oppositie die dat niet gaat toelaten he. Wat ik voorspel is de val als de lont wordt brandend gehouden. Wat ik hoop is dat NVA dat ook doet.

fonne 11 januari 2012 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5924841)

Bogaert moet duidelijk nog veel leren. Die gelooft nog dat wetten er in België zijn om gerespecteerd te worden. Wat een kinderlijke naïviteit.
Bogaert botst voor de tweede keer in enkele dagen op de muren van her reëel bestaande België, nadat hij eerder al naar zijn mandje gestuurd werd met zijn voorstel van jaarlijkse evaluaties van ambtenaren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be