Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Topmannen NMBS - 500.000 Euro per jaar (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166049)

Snerror 11 januari 2012 16:17

Topmannen NMBS - 500.000 Euro per jaar
 
http://www.gva.be/blog/standpunt/ext...en-show-2.aspx

Vinden jullie dit normaal? Waarom moeten deze mensen zoveel van ons belastinggeld krijgen? Of is dit normaal voor een topfunctie?

Steben 11 januari 2012 16:25

Nu ja, als je staatsbedrijven wil runnen als privébedrijven binnen de huidige context dan krijg je dit uiteraard.

fox 11 januari 2012 16:28

Ja het is zeker normaal voor een topman. Het is echter niet normaal dat het er 3 zijn en het is ook niet normaal dat er een batterij aan directeuren 30K per maand toucheert.

Anna List 11 januari 2012 16:41

voor treinen die op tijd rijden, moet ge de juiste prijs betalen.

Tejokus 11 januari 2012 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5925034)
voor treinen die op tijd rijden, moet ge de juiste prijs betalen.

haha:-)
Ik zou die topmannen nog wat opslag geven.
Etienne uit Liederkerke weet wat dat precies inhoudt.
Die is ook destijds met miljoenen gaan lopen.
Het is daar altijd hetzelfde bij 't spoor.

Bokkenreyder 11 januari 2012 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5924960)
http://www.gva.be/blog/standpunt/ext...en-show-2.aspx

Vinden jullie dit normaal? Waarom moeten deze mensen zoveel van ons belastinggeld krijgen? Of is dit normaal voor een topfunctie?

Behoort Dimitri Verhulst met zijn 117000 euro belastingen daar ook bij? 8-)

fcal 11 januari 2012 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5925034)
voor treinen die op tijd rijden, moet ge de juiste prijs betalen.

Een bonus/maus systeem zou beter zijn voor deze monopolisten. Hun huidige wedde is eigenlijk reeds die bonus. Er moet dus niets bijkomen.

Maar een malus voor iedere stakingsdag van bijvoorbeeld min 10.000 euro, die afgetrokken wordt van hun riante wedde is beslist een goed idee. En voor iedere 15 minuten vertraging per lijn en per keer maar over geheel België nog een een malusje van min 1.000 euro zou ook een stimulans kunnen zijn.

Alleen met de stakingsdagen zouden ze er al 220.000 euro bij inschieten. Wedden dat deze managers bij hun collega-politici bekomen, dat het stakingsrecht gestroomlijnd wordt en beperkt wordt tot zaken, die te doen hebben met de werkomstandigheden en niet meer met de politiek en dat alles op alles gezet wordt om de vertragingen te beperken.

Ook de rest van het hogere leidinggevend personeel (>100.000 euro/jaar) zou in verhouding tot hun salaris op dezelfde wijze gekort kunnen worden.

speurneus 11 januari 2012 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5925095)
Behoort Dimitri Verhulst met zijn 117000 euro belastingen daar ook bij? 8-)

Werkt die voor de spoorwegen?

Bokkenreyder 11 januari 2012 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5925113)
Werkt die voor de spoorwegen?

Dacht het al dat jij het niet zou snappen, WIJSneus! :-D

speurneus 11 januari 2012 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5925149)
Dacht het al dat jij het niet zou snappen, WIJSneus! :-D

ben dan ook geen Limburger zoals jij bokje:-D

Carnivore 11 januari 2012 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 5925071)
haha:-)
Ik zou die topmannen nog wat opslag geven.
Etienne uit Liederkerke weet wat dat precies inhoudt.
Die is ook destijds met miljoenen gaan lopen.
Het is daar altijd hetzelfde bij 't spoor.

Nuance;
't is altijd hetzelfde bij dat soort mensen.

Eberhard Leclerc 11 januari 2012 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5924960)
Vinden jullie dit normaal?


Graaien is Vlaamse cultuur toch?

Iemand verbaasd?

Carnivore 11 januari 2012 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 5925108)
Een bonus/maus systeem zou beter zijn voor deze monopolisten. Hun huidige wedde is eigenlijk reeds die bonus. Er moet dus niets bijkomen.

Maar een malus voor iedere stakingsdag van bijvoorbeeld min 10.000 euro, die afgetrokken wordt van hun riante wedde is beslist een goed idee. En voor iedere 15 minuten vertraging per lijn en per keer maar over geheel België nog een een malusje van min 1.000 euro zou ook een stimulans kunnen zijn.

Alleen met de stakingsdagen zouden ze er al 220.000 euro bij inschieten. Wedden dat deze managers bij hun collega-politici bekomen, dat het stakingsrecht gestroomlijnd wordt en beperkt wordt tot zaken, die te doen hebben met de werkomstandigheden en niet meer met de politiek en dat alles op alles gezet wordt om de vertragingen te beperken.

Ook de rest van het hogere leidinggevend personeel (>100.000 euro/jaar) zou in verhouding tot hun salaris op dezelfde wijze gekort kunnen worden.



Mmmm... Het zou er de directeuren wss alleen maar toe aanzetten om het personeel nog meer onder druk te zetten, harder te laten werken, voor hetzelfde loon, natuurlijk.

Directeuren zouden voor 9.000Euro/maand maximum, doordrongen moeten zijn van de serieux van hun job.

Nu krijgen ze een tienvoud en hun job kan hen geen moer schelen, hun functie wel. Maar hun job, de dienst die ze moeten verlenen, daar vegen ze hun kas aan.

pegasus6869 11 januari 2012 20:05

JAWAADE !! Allemaal einsteins zeker.......en nog een "soepe" bij de spoorwegen,voor dat geld zouden ze beter moeten presteren........Nee, op hun stoel zitten ,en mony incasseren is al wat die hufters doen!!!

fonne 11 januari 2012 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 (Bericht 5925556)
JAWAADE !! Allemaal einsteins zeker.......en nog een "soepe" bij de spoorwegen,voor dat geld zouden ze beter moeten presteren........Nee, op hun stoel zitten ,en mony incasseren is al wat die hufters doen!!!

Vandaag een interessante lezersbrief daarover in Knack, van de hand van Rudi Thomaes, gedelegeerd bestuurder VBO.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rudithomaes
...
De conclusie van de VBO studie staat dan ook als een huis: de Nederlandse en de Zwitserse spoorwegbedrijven zijn respectievelijk 21 en 43 procent efficiënter dan de NMBS-Groep. In de contacten die het VBO in de afgelopen maanden heeft gehad, werden deze resultaten door verschillende spoorwegmarktexperts uit binnen- en buitenland bevestigd.

Zie ook: NMBS: Efficiëntieanalyse van het VBO.

Bobke 11 januari 2012 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5925034)
voor treinen die op tijd rijden, moet ge de juiste prijs betalen.

Dus betalen we ze nog te weinig.

fcal 11 januari 2012 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rudithomaes ...
De conclusie van de VBO studie staat dan ook als een huis: de Nederlandse en de Zwitserse spoorwegbedrijven zijn respectievelijk 21 en 43 procent efficiënter dan de NMBS-Groep. In de contacten die het VBO in de afgelopen maanden heeft gehad, werden deze resultaten door verschillende spoorwegmarktexperts uit binnen- en buitenland bevestigd.
De NMBS is georganiseerd naar het voorbeeld van ons prachtland. Het zit verkeerd in mekaar en is inherent chaotisch qua ondernemingsstructuur en kenmerkt zich door een onverantwoordelijke bedrijfsvoering. Deze staatsonderneming is duidelijk afgestemd op haar grootste en machtigste deelmarkt (qua oppervlakte en politiek): Wallonië. De anderen (Vlaanderen) moeten alleen de noodzakelijke verliezen dekken en er zich verder niet mee moeien.

Paulus de Boskabouter 11 januari 2012 21:17

Inderdaad waanzinnig.
Die 'lagere' directeurs vangen toch ook nog 360000 per jaar.
Niemand kan de verantwoordelijkheid of werkvolume van 16 werknemers met een normale wedde aan. We moeten deze mensen dus snel bevrijden uit hun veel te zware taak.

E. Migrant 11 januari 2012 21:18

Hoe maak je juist een facebook groep aan?

Ik overweeg een facebook-groep op te richten, die oproept tot een "treinboycot" (= niet meer met de trein reizen of de trein nemen zonder te betalen), zolang er bij de spoorwegen mensen zijn die een loon ontvangen dat groter is dan dat van de minstbetaalde staatssecretaris uit een van de vele regeringen in België.

Eberhard Leclerc 11 januari 2012 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant (Bericht 5925733)
Ik overweeg een facebook-groep op te richten, die oproept tot een "treinboycot"

Jeeeee! Ik denk dat de graaiers niet meer kunnen slapen vanavond als ze dit te weten komen.


Iedere partij in Vlaanderen vindt dit gegraai prima. De enige mogelijke oppositie partij (VB) controleert graaiers hooguit op hoofddoekjes. Zolang de dieven in Vlaanderen allemaal eigenvolkers zijn zal er uiteindelijk geen haan naar kraaien.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be