Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   ik ben beschaamd Belg te zijn... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166058)

brother paul 11 januari 2012 19:22

ik ben beschaamd Belg te zijn...

:oops: Kijk, voor al wie zijn beschamingen hier kwijt wil, een draadje geopend.

ALs eerste teazer, ik ben beschaamd:

wij gaan straks weer stemmen met potlood. Terug naar de middeleeuwen. We zijn in een tijdperk waar de onderhandelingen begonnen zonder ipad1, dat de regering gevormd was net voor de lancering van ipad3. En in dit tijdperk slaagt de belgische politiek nog geen systeem te bedenken om elektronisch te stemmen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...n-papier.dhtml

Everytime 11 januari 2012 19:24

Inderdaad, een schaamte. Ik ben zeer blij met de elektronische stemming en wil niets meer weten van stemmen met potlood en papier.

Robinus V 11 januari 2012 19:26

Ik kan me niet schamen vanwege een nationaliteit, aangezien ik besef dat de daden van een ander niet mijn eigen daden zijn. Bij uitbreiding zijn de daden van een ander ook niet de daden van een andere andere.

Bokkenreyder 11 januari 2012 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 5925444)
Ik kan me niet schamen vanwege een nationaliteit, aangezien ik besef dat de daden van een ander niet mijn eigen daden zijn. Bij uitbreiding zijn de daden van een ander ook niet de daden van een andere andere.

Die daden van een ander zijn wel mogelijk geworden door de stem van mensen zoals jij!

brother paul 11 januari 2012 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 5925444)

bij mij emaneert dat... echt ik ben beschaamd in zo'n bananerepubliek te moeten leven waar IT als het ware nooit werkt. Geen datauitwisseling met kruispuntdatabank naar externe diensten, geen elektronische EID kaarten die iets nuttigs doen, geen krachtige IT bij de overheid zodat ze personeel kunnen afslanken en diensten efficientern kunnen maken, en nu nog een klap op de vuurpijl zelfs het stemmen gaat terug naar de middeleeuwen.

Robinus V 11 januari 2012 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5925448)
Die daden van een ander zijn wel mogelijk geworden door de stem van mensen zoals jij!

Dat kan niet, want ik heb nog nooit een stem uitgebracht.

Sfax 11 januari 2012 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5925436)

wij gaan straks weer stemmen met potlood. Terug naar de middeleeuwen. We zijn in een tijdperk waar de onderhandelingen begonnen zonder ipad1, dat de regering gevormd was net voor de lancering van ipad3. En in dit tijdperk slaagt de belgische politiek nog geen systeem te bedenken om elektronisch te stemmen.

Als ik me niet vergis werd er in de nieuwsbulletins gewag gemaakt van 15 miljoen€ die nodig was voor die bestelling.

Als dat zo is, dan zou het schandalig zijn dat ze die vervanging doen. Die vervanging moet je minstens met een tiende daarvan kunnen doen...

Bokkenreyder 11 januari 2012 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 5925457)
Dat kan niet, want ik heb nog nooit een stem uitgebracht.

Ik schreef ook mensen 'zoals jij'! 8-)

Robinus V 11 januari 2012 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5925463)
Ik schreef ook mensen 'zoals jij'! 8-)

Je creëert een contradictie, want je valt de redenering aan waarbij de daden van een persoon onafhankelijk zijn van de daden van een ander.

Gwyndion 11 januari 2012 19:46

Ahem, ik dacht dat niemand hinder ging ondervinden van de bevriezing?

De schoofzak 11 januari 2012 19:55

Citaat:

Misschien moeten we, naar analogie met de werkloosheidsvergoedingen, de kiezingen maar delegeren naar de vakbonden.
Die kunnen daar dan een flinke cent aan verdienen, en meteen zitten ze wat dichter bij de bron om wat te foefelen, zodat ze geen stemadviezen meer moeten geven ....

Middeleeuws.

De Brabander 11 januari 2012 19:57

Citaat:

Sinds wanneer ben je Belg? :-)

Bovendien is stemmen met potlood en papier misschien ouderwets, maar het is 100 keer veiliger dan het huidige oncontroleerbare computersysteem.

De schoofzak 11 januari 2012 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5925540)

Bovendien is stemmen met potlood en papier misschien ouderwets, maar het is 100 keer veiliger dan het huidige oncontroleerbare computersysteem.

Ik betwist dat ten stelligste.

Ik betwist niet dat uw geld 100 keer veiliger is in uw kous, dan op een spaarboekje van "een bank waaraan we winst gaan maken". Ik zeg dit maar om te vertellen dat ik niet alles betwist.

Maar een houten kist met echt ingevulde stemformulieren vervangen onderweg door een houten kist met geprepareerde stemformulieren, is evenzeer een fluitje van een cent, als een ontsnapping uit 't gevang van Dendermonde.

ai ai ai ....

fonne 11 januari 2012 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5925441)
Inderdaad, een schaamte. Ik ben zeer blij met de elektronische stemming en wil niets meer weten van stemmen met potlood en papier.

Ik ben zeer blij met de stemming met potlood en papier. Het geeft de mensen als ze het stemhokje binnenstappen onmiddelijk een indruk van de enorme vooruitgang die deze regering voor het land betekent. En dan zullen alle mensen natuurlijk direct op de enig overblijvende relevante oppositie-partij stemmen natuurlijk;-)

fcal 11 januari 2012 21:17

Citaat:

...

Allez, voor een ben ik het met deze 'Waalse' Brabander eens. In Nederland is men na grondig onderzoek van de verschillende hack- en fraudemogelijkheden teruggekomen van het elektronisch stemmen. Men stemt er nu ook weer met potlood en papier.

Trouwens zijn er in 2006 geen eerder louche of op zijn minst onverstaanbare toestanden ontdekt in het Antwerpse. Veiligheid voor alles, zou ik zeggen. Het oude tijdrovende systeem heeft bewezen nagenoeg 100% onkreukbaar te zijn door de talrijke beveiligingen, die er met de tijd zijn aangebracht.

Scherven A. Mok 11 januari 2012 21:19

Ik wil van thuis stemmen. Over elk wetsontwerp. :evil:

Garry 11 januari 2012 23:29

Citaat:

Wees er content voor. Dat is het enige systeem dat controleerbaar is.

koe de poing 12 januari 2012 00:23

ik snap niet waarom je beschaamd zou zijn Belg te zijn, als de flaminganten het verknallen ?

elsina 12 januari 2012 02:24

Citaat:

yep vooral in de Kongo

De Informant 12 januari 2012 02:34

Pure discriminatie.
Reuma patienten kunnen geen potlood vasthouden

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be