Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De kop van Maggie De Block ligt bijna op de kapblok ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166059)

De schoofzak 11 januari 2012 19:32

De kop van Maggie De Block ligt bijna op de kapblok ...

Vandaag sukkelt de regering niet met een aanval vanuit de nva, maar wel met een aanval vanuit de nva gecombineerd met de krant van de regeringspartner De Morgen.

Ik denk dat kleine Croo stilaan krampen aan zijn teelballen aan het krijgen is.
Zo'n dagelijks Stalin-orgel in de richting van zijn belastingsregering !!

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120111_045

titel: 'Maggie De Block was een kapitale fout'

tekst uit de standaard:
met wat rood geschilderd:

Citaat:

'Uw voorzitter maakte een kapitale fout toen hij u de bevoegdheid voor het dossier asiel en migratie toeschoof.' Maggie De Block (Open VLD) kreeg zware kritiek in de Kamer bij de voorstelling van haar beleid.

Maggie De Block stelde vandaag haar prioriteiten voor in de Kamercommissie.

De staatssecrretaris voor asiel en migratie zei dat ze een kortere procedure wil voor asielzoekers en een strengere aanpak voor mensen die meer dan één keer een aanvraag indienen.

Het moet ook gedaan zijn met hotels en dwangsommen. België mag geen Eldorado zijn voor asielzoekers, zei de staatssecretaris nog.

Maar De Block blijft onder vuur liggen. Zo zei N-VA-kamerlid Theo Francken dat Alexander De Croo, haar partijvoorzitter, een 'kapitale fout' heeft gemaakt door haar staatssecretaris te maken.

De staatssecretaris voor Asiel en Migratie werd vanmorgen keihard aangepakt door de krant De Morgen. Tijdens een interview maakte De Block volgens de krant een allesbehalve positieve indruk.

Zo zou ze - luidens een opiniebijdrage van de journaliste die het interview afnam - geen eigen visie hebben, haar plannen tijdens het gesprek van een blad hebben afgelezen en hoofdzaken niet van bijzaken kunnen onderscheiden. Zelf zegt De Block in het interview over haar portefeuille: "Was het een erfenis, ik zou ze weigeren. (...) Als ik enkele stenen zal kunnen verleggen, zal het al goed zijn".

Later op de dag nam haar partijgenote Annemie Turtelboom (minister van Justitie) het daarom op voor De Block. Turtelboom vond dat De Morgen bijzonder scherp was: "Ik zie zelf dat ze elke dag keihard studeert, zich inwerkt in het dossier en heel veel mensen ziet. Natuurlijk heeft ze een eigen visie." Volgens Turtelboom "worden de prijzen uitgereikt aan de meet, niet aan het begin".

Ook vicepremier Van Quickenborne stelde dat De Block "toch wel heel hard wordt aangepakt. Het is iemand die net aan de job begonnen is".

Voor wie zo moedig is om een link naar De Morgen te openen:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...eweigerd.dhtml

bgf324 11 januari 2012 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5925460)
Ook vicepremier Van Quickenborne stelde dat De Block "toch wel heel hard wordt aangepakt. Het is iemand die net aan de job begonnen is".

:lol:
Misschien moeten we haar eerst 2 jaar op proef laten proberen?

Maikel Joosten 11 januari 2012 19:38

Dit was te verwachtel. Lap noch maar eens een extra barstje in het rode bastion

Vito 11 januari 2012 19:38

Open deur in trappen van Francken als ze al zelf zei er niets van af te kennen. Maar wat weten de meeste politici van hun vakgebied? Meestal niets. Joke Schauvliege is, volgens haar eigen ambtenaren -off the record uiteraard- het domste kalf dat ze ooit op milieu en cultuur gezet hebben.

Wat voor mij een goede minister is, is iemand die snel de materie beheerst en kan omzetten in een goed beleid. En hoe zit het daarmee? Zien we al resultaten?

largo_w 11 januari 2012 19:41

Citaat:

Vandaag sukkelt de regering niet met een aanval vanuit de nva, maar wel met een aanval vanuit de nva gecombineerd met de krant van de regeringspartner De Morgen.

tekst uit de standaard:

Citaat:

Maar De Block blijft onder vuur liggen. Zo zei N-VA-kamerlid Theo Francken dat Alexander De Croo, haar partijvoorzitter, een 'kapitale fout' heeft gemaakt door haar staatssecretaris te maken.

opmerking gemaakt door theootje... ik kan zelf niet spreken voor U publiek... Francken. Kwestie van zichzelf wat groter voor te doen dan hij zelf is...
http://www.deredactie.be/permalink/1.998537
Waar blijft de eerste regeringsmedewerker die th...thee...theeooo ooo...ooo...pp d...ddd...de vi...vin...vinggg...vingggeeeerrs tikt?

Laat iedereen wat tijd om zich te bewijzen hé...
Zeveraar :roll:

De schoofzak 11 januari 2012 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5925487)
opmerking gemaakt door theootje... ik kan zelf niet spreken voor U publiek... Francken. Kwestie van zichzelf wat groter voor te doen dan hij zelf is...
Waar blijft de eerste regeringsmedewerker die th...thee...theeooo ooo...ooo...pp d...ddd...de vi...vin...vinggg...vingggeeeerrs tikt?

De oppositie stelt onbevangen de zwakke plekken van de regering in het licht. Probleem mee ?

Een krant, bevriend vanuit politieke hoek met een regeringspartij, is snoeihard voor een minister/staatssecretaris. Moet de journalist misschien zwijgen ??

(en wilt ge en passant ook eens uitleggen wat ge bedoelt met uw link: aan de kaak stellen dat de Lorre al tweemaal de regering voor schut zette, dat vindt gij misschien 'erover' ???)

Mijn gat ja.

Bokkenreyder 11 januari 2012 19:49

Ik vind Maggie een sympathieke en een eerlijke als ze zegt dat het geen jobke voor haar is.
Ze had dat jobke echter al van in het begin moeten weigeren. Het is niet mooi van haar partij dat ze haar in een materie die helemaal de hare niets is helemaal opbrandt.
Als je iemand wilt vleugellam maken, doe je zoiets als partijvoorzitter! De Croo is to blame! :evil:

Amon_Re 11 januari 2012 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5925487)

...

Gwylan 11 januari 2012 19:52

1 Bijlage(n)
Citaat:

tekst uit de standaard:

Eventjes terzijde : kennelijk heeft de browser in elk land de mogelijkheid om publiciteit te plaatsen in webpagina's. Toeval of niet, maar ik moet toch wel lachen om hetgeen er bij ons bij het volgen van de link als publiciteit op het scherm verschijnt onder de paginabrede foto van mevrouw De Block. Oordeelt u zelf :
Bijlage 84400

largo_w 11 januari 2012 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5925507)
De oppositie stelt onbevangen de zwakke plekken van de regering in het licht. Probleem mee ?

De pretentie waarmee men een persoon aanvalt die nog maar 1 maand bezig is met de materie is laag onder de gordel. Hebben de mensen Theo na zijn ondermaatje speeches ook zo aangepakt ik dacht het niet... Er moet toch nog een zeker respect blijven voor de mensen.
Citaat:

Een krant, bevriend vanuit politieke hoek met een regeringspartij, is snoeihard voor een minister/staatssecretaris. Moet de journalist misschien zwijgen ??
De journalist gaat m.i. wat hard inderdaad...
Citaat:

Mijn gat ja.
Wat is er daaraan? Hebben ze U in Uw job vroeger na één maand werken ook incompetentie aangemeten misschien dat je het verantwoord vindt om mensen de grond in te boren zelf vooraleer ze zelf maar iets kunnen bewijzen? Hebben ze U nooit het voordeel van de twijfel gegund?

En laat me duidelijk zijn... als blijkt dat Mevrouw De Bock echt een nul is moet ze daarop afgerekend worden... maar het zou me verwonderen dat tttthh...tttthheee...theeeeooo dat nu al kan weten.

Bokkenreyder 11 januari 2012 19:54

Wij lachen niet met de fysieke toestand van Maggie, Gwylan! Een malfunctie aan de schildklier hebben is al erg genoeg!

Gwylan 11 januari 2012 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5925529)
Wij lachen niet met de fysieke toestand van Maggie, Gwylan! Een malfunctie aan de schildklier hebben is al erg genoeg!

Ook ik lach niet met (de schildklier van) mevrouw De Block, hoor. Ik moet enkel lachen om het soort publiciteit dat er - al dan niet toevallig - bij mij op het scherm verschijnt als ik de link volg.

U zou toch nooit denken dat vrouwen kunnen lachen om een kilootje te véél bij een andere dame ?

ViveLaBelgique 11 januari 2012 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 5925570)
Ook ik lach niet met (de schildklier van) mevrouw De Block, hoor. Ik moet enkel lachen om het soort publiciteit dat er - al dan niet toevallig - bij mij op het scherm verschijnt als ik de link volg.

U zou toch nooit denken dat vrouwen kunnen lachen om een kilootje te véél bij een andere dame ?

Negeer dergelijke reclame gewoon. Je moet niet dergelijke sluikse reclamepraktijken nog verdere eer aandoen door ze rond te strooien op fora.

Het spreekt voor zich dat er van Maggie De Block uit geen toestemming is gegeven voor dergelijke reclamepraktijken.

Bokkenreyder 11 januari 2012 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 5925570)

:thumbsup:

ViveLaBelgique 11 januari 2012 20:19

Wat ik niet goed snap is dat vanuit N-VA het verwijt komt dat Maggie De Block geen prioriteit maakt van opvang.

Wat wil de N-VA ? Willen ze beter gestructureerde opvang om nog meer asielzoekers aan te trekken ?

Asiel en migratie is een vuile portefeuille om het te beheren maar iemand moet het doen.

stuyckp 11 januari 2012 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5925526)
De pretentie waarmee men een persoon aanvalt die nog maar 1 maand bezig is met de materie is laag onder de gordel. Hebben de mensen Theo na zijn ondermaatje speeches ook zo aangepakt ik dacht het niet... Er moet toch nog een zeker respect blijven voor de mensen.

De journalist gaat m.i. wat hard inderdaad...

Wat is er daaraan? Hebben ze U in Uw job vroeger na één maand werken ook incompetentie aangemeten misschien dat je het verantwoord vindt om mensen de grond in te boren zelf vooraleer ze zelf maar iets kunnen bewijzen? Hebben ze U nooit het voordeel van de twijfel gegund?

En laat me duidelijk zijn... als blijkt dat Mevrouw De Bock echt een nul is moet ze daarop afgerekend worden... maar het zou me verwonderen dat tttthh...tttthheee...theeeeooo dat nu al kan weten.

Theo Francken kent anders wel zijn dossiers en is daarvoor gekend. Een maand is lang als je rekening houdt dat deze regering sowieso een korte looptijd heeft. De speeltijd is voorbij, en je hebt geen maand nodig om een visie te hebben. In feite is het ook verkeerd om iemand minister te maken over iets waar die persoon niets van kent.

fonne 11 januari 2012 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5925592)
Wat ik niet goed snap is dat vanuit N-VA het verwijt komt dat Maggie De Block geen prioriteit maakt van opvang.

Wat wil de N-VA ? Willen ze beter gestructureerde opvang om nog meer asielzoekers aan te trekken ?

Asiel en migratie is een vuile portefeuille om het te beheren maar iemand moet het doen.

De Ø-VLD is zo dom geweest zich met drie vergiftigde geschenken te laten opzadelen: Migratie, Justitie en Pensioenen. Op geen van de drie domeinen zal ze in staat blijken wat dan ook te realizeren. Maar als ge op migratie dan ook nog een totaal onervaren onbekwame nieuwkomer zet moet ge niet komen klagen dat ze door vriend en vijand afgemaakt wordt. Het enige dat hiermee bewezen wordt is dat niet-zo-snugger Sandertje zich heeft laten rollen toen de postjes werden verdeeld, en de absolute bloedarmoede van de Ø-VLD als het er om gaat geschikt personeel te vinden.

stuyckp 11 januari 2012 20:27

Citaat:

Het verwijt was dacht ik dat er geen budget was. Of vergis ik mij ?

ViveLaBelgique 11 januari 2012 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5925607)
De Ø-VLD is zo dom geweest zich met drie vergiftigde geschenken te laten opzadelen: Migratie, Justitie en Pensioenen. Op geen van de drie domeinen zal ze in staat blijken wat dan ook te realizeren. Maar als ge op migratie dan ook nog een totaal onervaren onbekwame nieuwkomer zet moet ge niet komen klagen dat ze door vriend en vijand afgemaakt wordt. Het enige dat hiermee bewezen wordt is dat niet-zo-snugger Sandertje zich heeft laten rollen toen de postjes werden verdeeld, en de absolute bloedarmoede van de Ø-VLD als het er om gaat geschikt personeel te vinden.

Het is wel een beetje te verwachten dat je met de portefeuille asiel en migratie door De Morgen op de pijnbank wordt gelegd als je geen prioriteit stelt in de opvang.

Ik weet niet wat juist het probleem is dat ze door "vriend en vijand" wordt afgemaakt. Voor zover ik begrijp zijn haar contacten met fedasil en de instellingen die met de praktijk worden geconfronteerd niet verzuurd. Dat ze door linkse media wordt neergesabeld daar zal ze wel een olifantenvel voor hebben. Zonder olifantenvel moet je geen federale post in de politiek ambiëren.

bgf324 11 januari 2012 20:34

Citaat:

Een streng maar rechtvaardig beleid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be