De schoofzak |
11 januari 2012 19:32 |
De kop van Maggie De Block ligt bijna op de kapblok ...
Vandaag sukkelt de regering niet met een aanval vanuit de nva, maar wel met een aanval vanuit de nva gecombineerd met de krant van de regeringspartner De Morgen.
Ik denk dat kleine Croo stilaan krampen aan zijn teelballen aan het krijgen is.
Zo'n dagelijks Stalin-orgel in de richting van zijn belastingsregering !!
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120111_045
titel: 'Maggie De Block was een kapitale fout'
tekst uit de standaard:
met wat rood geschilderd:
Citaat:
'Uw voorzitter maakte een kapitale fout toen hij u de bevoegdheid voor het dossier asiel en migratie toeschoof.' Maggie De Block (Open VLD) kreeg zware kritiek in de Kamer bij de voorstelling van haar beleid.
Maggie De Block stelde vandaag haar prioriteiten voor in de Kamercommissie.
De staatssecrretaris voor asiel en migratie zei dat ze een kortere procedure wil voor asielzoekers en een strengere aanpak voor mensen die meer dan één keer een aanvraag indienen.
Het moet ook gedaan zijn met hotels en dwangsommen. België mag geen Eldorado zijn voor asielzoekers, zei de staatssecretaris nog.
Maar De Block blijft onder vuur liggen. Zo zei N-VA-kamerlid Theo Francken dat Alexander De Croo, haar partijvoorzitter, een 'kapitale fout' heeft gemaakt door haar staatssecretaris te maken.
De staatssecretaris voor Asiel en Migratie werd vanmorgen keihard aangepakt door de krant De Morgen. Tijdens een interview maakte De Block volgens de krant een allesbehalve positieve indruk.
Zo zou ze - luidens een opiniebijdrage van de journaliste die het interview afnam - geen eigen visie hebben, haar plannen tijdens het gesprek van een blad hebben afgelezen en hoofdzaken niet van bijzaken kunnen onderscheiden. Zelf zegt De Block in het interview over haar portefeuille: "Was het een erfenis, ik zou ze weigeren. (...) Als ik enkele stenen zal kunnen verleggen, zal het al goed zijn".
Later op de dag nam haar partijgenote Annemie Turtelboom (minister van Justitie) het daarom op voor De Block. Turtelboom vond dat De Morgen bijzonder scherp was: "Ik zie zelf dat ze elke dag keihard studeert, zich inwerkt in het dossier en heel veel mensen ziet. Natuurlijk heeft ze een eigen visie." Volgens Turtelboom "worden de prijzen uitgereikt aan de meet, niet aan het begin".
Ook vicepremier Van Quickenborne stelde dat De Block "toch wel heel hard wordt aangepakt. Het is iemand die net aan de job begonnen is".
|
Voor wie zo moedig is om een link naar De Morgen te openen:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...eweigerd.dhtml
|