![]() |
Hoe noem je dit fenomeen?
U kent het wel:
Je maakt aanstalten om bij de dokter binnen te gaan en een oud madammeke versnelt haar pas om nog net voor je binnen te glippen. OF Je staat in een lange rij aan de kassa van de supermarkt en een bediende maakt aanstalten om een nieuwe rij te openen, waarbij iedereen als vliegen op een stront op die rij vliegt. Dit moet een naam hebben, maar we komen er niet op. |
Irritant gedrag.
|
Vuil rattengedrag. Rat race.
|
Snelheid, of slim gedrag.
Mensen die dit vuil gedrag noemen zijn mensen die er van overtuigd zijn dat zij meer recht hebben om vooraan in die rij te staan dan al die andere mensen die in een te lange rij bij de kassa staan en graag snel naar huis willen. Daarom verwachten ze dat alle andere mensen beleefd om zich heen gaan staan kijken en zij zelf aan de kassa kunnen gaan staan om geholpen kunnen worden. Dit heeft tot gevolg dat wanneer die ene superbelangrijke persoon waar het universum omheen draait niet in de winkel staat niemand de nieuwe kassa zal gebruiken, en dat is simpelweg inefficient. Ja, natuurlijk kies ik de kortste rij, dat is toch niet meer dan logisch? En dan wil ik best een keer dat oude vrouwtje dat al duidelijk langer stond te wachten dan ik voorlaten, geen probleem, maar ik ga niet op mijn plaats in de rij blijven staan enkel en alleen omdat iemand die ook graag snel klaar wil zijn maar een groter ego heeft dan ik dan meteen door kan lopen. |
Dat gedrag wordt ons dan ook al vroeg aangeleerd als we staan aan te schuiven voor onze hostie bij ons eerste communie.
|
Rapper zijn dan jou? :-)
|
Citaat:
|
Stupiditeit. Die paar minuten gaan het echt niet maken.
Nu moet ik toegeven, in die paar minuten doe ik zowiezo toch iets leuks. Lezen. |
Kies maar :
- bijdehand - alert - gewiekst - .... |
Citaat:
|
Citaat:
ipv eens te glimlachen om zoveel domheid ... |
Ik merk dat het vooral ouderen zijn die dat soort gedrag vertonen.
|
Citaat:
|
eigenheid van menselijk gedrag (we zijn dieren he) en afwezigheid van gedragspatronen door sommigen gewenst (verschil met dieren maken).
Stupiditeit? soms wel ja, maar wederom eigenheid van de mens, gaat inderdaad samen met tolerantie naar intelligentieverschillen toe Slim? soms wel ja, maar is het slim om vaak te botsen met de belangen van de anderen? gaat over evenwicht tussen sociaal gedrag en egoïstisch gedrag |
vrede,
Citaat:
voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=F5Ri_HhziI0 vrede, redwasp |
Citaat:
|
vrede,
Citaat:
vrede, redwasp |
Citaat:
|
vrede,
Citaat:
en hij is heus waar de schattigste man die op deze planeet rondloopt. en lief dat hij is. maar daar ging deze draad niet over. jammer. hij is nochtans zo lief en schattig. vrede, redwasp |
Citaat:
Je moet niet, he, wees maar niet bang. :mrgreen: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be