Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hoe noem je dit fenomeen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166140)

Vito 13 januari 2012 08:32

Hoe noem je dit fenomeen?

U kent het wel:

Je maakt aanstalten om bij de dokter binnen te gaan en een oud madammeke versnelt haar pas om nog net voor je binnen te glippen.

OF

Je staat in een lange rij aan de kassa van de supermarkt en een bediende maakt aanstalten om een nieuwe rij te openen, waarbij iedereen als vliegen op een stront op die rij vliegt.

Dit moet een naam hebben, maar we komen er niet op.

Duupje 13 januari 2012 08:35

Irritant gedrag.

kameleon 13 januari 2012 08:49

Vuil rattengedrag. Rat race.

Bovenbuur 13 januari 2012 09:04

Snelheid, of slim gedrag.

Mensen die dit vuil gedrag noemen zijn mensen die er van overtuigd zijn dat zij meer recht hebben om vooraan in die rij te staan dan al die andere mensen die in een te lange rij bij de kassa staan en graag snel naar huis willen. Daarom verwachten ze dat alle andere mensen beleefd om zich heen gaan staan kijken en zij zelf aan de kassa kunnen gaan staan om geholpen kunnen worden. Dit heeft tot gevolg dat wanneer die ene superbelangrijke persoon waar het universum omheen draait niet in de winkel staat niemand de nieuwe kassa zal gebruiken, en dat is simpelweg inefficient. Ja, natuurlijk kies ik de kortste rij, dat is toch niet meer dan logisch? En dan wil ik best een keer dat oude vrouwtje dat al duidelijk langer stond te wachten dan ik voorlaten, geen probleem, maar ik ga niet op mijn plaats in de rij blijven staan enkel en alleen omdat iemand die ook graag snel klaar wil zijn maar een groter ego heeft dan ik dan meteen door kan lopen.

kameleon 13 januari 2012 09:11

Dat gedrag wordt ons dan ook al vroeg aangeleerd als we staan aan te schuiven voor onze hostie bij ons eerste communie.

Liederik 13 januari 2012 09:12

Rapper zijn dan jou? :-)

giserke 13 januari 2012 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5928945)
U kent het wel:

Je maakt aanstalten om bij de dokter binnen te gaan en een oud madammeke versnelt haar pas om nog net voor je binnen te glippen.

OF

Je staat in een lange rij aan de kassa van de supermarkt en een bediende maakt aanstalten om een nieuwe rij te openen, waarbij iedereen als vliegen op een stront op die rij vliegt.

Oude zakken gedrag. Jonge mensen zijn beleefder.

maddox 13 januari 2012 09:50

Stupiditeit. Die paar minuten gaan het echt niet maken.

Nu moet ik toegeven, in die paar minuten doe ik zowiezo toch iets leuks. Lezen.

job 13 januari 2012 09:54

Kies maar :
- bijdehand
- alert
- gewiekst
- ....

manta 13 januari 2012 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5929024)
Stupiditeit. Die paar minuten gaan het echt niet maken.

Nu moet ik toegeven, in die paar minuten doe ik zowiezo toch iets leuks. Lezen.

Als je het voorbeeld van de kassa neemt en je hebt een hoop diepvriesspullen bij zijn een paar minuten minder wel leuk...;-)

Anna List 13 januari 2012 10:09

Citaat:

U kent het wel:

OF

onverdraagzaamheid.

ipv eens te glimlachen om zoveel domheid ...

giserke 13 januari 2012 10:10

Ik merk dat het vooral ouderen zijn die dat soort gedrag vertonen.

Txiki 13 januari 2012 10:10

Citaat:

U kent het wel:

OF

Een Vito die traag wordt?

Steben 13 januari 2012 10:14

eigenheid van menselijk gedrag (we zijn dieren he) en afwezigheid van gedragspatronen door sommigen gewenst (verschil met dieren maken).
Stupiditeit? soms wel ja, maar wederom eigenheid van de mens, gaat inderdaad samen met tolerantie naar intelligentieverschillen toe
Slim? soms wel ja, maar is het slim om vaak te botsen met de belangen van de anderen? gaat over evenwicht tussen sociaal gedrag en egoïstisch gedrag

redwasp 13 januari 2012 10:18

vrede,

Citaat:

U kent het wel:

OF

het is een heel plezante en uitermate boeiende real life versie van hetgeen we steeds opnieuw in op papier (of de dag van vandaag meer en meer op het pc-scherm) zien wanneer we wachtrijtheorie bestuderen.

voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=F5Ri_HhziI0

vrede,

redwasp

Txiki 13 januari 2012 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 5929076)
vrede,

het is een heel plezante en uitermate boeiende real life versie van hetgeen we steeds opnieuw in op papier (of de dag van vandaag meer en meer op het pc-scherm) zien wanneer we wachtrijtheorie bestuderen.

voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=F5Ri_HhziI0

vrede,

redwasp

Kunt gij soms ook nog over iets anders praten en denken dan over theorieën, modellen, vraagstukken en wiskunde?

redwasp 13 januari 2012 11:07

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5929104)
Kunt gij soms ook nog over iets anders praten en denken dan over theorieën, modellen, vraagstukken en wiskunde?

dat zijn ongeveer de enige dingen waarover ik op dit forum kan praten zonder meteen een hele storm van islamofobie over me heen te krijgen. in het echte leven praat ik maar de helft van de tijd over wiskunde, wees maar niet bang.

vrede,

redwasp

Dronkoers 13 januari 2012 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5929104)

Zijn vriendje, maar dat is wel al effe geleden :-)

redwasp 13 januari 2012 11:13

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5929161)
Zijn vriendje, maar dat is wel al effe geleden :-)

ik mis hem. hij is hier al bijna een uur weg en het duurt nog wel een uurtje voor hij terug komt.

en hij is heus waar de schattigste man die op deze planeet rondloopt. en lief dat hij is.

maar daar ging deze draad niet over.

jammer.

hij is nochtans zo lief en schattig.

vrede,

redwasp

Txiki 13 januari 2012 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 5929157)
vrede,

dat zijn ongeveer de enige dingen waarover ik op dit forum kan praten zonder meteen een hele storm van islamofobie over me heen te krijgen. in het echte leven praat ik maar de helft van de tijd over wiskunde, wees maar niet bang.

vrede,

redwasp

Bang ben ik niet, hoor. Alé, nu overdrijf je toch een beetje. Wij leuteren hier de hele dag over koetjes en kalfjes en wij krijgen toch ook geen hele stormen van islamofobie over ons heen? :-P

Je moet niet, he, wees maar niet bang. :mrgreen:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be