![]() |
taalpariteiten = geboorteplaats?
Wat wordt er in feite onder verstaan?
![]() Als ik het goed begrijp: taalpariteit = woonplaats? want iemand die perfect tweetalig is, zal dus als "franstalig" worden geteld indien die in het franstalige gedeelte woont, en als nederlandstalig indien die in het vlaamse gedeelte woont? Telt iemand uit Brussel per definitie voor "franstalig"? We hebben dus nu "franstaligen" die geen nederlands verstaan en er een privé vertaaldienst bij moeten hebben: die zullen dan wel voor franstalig tellen zeker? en we hebben dan "nederlandstaligen" die tweetalig moeten zijn en als nederlandstalig tellen en we hebben waarschijnlijk "brusselaars" die als nederlandstalig gelden als ze tweetalig zijn, maar als franstalig als men het aantal franstaligen wil weten. Weet iemand hoe het in feite echt zit? |
Voor ambtenaren geldt de taal in dewelke je het ingangsexamen hebt afgelegd, als je taal.
Nu, hoe ze dat moeten oplossen in "kleinere" administraties zoals de federale politie, dat weet ik niet goed. Stel dat er tien topjobs zijn; maar de grote baas was een Franstalige, dan lijkt het passend dat de opvolger een Vlaming is, enzovoorts. Maar dan is er telkens een onevenwicht dat duurt tot een volgende pensionering. Ofwel neem je systematisch de best gerangschikte voor alle tien de jobs, maar dan riskeer in theorie dat ze alle tien aan één taalkant staan .... In dit onland is niets, maar dan ook niets fatsoenlijk te regelen ... In eerste instantie: splits de federale politie ; in tweede instantie: splits dit tweeland. Vooruit met de geit (en daar bedoel ik niet mevrouw Bolle mee; ik wil haar niet 'smaden'.) |
Waar haalt gij dat artikel uit? Uit welke krant of tijdschrift? Of moeten we betalen om dat te mogen weten ?
allez, hoeveel is't ? |
Citaat:
waarschijnlijk papieren HLN |
En zo doen ze dat in Brussel met de zogezegde taalpariteit:
Gefnuikte ambtenaren halen hun gram bij de Vaste Commissie voor Taaltoezicht. Voor Franstaligen mag het nog altijd een beetje meer zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Federale administratie telt 15.000 Vlamingen te weinig. |
Citaat:
Zooo. Terwijl er nog maar 4,9 miljoen autochtone witte Vlamingen in Belgie zijn. = 45 % van de bevolking. Conclusie: Autochtone witte Vlamen zijn weer eens overgerepresenteerd bij de federale overheid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uitgaande van 73% inwoners met een migranten achtergrond en 6 % Nederlandstalige Vlamingen in Brussel, kom ik op 21 % autochtone witte Franstalige Brusselaars. |
Citaat:
|
Het is nochtans bij Wet verboden,van aan discriminatie te doen op basis van oorsprong,rijkdom,kleur enz....:oops:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar is dan opvallend weinig van gebleken de laatste decennia. Tenzij 'graaien' een competentie is volgens jou. |
Citaat:
|
Citaat:
[En kom nu niet met de benoeming van Steve Stevaert tot gouverneur op de proppen aub.] |
Citaat:
Wees gerust, ik zal NOOIT Stief als positief voorbeeld aanhalen! |
Citaat:
Examen? Waarom moest Stief dan eigenlijk geen examen afleggen? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be