Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   40 000 Kandidaat Belgen wachten op naturalisatie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166285)

Groentje-18 16 januari 2012 09:16

40 000 Kandidaat Belgen wachten op naturalisatie

http://www.knack.be/nieuws/belgie/40...0030570327.htm

Daarbij wordt er dan nog niet gesproken over de 9000 asielzoekers die om medische redenen dit land binnen willen.
De levensverwachting voor personen met hiv bv ligt hier nl een pak hoger.
De 8000 die om humanitaire redenen menen recht te hebben op een Belgische identiteitskaart, geraken in de minderheid.
Dat is nochtans dè reden waarom we via Genève verplicht worden om toch mensen op te vangen, nl ze worden vervolgd en moeten vrezen voor gevaar van het leven in eigen land...
Nochtans is dit niet de slimste weg, want de mensen die een aanvraag doen om medische redenen, krijgen nl lang voor het einde van de asielprocedure toegang tot de niet-stoppende kraan van het ocmw...

(Niet-stoppend voor buitenlanders, voor binnenlanders is het heel wat anders ... )

Wat zijn de oplossingen van de regering?

Een ultra-snel Belgwet misschien?

1207 16 januari 2012 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5935044)
(Niet-stoppend voor buitenlanders, voor binnenlanders is het heel wat anders ... )

leer uzelf een buitenlands accentje aan, gooi uw papieren weg en ga aankloppen bij FOD asiel als ge denkt dat asielzoekers het zoveel beter hebben.

Wel niet verschieten dat ge ineens op een kartonnen doos in het Noord-station moet gaan slapen

Groentje-18 16 januari 2012 10:46

In een kartonnen doos met een dwangsom van hoeveel was het ook weer per dag? ...
Dan moet je al een serieuze wrek of die-hard spaarder zijn om voor een doos te kiezen, als je je het hilton kan permitteren hé.
Dus wees gerust, tegenwoordig worden asielzoekers echt wel gehuisvest, waar en hoe dan ook (spreiding over gemeentes bv en dus in sociale of doorstroomwoningen, etc).

Lees overigens mijn post:
- de meerderheid doet het tegenwoordig om medische redenen -> ocmw-steun nog voor einde procedure = geld voor meer dan een kartonnen doos
- 40 000 via naturalisatie ... =/= asielzoeker

1207 17 januari 2012 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5935130)
In een kartonnen doos met een dwangsom van hoeveel was het ook weer per dag? ...

zoals ik zei
leer jezelf een accentje aan, gooi je papieren weg, vraag asiel aan en je kunt op FOD asiel elke dag €500 afhalen.
is 15 000 per maand, doe dit ca een jaar en uw appartement is afbetaald

Groentje-18 17 januari 2012 22:42

Die eenmansactie levert je hooguit een administratieve boete en misschien zelfs gevangenisstraf op, als ze slechtgezind zijn.
Of denkt u nu werkelijk dat dit kan? :?

Het zou pas iets opleveren moesten we massaal onze id's inleveren.

Dat je op die manier vastgoed verwerft is overigens wel waar... Zo had ik het nog bekeken. Slim gezien... De snelheid waarmee het overstelpte fedasil werkt, zorgt ervoor dat de dames en heren asielzoekers zo inmiddels vastgoed op hun naam hebben. Dan kan de overheid ze niet meer verjagen.

Nog tien man meer mede-eigenaar maken, en hopakee ... die krijgen natuurlijk allen een sociale woning als ze hun familie overhalen. De familie kan vanzelfsprekend niet werken wegens de taal- en cultuurbarriëre...

Elbow 17 januari 2012 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 5935058)
leer uzelf een buitenlands accentje aan, gooi uw papieren weg en ga aankloppen bij FOD asiel als ge denkt dat asielzoekers het zoveel beter hebben.

Wel niet verschieten dat ge ineens op een kartonnen doos in het Noord-station moet gaan slapen

Dat is het gevolg van hun eigen keuzes. Daarover hoeven zij noch jij te zagen. 99% zijn economische gelukszoekers. Je mag ze natuurlijk allemaal zelf in huis nemen en onderhouden als je zo graag de 'solidaire' uithangt.

artisjok 18 januari 2012 08:37

Citaat:

Daarbij wordt er dan nog niet gesproken over de 9000 asielzoekers die om medische redenen dit land binnen willen.
De 8000 die om humanitaire redenen menen recht te hebben op een Belgische identiteitskaart, geraken in de minderheid.
Dat is nochtans dè reden waarom we via Genève verplicht worden om toch mensen op te vangen, nl ze worden vervolgd en moeten vrezen voor gevaar van het leven in eigen land...
Nochtans is dit niet de slimste weg, want de mensen die een aanvraag doen om medische redenen, krijgen nl lang voor het einde van de asielprocedure toegang tot de niet-stoppende kraan van het ocmw...

Wat is het verband tussen je OP en de titel?
Je OP gaat over mensen die in België wensen te verblijven.
Je titel gaat over het verkrijgen van de Belgische nationaliteit.

Groentje-18 18 januari 2012 20:00

Is de betekenis van het woord "daarbij" geen lagere school kennis? :?

Kan je bewijzen dat asielzoekers de Belgische nationaliteit niet willen?

Ze komen dus naar België voor een kort verblijf. Een weekendje weg ofzo, in een Belgisch hotel?

Is dat wat jij hebt begrepen?

Meuh 18 januari 2012 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow (Bericht 5938991)
Dat is het gevolg van hun eigen keuzes. Daarover hoeven zij noch jij te zagen. 99% zijn economische gelukszoekers. Je mag ze natuurlijk allemaal zelf in huis nemen en onderhouden als je zo graag de 'solidaire' uithangt.

Veel asielzoeker zullen hier wel 'geluk' komen zoeken en dat is inderdaad hun eigen goede keuze (moesten we in hun situatie zijn, denk dat velen net hetzelfde zouden doen!). Ik verwijt die mensen dan ook niks.
Waar ik een probleem mee heb is de aanpak hier: we kunnen niet iedereen opnemen, punt uit. En daarom moet de asielprocedure eenvoudiger en sneller.
Gelijk ik hierboven zei: je kan niet iedereen helpen, hoe erg dat ook is. Maar ik vind het wel heel wraakroepend dat velen jaren en jaren moeten wachten op de beslissing of ze mogen blijven of niet. Ondertussen zijn ze 'ingeburgerd', gaan de kindjes naar school en spreken ze Nederlands en weet ik veel. En dan komt de njet. En wat gebeurt er dan: ofwel duiken ze onder, met alle gevolgen van dien, ofwel ruk je die kinderen nogmaals uit hun vertrouwde omgeving en hup weer de onzekerheid in. Daarom alstublieft: duidelijkheid! Zorg dat de asielzoekers binnen het jaar weten of ze kunnen blijven (wat een minderheid zal zijn) of dat ze moeten vertrekken! Zo ga je ook het aanzuigeffect tegen.

den dinges 18 januari 2012 23:23

Citaat:

Simpelst zou zijn dat je zo gauw dat je een voet op Belgische bodem zet, onmiddellijk de Belgische nationaliteit krijgt, papieren , en een uitkering + sociale woning. Zonder verdere vragen en poespas.

artisjok 19 januari 2012 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5941095)
Is de betekenis van het woord "daarbij" geen lagere school kennis? :?

Kan je bewijzen dat asielzoekers de Belgische nationaliteit niet willen?

Ze komen dus naar België voor een kort verblijf. Een weekendje weg ofzo, in een Belgisch hotel?

Is dat wat jij hebt begrepen?

Neen, dat heb ik niet begrepen.

Ik heb begrepen dat de titel gaat over het verkrijgen van de Belgische nationaliteit, en de OP over asielzoekers (het verkrijgen van een verblijfsvergunning).

Ik vraag naar het verband, en jij kan dat blijkbaar niet geven.

slegie 20 januari 2012 12:30

Citaat:

dat is een typisch antwoord van iemand die de talrijke misbruiken en problemen niet wil zien.

ik kan ook zeggen niemand heeft ooit die vreemdelingen gezegd dat ze naar hier toe moeten komen om in die doos te slapen?

men moet onaantrekkelijk maken om naar hier te komen! en wie dan de wet overtreed moet direct weggestuurd worden.

niemand maar niemand verplicht hun om naar hier te komen!

Groentje-18 21 januari 2012 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5943315)
Neen, dat heb ik niet begrepen.

Ik heb begrepen dat de titel gaat over het verkrijgen van de Belgische nationaliteit, en de OP over asielzoekers (het verkrijgen van een verblijfsvergunning).

Ik vraag naar het verband, en jij kan dat blijkbaar niet geven.

Op het grondgebied verblijven = snel-belgweg = naturalisatie
Verband genoeg voor ons artisjokje?

Zeg me nu niet dat de Belgische migratiepolitiek je compleet vreemd is.

artisjok 21 januari 2012 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5947044)
Op het grondgebied verblijven = snel-belgweg = naturalisatie
Verband genoeg voor ons artisjokje?

Zeg me nu niet dat de Belgische migratiepolitiek je compleet vreemd is.

Naturalisatie

Naturalisatie is een gunstmaatregel die wordt verleend door de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Anders dan bij de nationaliteitsverklaring of de gewone nationaliteitskeuze hebben vreemdelingen in dit geval geen recht op de Belgische nationaliteit, maar kan de Kamer hen via een gunst toch de Belgische nationaliteit geven.

U moet sinds drie jaar uw hoofdverblijfplaats in België hebben om genaturaliseerd te kunnen worden. Staatlozen en erkende vluchtelingen moeten slechts twee jaar hun hoofdverblijfplaats in België hebben.

U kunt de naturalisatieaanvraag ofwel rechtstreeks aan de Kamer van volksvertegenwoordigers richten, ofwel via de ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeente van uw hoofdverblijfplaats. U krijgt een verklarende folder en een aanvraagformulier.

Als uw hoofdverblijfplaats in het buitenland gelegen is, moet u de aanvraag indienen bij de ambassade of het consulaat van België. Deze diensten maken vervolgens het verzoek over aan de Kamer van volksvertegenwoordigers.

Men kan het verblijf in het buitenland gelijkstellen met een verblijf in België, maar in dat geval moet u bewijzen dat u 'werkelijke banden' met België gehad heeft gedurende de vereiste periode.
Het is aangeraden aan uw verklaring een afzonderlijke mededeling ter attentie van de Kamer toe te voegen en daarin uw werkelijke banden met België te verduidelijken.

Zodra het dossier volledig is, bezorgt de ambtenaar van burgerlijke stand de vraag aan de Kamer van volksvertegenwoordigers. De Kamer zal dan beslissen over de toekenning van de naturalisatie. Het parket, de dienst Vreemdelingenzaken en de Staatsveiligheid worden geraadpleegd en krijgen vier maanden de tijd om een advies te formuleren. De naturalisatieakte neemt de vorm aan van een wet. U bent Belg op de dag waarop de wet verschijnt in het Belgisch Staatsblad.

Meer informatie over de naturalisatieprocedure vindt u op www.diplomatie.be en op www.dekamer.be onder de rubriek 'Hoe word ik Belg?'
http://www.belgium.be/nl/familie/ide...t/verkrijging/

Groentje-18 21 januari 2012 23:10

Meiske please. Stop toch met die nonsens. :?

suqar_7loe 21 januari 2012 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5947678)
Meiske please. Stop toch met die nonsens. :?

Je argumenten zijn op? Artisjok maakt nochtans een punt hoor.

Diego Raga 21 januari 2012 23:51

Heeft de Belgische bevolking ooit een stem gehad in het massaal naturaliseren van vreemdelingen door de regering ?
Want het is nochtans de bevolking die alle financiele-maatschappelijke lasten hiervoor moet dragen.

btw, Belgie heeft gemiddeld 4x meer immigratie dan de andere Europese landen...

Elbow 22 januari 2012 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 5947790)
Heeft de Belgische bevolking ooit een stem gehad in het massaal naturaliseren van vreemdelingen door de regering ?
Want het is nochtans de bevolking die alle financiele-maatschappelijke lasten hiervoor moet dragen.

Kunnen we die asielbusiness niet verpatsen aan de Chinezen? Daar hebben ze een tekort aan vrouwen. Ik weet wel niet of ze gaan opgezet met Marokkaanse ingepakten die enkel met hun eigen haraam volk mogen trouwen, maar artisjokske zal wel een oplossing vinden voor dat religieus nationalisme.

Meuh 22 januari 2012 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 5947790)

Dit is jammer genoeg gebeurd door mensen die een mandaat van de bevolking hadden... En OVLD bijv is er toch wel op afgerekend, hoewel dat uiteindelijk niets veranderd heeft.

Daarom ben ik inderdaad ook wel voorstander om voor bepaalde zaken het referendum in te voeren!

Bobke 22 januari 2012 15:03

Citaat:

Liggen er daar 40000 ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be