Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Italiaanse kapitein Francesco Schettino laat mensen stikken: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166361)

Derk de Tweede 17 januari 2012 20:54

Italiaanse kapitein Francesco Schettino laat mensen stikken:
 
http://www.youtube.com/watch?v=FlIDzOkQtFg

D'ARTOIS 18 januari 2012 08:57

Derk dat is een drama in een groot aantal bedriven.

De kloterigheid ligt voornamelijk bij de Costa Cruises zelf die niet in staat blijken hun schepen met het juiste kaliber personeel te bemannen. Uiteraard vanwege de slechte betaling.
Niettemin heeft Schettino alle gedragscodes overschreden, met de voeten getreden zogezegd en de rest van de pilotage mag ook geen naam hebben.

Binnen twee jaar tijd hebben de 3 grote schepen van Costa al behoorlijke schade veroorzaakt door ondeskundigheid van de Kapitein-stuurlui.
Een andere reden is dat Carnival, een Yankenclub de moedermaatschappij van dit zootje ongeregeld is. Dus dat de centenknijpers slecht personeel aantrekken is niet zo verwonderlijk.
De Costa Concordia kunnen ze afschrijven. Een duur uitstapje van Kapitein Francisco Schettino.

Liederik 18 januari 2012 09:30

Brave captain Schettino ran away.
Bravely ran away away.

When danger reared it's ugly head,
He bravely turned his tail and fled.
Yes, brave captain Schettino turned about
And gallantly he chickened out.
Bravely taking to his feet,
He beat a very brave retreat.
Bravest of the braaaave, captain Schettino

Steben 18 januari 2012 09:34

krijgsraad
vuurpeloton
euhm... wat nog?

Bobke 18 januari 2012 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5939256)
krijgsraad
vuurpeloton
euhm... wat nog?

Vierendelen ?

Steben 18 januari 2012 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5939271)
Vierendelen ?

heb er aan gedacht :lol:
is wel een beetje passé

vlijmscherp 18 januari 2012 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5939256)
krijgsraad
vuurpeloton
euhm... wat nog?

kielhalen?

D'ARTOIS 18 januari 2012 10:00

Mijne heren,

Voor een lolletje, om een kelner een plezier te doen, week deze man ongeoorloofd van zijn route af.
Zijn slechte visual awareness, idem kennis van lokale omstandigheden en onnauwkeurigheden in de electronische kaart, met daar aan toegevoegd een flinke saus van achteloosheid, kostte niet allen het schip, maar ook nog eens een keer 30 mensenlevens.

Ditzelfde gedrag mijne heren, treffen we ook aan bij de huidige generatie politici.
Onoordeelkundige gezagsdragers door het klootjesvolk verkozen, kiezen hun eigen richting in het doolhof dat politiek heet.

Ik zou zeggen, heren ga uw gang. Kielhalen en het vuurpeloton, of laat de guillotine maar vast aanrukken.

Liederik 18 januari 2012 11:14

Oh brave captain Schettino .
He is not at all afraid
To be killed in nasty ways.
Brave, brave, brave, brave captain Schettino .


He is not in the least bit scared
To be mashed into a pulp.
Or to have his eyes gouged out,
And his elbows broken.
To have his kneecaps split
And his body burned away,
And his limbs all hacked and mangled
Brave captain Schettino .


His head smashed in
And his heart cut out
And his liver removed
And his bowls unplugged
And his nostrils raped

And his bottom burnt off
And his pen--

Derk de Tweede 18 januari 2012 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5939202)
Derk dat is een drama in een groot aantal bedriven.

De kloterigheid ligt voornamelijk bij de Costa Cruises zelf die niet in staat blijken hun schepen met het juiste kaliber personeel te bemannen. Uiteraard vanwege de slechte betaling.
Niettemin heeft Schettino alle gedragscodes overschreden, met de voeten getreden zogezegd en de rest van de pilotage mag ook geen naam hebben.

Binnen twee jaar tijd hebben de 3 grote schepen van Costa al behoorlijke schade veroorzaakt door ondeskundigheid van de Kapitein-stuurlui.
Een andere reden is dat Carnival, een Yankenclub de moedermaatschappij van dit zootje ongeregeld is. Dus dat de centenknijpers slecht personeel aantrekken is niet zo verwonderlijk.
De Costa Concordia kunnen ze afschrijven. Een duur uitstapje van Kapitein Francisco Schettino.

Maar het smoesje: ik viel in die reddingsboot is wel heel bizar!

Vette Pois(s)on 18 januari 2012 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5939256)
krijgsraad
vuurpeloton
euhm... wat nog?

Stenigen is ook weer in.

D'ARTOIS 18 januari 2012 12:55

Het is niet alleen Schettino; ook z'n twee stuurlieden waren bij hem. Onvoorstelbaar hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Deze schepen zijn zo onhandelbaar lomp dat men niet meer in de gaten heeft wat wel of niet aan orders wordt uitgevoerd.

De onveiligheid van dit soort schepen begint al op de tekentafel en in de bestuurskamer van de megalomanen, Banksters en Profi-bonusdirecteuren.

In geval van een calamiteit zitten de mensen in een stalen kist opgesloten, geen dekken meer, alles is overdekt, en bij een geval zoals dit konden de mensen alleen van boord doordat het schip aan de grond gezet kon worden.

Maar als Schettino zijn hoofd erbij had gehouden had hij zowel het schip als de mensen kunnen redden door het in ondiep water, even achter de havenhoofden, aan de grond te zetten.

Wiley E Coyote 18 januari 2012 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5939280)
kielhalen?

ik denk dat in zijn geval kielhalen inderdaad geschikter zou zijn...

Een ander nautisch/piraten alternatief zou planklopen kunnen zijn...

DewareJakob 18 januari 2012 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5939256)
krijgsraad
vuurpeloton
euhm... wat nog?

Verplicht emigreren naar de rand rond Brussel en Nederlands moeten leren, erger kan niet. :lol:

DewareJakob 18 januari 2012 15:02

Het doet alleszins -los van de verantwoordelijkheid van een Italiaanse Macho-kapitein- nadenken over de veiligheid van dat soort schepen. (had dat geen rots geweest, maar -bijvoorbeeld- een ijsberg, en niet kort bij land maar honderden kilometers in zee....

D'ARTOIS 18 januari 2012 15:29

Dan was het gros van de passagiers exit geweest. Dit soort schepen is feiotelijk NOG onveiliger dan de Titanic destijds. Die had bij voldoende reddingmateriaal en boten all passagiers in veiligheid kunnen brengen.
Maar ook daar verliep het ontmeren van de passagiers niet bepaald vlekkeloos.

Derk de Tweede 18 januari 2012 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5939293)
Mijne heren,

Voor een lolletje, om een kelner een plezier te doen, week deze man ongeoorloofd van zijn route af.
Zijn slechte visual awareness, idem kennis van lokale omstandigheden en onnauwkeurigheden in de electronische kaart, met daar aan toegevoegd een flinke saus van achteloosheid, kostte niet allen het schip, maar ook nog eens een keer 30 mensenlevens.

Ditzelfde gedrag mijne heren, treffen we ook aan bij de huidige generatie politici.
Onoordeelkundige gezagsdragers door het klootjesvolk verkozen, kiezen hun eigen richting in het doolhof dat politiek heet.

Ik zou zeggen, heren ga uw gang. Kielhalen en het vuurpeloton, of laat de guillotine maar vast aanrukken.

Oud VOC-gebruik: kielhalen met die hap! 8-)

Bobke 18 januari 2012 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5940270)
Oud VOC-gebruik: kielhalen met die hap! 8-)

Beetje moeilijk als het schip vastgelopen is.;-)

Wiley E Coyote 18 januari 2012 19:00

Ik denk dat dat vooral voor hem een probleem zal vormen aangezien hij langs de andere kant niet boven water zal komen ;)

kiko 18 januari 2012 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5939703)
Het is niet alleen Schettino; ook z'n twee stuurlieden waren bij hem. Onvoorstelbaar hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Deze schepen zijn zo onhandelbaar lomp dat men niet meer in de gaten heeft wat wel of niet aan orders wordt uitgevoerd.

De onveiligheid van dit soort schepen begint al op de tekentafel en in de bestuurskamer van de megalomanen, Banksters en Profi-bonusdirecteuren.

In geval van een calamiteit zitten de mensen in een stalen kist opgesloten, geen dekken meer, alles is overdekt, en bij een geval zoals dit konden de mensen alleen van boord doordat het schip aan de grond gezet kon worden.

Maar als Schettino zijn hoofd erbij had gehouden had hij zowel het schip als de mensen kunnen redden door het in ondiep water, even achter de havenhoofden, aan de grond te zetten.

Altijd interessant om van een doorgewinterde vakman te horen hoe de vork nu echt in de steel zit !


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be