Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   'Mise au point (RTBF) verspreidt haat' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166367)

vlijmscherp 18 januari 2012 08:54

'Mise au point (RTBF) verspreidt haat'

bron:http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20120118_012

wat hier altijd al gezegd is, wordt nu bewezen:

Citaat:

Permanent construeert de RTBF in zijn politiek praatprogramma een vijandbeeld van de Vlamingen en de Vlaamse partijen, de N-VA op kop. Dat is de conclusie van emeritus hoogleraar Magda Michielsens.
de Franstalige publieke opinie wordt constant bestookt met de idee dat alle Vlamingen racisten, separatisten zijn, dat moet eens mislopen.

meer info: www.vlaanderenscherpgesteld.be

den ambetantsten 18 januari 2012 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5939198)

de Franstalige publieke opinie wordt constant bestookt met de idee dat alle Vlamingen racisten, separatisten zijn, dat moet eens mislopen.

Hoe? Zijn wij, Vlamingen, dan geen racisten misschien? Ik dacht dat dit in onze genen zat? Tegen wil en dank. Toch?

Effect 18 januari 2012 09:16

Citaat:

De correcte vraag zijnde, waarom willen zij überhaupt nog met een Vlaming in 1 land leven?

fonne 18 januari 2012 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 5939228)
De correcte vraag zijnde, waarom willen zij überhaupt nog met een Vlaming in 1 land leven?

Omdat wij hen omkopen om in België te blijven door elke 5 jaar een mooie familiewagen weg te schenken aan elk Waals gezin. Stop daarmee en ze gaan wel vanzelf weg.

Snerror 18 januari 2012 09:52

Afgunst is de ergste vorm van haat.

Fieseler 18 januari 2012 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5939279)
Afgunst is de ergste vorm van haat.

Misschien niet per se de ergste maar zeker de meest voorkomende...;-)

Effect 18 januari 2012 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5939281)
Misschien niet per se de ergste maar zeker de meest voorkomende...;-)

Racisme is ook een veel voorkomende vorm van haat...

vlijmscherp 18 januari 2012 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 5939315)

wel, op den duur kan je je afvragen of dit niet naar racisme neigt.

Eberhard Leclerc 18 januari 2012 10:34

Citaat:

de Franstalige publieke opinie wordt constant bestookt met de idee dat alle Vlamingen racisten, .... zijn, ...

En terecht.

Deze Franstalige strategie was, is, en blijft dan ook buitengemeen succesvol.

Brussel en Vlaams Brabant konden alleen verfransen als de 100.000en migranten kozen voor de Franstaligheid. Het haatdiscours tav Vlamingen is dan ook altijd functioneel geweest.

De Vlamingen hebben er zelf ook alles aan gedaan (en nog) om zichzelf als 'racistisch' te profileren. Op alle mogelijke manieren.

Gwyndion 18 januari 2012 10:36

Bestond hier dan nog enige twijfel over?

Gwyndion 18 januari 2012 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5939347)
En terecht.

Brussel en Vlaams Brabant konden alleen verfransen als de 100.000en migranten kozen voor de Franstaligheid. Het haatdiscours tav Vlamingen is dan ook altijd functioneel geweest.

De Vlamingen hebben er zelf ook alles aan gedaan (en nog) om zichzelf als 'racistisch' te profileren. Op alle mogelijke manieren.

En weeral kom je zelf racistisch over, proficiat. Is deze strategie effectief op korte termijn? Ja, dat wel zoals je aanhaalt. Terecht zou ik niet durven gebruiken gezien de haat factor welk quasi nooit aanvaardbaar is.

Fieseler 18 januari 2012 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 5939315)

Inderdaad...en het misbruik van het begrip racisme is dan weer één van de meest vileine vormen van racisme...

Albrecht 18 januari 2012 10:49

Wat een geluk dat het omgekeerde enkel gebeurt in de achterban van de flamingante partijen. :p

Effect 18 januari 2012 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5939321)
wel, op den duur kan je je afvragen of dit niet naar racisme neigt.

Uiteraard. Ik keur zowel het VB racisme als het Franstalig "Belgicistisch" racisme af. Mijn nationalisme is puur pragmatisch en niet ingegeven door een afkeer van een specifieke taal, volk of godsdienst. In 2014 gaan we splitsen en ik heb liever dat dit vreedzaam gebeurt dan met oorlog.

Effect 18 januari 2012 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5939364)
Inderdaad...en het misbruik van het begrip racisme is dan weer één van de meest vileine vormen van racisme...

Ik misbruik het dan ook niet :) Maar ik durf wel een kat een kat noemen. VB en MauP zijn racistisch.

Fieseler 18 januari 2012 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 5939378)
Ik misbruik het dan ook niet :) Maar ik durf wel een kat een kat noemen. VB en MauP zijn racistisch.

Twee kleine zinnetjes om mijn stelling zwart op wit te bewijzen...chapeau...en bedankt...:lol:

DewareJakob 18 januari 2012 11:25

Ergens in een andere post had ik het in mijn Vlaamse gemeente uitgekafferd worden door een k...Waal omdat ik Nederlandstalig ben, dat werd door een hoop nestvervuilers (BUB op kop) betwist en mijn reactie hierop werd (op een agressieve wijze) als agressief bestempeld.

Tja, nu lees ik dit...

fox 18 januari 2012 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5939347)
En terecht.

Zegt de racist...

Eberhard Leclerc 18 januari 2012 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 5939354)
Is deze strategie effectief op korte termijn? Ja, dat wel zoals je aanhaalt.

Paars = HV
Donkerblauw = Gemeentes die binnen 10 jaar een Nederlandstalige minderheid zullen hebben.
Lichtblauw = Gemeentes die binnen 20 jaar een Nederlandstalige minderheid zullen hebben

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 5939354)
Terecht zou ik niet durven gebruiken gezien de haat factor welk quasi nooit aanvaardbaar is.

Haat is vooral een effective tool.

vlijmscherp 18 januari 2012 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 5939444)
Ergens in een andere post had ik het in mijn Vlaamse gemeente uitgekafferd worden door een k...Waal omdat ik Nederlandstalig ben, dat werd door een hoop nestvervuilers (BUB op kop) betwist en mijn reactie hierop werd (op een agressieve wijze) als agressief bestempeld.

Tja, nu lees ik dit...

dat zijn idd zaken die er een logisch gevolg van zijn. Ze kunnen nu ook zonder schroom over hun plan "B" spreken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be