![]() |
Costa Concordia............een impressie....
|
Ik vind het verschrikkelijk....toch wel een beetje fascinerend.
|
Verschrikkelijk. Hoe is het toch mogelijk dat in deze tijden nog zoiets kan gebeuren?
|
Blubblubblub
|
Citaat:
Citaat:
|
Absurd; zo dicht bij de kust dat 2/3 nog bovensteekt. Hoe diep is dat daar, 10-15 meter?
|
Citaat:
|
Citaat:
EDS EPS ABS ... en een aap aan het stuur.:? |
|
Die "kapitein" klaagde dat die onderwater-formatie niet op zijn kaarten stond...
Hij is verdorie tegen een de Euraziatische Plaat aangevaren met dat schip .....maar dat stond waarschijnlijk niet op die kaart..... :roll: |
Citaat:
Linkje ? |
Citaat:
|
Citaat:
In de tekst staat dat de kapitein verklaarde dat de rotsen niet gemarkeerd werden op kaart,en niet gedetecteerd waren door apparatuur aan boord van het schip.... Tsja.....dan varen we toch gewoon eens vlakbij het land nietwaar...en blijkbaar was het niet de eerste keer als ik de lijntjes op de kaartjes bekijk.... |
Indrukwekkende beelden.
Scheepswrakken liggen er altijd bij als verslagen reuzen. |
Hebben die schepen geen waterdichte schotten waarmee ze compartimenten of complete dekken die onder water lopen kunnen afsluiten?
Zo'n cruiseschepen zijn gevaarlijker dan de 'Titanic' (was dat niet 1912 juist 100 jaar geleden) |
Citaat:
Citaat:
|
Wel straf dat zo'n ding een draught(minimale veilige waterdiepte) heeft van maar 8 meter voor een schip van 115.000 ton
|
Citaat:
Vanaf een bepaalde hoogte worden alleen maar lichte(re) materialen gebruikt voor de constructie (aluminium-plastics enz.) om zo het zwaartepunt lager te houden. |
Eiland aanklagen, 't moest er maar niet in de weg liggen.
|
Vada abordo, cazzo!
Was ik van die torencommandant, ik liet hem tot bij mij komen en ik zou hem bitch-slappen tot hij smeekt om terug aan boord te mogen gaan. Daarna tatoeëer ik "cacone" op z'n voorhoofd met mijn vulpen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be