Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Prince Charles: "Follow Islamic 'spiritual principles' to save the World" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166380)

Noorderlicht 18 januari 2012 13:18

Prince Charles: "Follow Islamic 'spiritual principles' to save the World"

Eerst Angelina Jolie, dan Ben Affleck en nu deze grote man. Voor Prince Charles is het allemaal duidelijk, de islam ons onze enige hoop:

http://www.youtube.com/watch?v=JfXFYD6kJgk

Misschien maakt de man dan toch een punt.

Marxmannetje 18 januari 2012 13:38

Wut?

Noorderlicht 18 januari 2012 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5939878)
Wut?

14-jarigen zullen dit nog niet zo goed begrijpen.

Marxmannetje 18 januari 2012 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht (Bericht 5939898)
14-jarigen zullen dit nog niet zo goed begrijpen.

15, en het is raar dat iemand als William dit zegt. Had ik niet verwacht.

Noorderlicht 18 januari 2012 14:04

28 keer bekeken en 1 persoon die reageert. bepaalden hun wereldbeeld is duidelijk in elkaar gestoken.

Noorderlicht 18 januari 2012 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5939934)
15, en het is raar dat iemand als William dit zegt. Had ik niet verwacht.

u hebt het filmpje ofwel niet bekeken ofwel niet veel van begrepen.

Marxmannetje 18 januari 2012 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht (Bericht 5939936)
u hebt het filmpje ofwel niet bekeken ofwel niet veel van begrepen.

Ik kijk altijd eerst naar de reacties voor ik het filmpje bekijk. Het zal daaraan liggen zeker.

Albrecht 18 januari 2012 14:14

Ik heb altijd al veel respect gehad voor Prince Charles. Ik zie ook weinig problemen met dit filmpje.

Hij haalt de gedeelde positieve waarden aan van de Abrahamitische religies, en roept op om die samen te verdedigen.

Marxmannetje 18 januari 2012 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5939971)
Ik heb altijd al veel respect gehad voor Prince Charles. Ik zie ook weinig problemen met dit filmpje.

Hij haalt de gedeelde positieve waarden aan van de Abrahamitische religies, en roept op om die samen te verdedigen.

Mjah, brace yourself, sebiet zal de draad overrompeld worden door anti-Islam reacties.

Albrecht 18 januari 2012 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5939974)
Mjah, brace yourself, sebiet zal de draad overrompeld worden door anti-Islam reacties.

Ik heb respect voor hem gekregen toen ik zijn inzet voor de architectuur ontdekte, naast zijn inzet voor het milieu en bio-voedsel.

Ook qua architectuur heeft hij veel bewondering voor de traditionele Islamitische architectuur. Tja, hij is dan echt een magneet voor Islamofoben

Noorderlicht 18 januari 2012 14:21

Citaat:

²
de man stijgt in mijn achting.

Albrecht 18 januari 2012 14:38

Ik deel Prince Charles' visie over modernistische architectuur volledig, en vind het geweldig dat hij ook investeert in traditionalistische architectuur, in samenwerking met o.a. Léon Krier. Hun Poundbury is een prachtig voorbeeld, dat jammer genoeg door weinigen gevolgd wordt.

Hij heeft zijn eigen bio-voedselmerk laten opstarten, dat momenteel duurzam biovoedsel en andere duurzame producten verkoopt, zelfs meubels. Verder geeft hij veel toespraken over de klimaatsveranderingen.

Hij is een geëngageerde prins waaraan ons koningshuis een voorbeeld zou moeten nemen.

Piero 18 januari 2012 15:06

Citaat:

Grote Goden! Abrahamitische religies? Wat is er bekend van de religie van Abraham? Het offeren van je zoon als God dat vraagt? En dat gaan we verdedigen? :roll:

Noorderlicht 18 januari 2012 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 5940111)
Grote Goden! Abrahamitische religies? Wat is er bekend van de religie van Abraham? Het offeren van je zoon als God dat vraagt? En dat gaan we verdedigen? :roll:

Offtopic getroll.

Open je eigen draad.

Dionysus 18 januari 2012 15:45

Ik gebruik ook enkele principes die in een paar religieuze teksten voorkomen. Godzijdank heb ik daar alle extra hocus-pocus niet bij.

Citaat:

Eerst Angelina Jolie, dan Ben Affleck en nu deze grote man. Voor Prince Charles is het allemaal duidelijk, de islam ons onze enige hoop:
Je overdrijft een klein beetje, ik zie een man die ervoor wil zorgen dat zijn Islamitische landgenoten een beetje groener gaan leven, en hij heeft daar een enorm goede tactiek voor gekozen, één van de weinige waarnaar ze luisteren: de koran.

De Islam als enige hoop? Not by a longshot.

Cynara Cardunculus 18 januari 2012 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5940238)
Je overdrijft een klein beetje, ik zie een man die ervoor wil zorgen dat zijn Islamitische landgenoten een beetje groener gaan leven, en hij heeft daar een enorm goede tactiek voor gekozen, één van de weinige waarnaar ze luisteren: de koran.

De Islam als enige hoop? Not by a longshot.

ja, als ze de koran gaan volgen om de opwarming van de aarde tegen te gaan zijn we goed af. Geen enkele religie is erin geslaagd om binnen de kortst mogelijke tijd een halve wereldbol tot woestijn te maken. Er is amper nog een Libanese ceder over.

suqar_7loe 19 januari 2012 18:30

Amai het is hier zo stil.

Prins Charles :cheer:

Baka 19 januari 2012 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5943054)

Royals : incestueuze inteeltfamilie die een pedofiele incestueuze inteeltreligie verheerlijken :silly:

Albrecht 19 januari 2012 18:42

Citaat:

Nuance en samenhorigheid is niet voor iedereen weggelegd, hé. :p

Citaat:

:cheer:

Piero 19 januari 2012 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht (Bericht 5940144)
Offtopic getroll.

Open je eigen draad.

Ik wist dat Charles conservatief was, maar teruggrijpen op een nomadische Abraham om de wereld te redden, dat had ik niet verwacht. Enfin, hij heeft al een stal met paarden, als hij nu de auto nog weg doet en niet meer in een trein of vliegtuig stapt geeft hij tenminste een voorbeeld. Intussen :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be