Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 13 juni 2004 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=66)
-   -   Zelfs Pira van Groen! opent deur naar Vlaams Blok. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16644)

Antoon 18 juni 2004 11:05

Citaat:

INGRID PIRA OPENT DEUR NAAR VLAAMS BLOK
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
De Mortselse burgemeester Ingrid Pira van Groen! is voor een gesprek met het Vlaams Blok. "De partij is te groot geworden voor een cordon sanitaire. Ik wil van die kramp af".

"We moeten de bal nu maar eens in hun kamp leggen. De Blokkers moeten ons maar eens uitleggen waarom ze denken dat niemand met hen in zee wil", verklaart ze in Het Nieuwsblad.

Pira sluit zelfs niet uit dat het Vlaams Blok mee in een regering stapt, als het zich grondig hervormt. "Waar gepraat wordt, is alles mogelijk".
Dat Groen! meedoet, is een brug te ver, zegt Pira ook. "Inhoudelijk staan we te ver van elkaar".
Interessante ontwikkeling.....

camaris 18 juni 2004 15:30

Citaat:

bal nu maar eens in hun kamp leggen
Die groenen toch, voor de verkiezingen lag de bal in ons kamp, met de verkiezingen hebben de mensen het in hun kamp gelegd, en nu willen ze hem zelf in het kamp van het blok leggen... :wink:

Rock Against Communism 18 juni 2004 15:31

Tja hoe meer barsten in het "cordon" hoe beter... En inderdaad als zelfs groentjes dit soort uitspraken beginnen te doen, ligt een doorbraak niet zó verweg meer!

Darwin 18 juni 2004 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

INGRID PIRA OPENT DEUR NAAR VLAAMS BLOK
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
De Mortselse burgemeester Ingrid Pira van Groen! is voor een gesprek met het Vlaams Blok. "De partij is te groot geworden voor een cordon sanitaire. Ik wil van die kramp af".

"We moeten de bal nu maar eens in hun kamp leggen. De Blokkers moeten ons maar eens uitleggen waarom ze denken dat niemand met hen in zee wil", verklaart ze in Het Nieuwsblad.

Pira sluit zelfs niet uit dat het Vlaams Blok mee in een regering stapt, als het zich grondig hervormt. "Waar gepraat wordt, is alles mogelijk".
Dat Groen! meedoet, is een brug te ver, zegt Pira ook. "Inhoudelijk staan we te ver van elkaar".

Als de groenen van hun islam-verafgoding verlost zouden zijn, zouden ze eigenlijk heel goed een kartel met Vlaams Blok kunnen aangaan.

Met hun "think globally - act locally" filosofie staan ze veel dichter bij de ideeën over een toekomstige samenleving van het Vlaams Blok dan ze zelf durven denken.

En ik kan het weten want ik kom uit Agalev.

8)

Trajanus 18 juni 2004 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door camaris
Citaat:

bal nu maar eens in hun kamp leggen
Die groenen toch, voor de verkiezingen lag de bal in ons kamp, met de verkiezingen hebben de mensen het in hun kamp gelegd, en nu willen ze hem zelf in het kamp van het blok leggen... :wink:

:lol: :lol: :lol:

Trajanus 18 juni 2004 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:

Als de groenen van hun islam-verafgoding verlost zouden zijn, zouden ze eigenlijk heel goed een kartel met Vlaams Blok kunnen aangaan.

Met hun "think globally - act locally" filosofie staan ze veel dichter bij de ideeën over een toekomstige samenleving van het Vlaams Blok dan ze zelf durven denken.

8)

Serieus? Gij Agalev-er? :)

Je hebt wel een punt, overigens. Vlaams Blok en Agalev (Groen!) zijn de herverkaveling van het politieke landschap, heb ik een wijs man ergens horen verklaren. Uiterstlinks en uiterstrechts in één coalitie, stel je voor... :mrgreen:

Antoon 18 juni 2004 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

8)

Je hebt wel een punt, overigens. Vlaams Blok en Agalev (Groen!) zijn de herverkaveling van het politieke landschap, heb ik een wijs man ergens horen verklaren. Uiterstlinks en uiterstrechts in één coalitie, stel je voor... :mrgreen:

Groen en bruin, welke kleur geeft dat?

zorroaster 18 juni 2004 16:52

Groen! maakt het zichzelf wel gemakkelijk, net als Vivant. Elke regeringsverantwoordelijkheid afwijzen, maar wel gaan zeggen wie het wel moet doen...

Trajanus 18 juni 2004 17:10

Citaat:

Citaat:

rood.

circe 18 juni 2004 17:45

Citaat:

Citaat:

wie weet? een stoere eikenboom? (eikeboom? eikenboom? :idea: EIK!)

Tzuvar Raemborr 18 juni 2004 17:47

Citaat:

Citaat:

rood.

Gewoon donkergroen

Tenslotte is bruin rood+groen

Antoon 18 juni 2004 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:

:lol: :lol: :lol: Een regering voor eikels dus.

Tzuvar Raemborr 18 juni 2004 17:49

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe

:lol: :lol: :lol: Een regering voor eikels dus.

De regering zorgt voor eikels voor al die vlaamse varkens!

DaBlacky 19 juni 2004 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
Citaat:

rood.

Gewoon donkergroen

Tenslotte is bruin rood+groen

Tis eigenlijk oranje en groen.

oranje = geel en rood
groen = blauw en geel

dus 2*geel, rood, blauw = bruin.

Fribre 19 juni 2004 00:08

Niet helemaal on-topic misschien maar ik vind dat Groen! best mee in een regering kan stappen. Nu laten ze het over aan een tripartite, wat altijd in het voordeel werkt van het VB!

DaBlacky 19 juni 2004 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Groene Leeuwtje
Niet helemaal on-topic misschien maar ik vind dat Groen! best mee in een regering kan stappen. Nu laten ze het over aan een tripartite, wat altijd in het voordeel werkt van het VB!

Als Groen! in de regering stapt, is het ook een tripartite.

Ik zou wel kunnen leven met een minderheidsregering met Groen! Dus geen ministers van Groen! maar wel mee akkoorden sluiten.

Fribre 19 juni 2004 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Groene Leeuwtje

Als Groen! in de regering stapt, is het ook een tripartite.

Ik zou wel kunnen leven met een minderheidsregering met Groen! Dus geen ministers van Groen! maar wel mee akkoorden sluiten.

Dat genoot ook mijn voorkeur:
(Minderheids)regering (Groen!) / SP.A / Spirit / N-VA / CD&V

Dan zit er nog een democratische én rechtse(re) partij in de oppositie: de VLD.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be