Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zijn we nu eindelijk van Phillippe Muyters verlost ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166461)

ViveLaBelgique 19 januari 2012 22:32

Zijn we nu eindelijk van Phillippe Muyters verlost ?

Quid Phillipe Muyters ?

Grey 19 januari 2012 22:36

Don't think so...

Kris Peeters

Vlaams minister-president Kris Peeters behoudt het vertrouwen in Vlaams minister Philippe Muyters en roept het Vlaams Parlement om "over te gaan tot de orde van de dag". Peeters reageert daarmee op de moties van wantrouwen die de Vlaamse oppositiepartijen hebben ingediend tegen minister-Muyters. Viceminister-president Geert Bourgeois vindt dat de oppositie zich "ongeloofwaardig" heeft gemaakt.

Bron: DeMorgen

plakker 19 januari 2012 23:05

Wat een stomme keuzemogelijkheden... :roll:
Als 't maar de kindjes zijn die spelen, laat ik ze spelen, ik stem niet.

ViveLaBelgique 19 januari 2012 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5943664)
Wat een stomme keuzemogelijkheden... :roll:
Als 't maar de kindjes zijn die spelen, laat ik ze spelen, ik stem niet.

Welke keuzemogelijkheden had je dan wel graag gezien ?

plakker 19 januari 2012 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5943672)

Het gaat niet om graag zien, men kan gewoon niet eerlijk op optie 2 stemmen, omdat er een mening aan gekoppeld is.
Als je geen objectieve poll kan starten, doe het dan niet of plaats ze op K&K

filosoof 19 januari 2012 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5943606)
Quid Phillipe Muyters ?

Muyters?

job 19 januari 2012 23:21

Hmmm ?

Jakko 19 januari 2012 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5943672)

1. Op basis van de gelekte mail waarbij Muyters de oppositie beschuldigd van vertragingsmaneuvers? Hij heeft zich hiervoor verontschuldigd, en dit was voldoende voor de meerderheid om haar vertrouwen in Muyters te behouden.

of

2. Op basis van een nieuwe gelekte e-mail van een kabinetsmedewerker waarin gesuggereerd werd dat Muyters het Vlaams Parlement heeft voorgelogen omtrent het tekort in de begroting 2009? De e-mail zou van de hand van Bas Luyten zijn, wel bekend bij de N-VA en ontslagen omwille van zijn drugsproblemen? Bart De Wever en Geert Bourgeois behouden het vertrouwen in Muyters.

Over tot de orde van de dag.

De Standaard

ViveLaBelgique 19 januari 2012 23:31

@Jakko

Phillippe Muyters zit in Reyers Laat te janken dat "hij gezocht wordt".

Hij is gewoon openbaar aan het solliciteren naar een nieuwe job.

Jakko 19 januari 2012 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5943719)
@Jakko

Phillippe Muyters zit in Reyers Laat te janken dat "hij gezocht wordt".

Hij is gewoon openbaar aan het solliciteren naar een nieuwe job.

Ik heb het gezien. Muyters is ook maar een mens. Er is een ware heksenjacht gestart tegen Muyters, maar toch dacht ik dat hij duidelijk zei te zullen doorgaan (omdat de Wever en Bourgeois hem niet lieten vallen). Het zullen wellicht een paar heel moeilijke dagen worden voor hem.

gehuigert 19 januari 2012 23:40

Muyters zal het gevoel hebben dat Di Rupo al jaren heeft wanneer NVA over hem spreekt, zeker?

schietboog 19 januari 2012 23:41

Je verdient zeker en vast een nominatievoor de belachelijkste en kinderachtigste poll op dit forum.
Ga nu maar terug met de Lego spelen en laat de grote mensen doen.

gehuigert 19 januari 2012 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 5943739)
Je verdient zeker en vast een nominatievoor de belachelijkste en kinderachtigste poll op dit forum.

²

plakker 19 januari 2012 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 5943739)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5943741)
²

²

Athelas 20 januari 2012 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5943708)
1. Op basis van de gelekte mail waarbij Muyters de oppositie beschuldigd van vertragingsmaneuvers? Hij heeft zich hiervoor verontschuldigd, en dit was voldoende voor de meerderheid om haar vertrouwen in Muyters te behouden.

of

2. Op basis van een nieuwe gelekte e-mail van een kabinetsmedewerker waarin gesuggereerd werd dat Muyters het Vlaams Parlement heeft voorgelogen omtrent het tekort in de begroting 2009? De e-mail zou van de hand van Bas Luyten zijn, wel bekend bij de N-VA en ontslagen omwille van zijn drugsproblemen? Bart De Wever en Geert Bourgeois behouden het vertrouwen in Muyters.

Over tot de orde van de dag.

De Standaard

Dit is gewoon een heksenjacht, niet meer, niet minder. De ontvanger van deze e-mail had immers Muyters ook kunnen aanspreken over dat verslag en ofdat hij al dan niet gelogen had. Hiervoor had hij wat mij betreft ontslagen moeten worden (weet imand of dit uberhaupt juist is?).

Om hem te ontslaan omwille van een e-mail gelekt door een persoon waarvan geweten is dat het vriendinnetje terug de politiek in wilt, is gewoon te zot om rond te lopen. Integendeel, ze mogen Bas Luyten eens aanklagen wegens het in de media brengen van zulk materiaal. Hij is geen medewerker meer dus een onderzoek is hier op zijn plaats.

gehuigert 20 januari 2012 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 5943788)
Dit is gewoon een heksenjacht, niet meer, niet minder. De ontvanger van deze e-mail had immers Muyters ook kunnen aanspreken over dat verslag en ofdat hij al dan niet gelogen had. Hiervoor had hij wat mij betreft ontslagen moeten worden (weet imand of dit uberhaupt juist is?).

Om hem te ontslaan omwille van een e-mail gelekt door een persoon waarvan geweten is dat het vriendinnetje terug de politiek in wilt, is gewoon te zot om rond te lopen. Integendeel, ze mogen Bas Luyten eens aanklagen wegens het in de media brengen van zulk materiaal. Hij is geen medewerker meer dus een onderzoek is hier op zijn plaats.

Zie Muyters in Reyers Laat, je mag nog zoveel vermoeden van wie het komt; zonder bewijzen sta je nergens en moet je dan ook die beschuldigingen niet uiten.

Jakko 20 januari 2012 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5943798)
Zie Muyters in Reyers Laat, je mag nog zoveel vermoeden van wie het komt; zonder bewijzen sta je nergens en moet je dan ook die beschuldigingen niet uiten.

Op basis van onderstaand interview in humo, zou je toch kunnen stellen dat Luyten zijn bewijzen hard maakt.

Citaat:

Luyten «Wat ik ook doe, mensen zullen altijd vermoeden dat ik wraak wil nemen. Niet ten onrechte: ik pik het niet dat Bart De Wever in een weekblad verklaart dat wij 'niet passen binnen de normen en waarden van onze partij', wetende wat hij weet.
»Moet ik dan de fouten van anderen door de vingers zien? Als Philippe Muyters in 2010 de begrotingscijfers opsmukt en in het Vlaams Parlement staat te liegen - ik heb de bewijzen op papier - moet ik dan mijn mond houden?»
Gijbels en haar minnaar Bas Luyten

Xenophon 20 januari 2012 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5943810)
Op basis van onderstaand interview in humo, zou je toch kunnen stellen dat Luyten zijn bewijzen hard maakt.

Gijbels en haar minnaar Bas Luyten

Allez, als ik de drugspuiter goed begrijp, dan liegen politici.

Goed om te weten.

Jakko 20 januari 2012 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5943816)
Allez, als ik de drugspuiter goed begrijp, dan liegen politici.

Goed om te weten.

Het was Lode Vereeck die de betrokken mail heeft onderschept en doorgestuurd aan de krant "De Morgen".

Ik zou zeggen, tot op het bot onderzoeken, die lastercampagne. Ongetwijfeld een lezer van het communicerende vat Humo.

Bokkenreyder 20 januari 2012 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5943606)
Quid Phillipe Muyters ?

Zal jou als francfiele Brrusselaar toch wel een grote zorg wezen, zeker? :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be