Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ministers moeten op een lijst staan. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166541)

Max van Dietschland 20 januari 2012 20:00

Ministers moeten op een lijst staan.

Je ziet heel duidelijk dat zowel Philippe Muytters als Ingried Lieten totaal geen politieke ervaring hebben, door de stommiteiten op hun kabinetten zo hun partij beschadigen.

Daarom zou het beter zijn voor Vlaanderen als de partijen verplicht zijn hun ministers te kiezen uit mensen die op een Vlaamse lijst hebben gestaan. Geen overgeloop van andere niveaus, geen witte konijnen van buiten de politiek...
Maar mensen die zichzelf vanuit de onderste lagen van de partij naar boven hebben gewerkt.

Neem nu Ben Weyts, op zo iemand kan de NVA rekenen. Ik ben er zeker van dat hij in de toekomst nog minister of partijvoorzitter wordt voor NVA.

Another Jack 20 januari 2012 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5945538)
Je ziet heel duidelijk dat zowel Philippe Muytters als Ingried Lieten totaal geen politieke ervaring hebben, door de stommiteiten op hun kabinetten zo hun partij beschadigen.

Daarom zou het beter zijn voor Vlaanderen als de partijen verplicht zijn hun ministers te kiezen uit mensen die op een Vlaamse lijst hebben gestaan. Geen overgeloop van andere niveaus, geen witte konijnen van buiten de politiek...
Maar mensen die zichzelf vanuit de onderste lagen van de partij naar boven hebben gewerkt.

Neem nu Ben Weyts, op zo iemand kan de NVA rekenen. Ik ben er zeker van dat hij in de toekomst nog minister of partijvoorzitter wordt voor NVA.

Laat het ons hopen.
Ik wil Ben ook wel eens zien huilen.

Herr Oberst 20 januari 2012 21:27

Citaat:

Inderdaad. En bovendien moeten die gepolitiseerde kabinetten dringend afgeschaft worden.

peter1962 20 januari 2012 21:46

Citaat:

:lol: En ik hoop dat je gelijk krijgt ! Zo een cadeau mag niemand weigeren

Another Jack 20 januari 2012 21:55

Voor de liefhebbers van slecht amateurtoneel (let op de plaatsvervangende schaamte van VDL, ...)
http://www.youtube.com/watch?v=xhuOooS_9o0

Max van Dietschland 20 januari 2012 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5945695)
:lol: En ik hoop dat je gelijk krijgt ! Zo een cadeau mag niemand weigeren

Jullie onderschatten Ben. Hij heeft zichzelf naar de partijtop gewerkt en is daar niet geparachuteerd.

Wees maar zeker dat Weyts politiek weerbaarder is dan Muytters.

Txiki 20 januari 2012 22:25

Citaat:

Akkoord

Robinus V 20 januari 2012 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5945715)
Jullie onderschatten Ben. Hij heeft zichzelf naar de partijtop gewerkt en is daar niet geparachuteerd.

Wees maar zeker dat Weyts politiek weerbaarder is dan Muytters.

Het klopt dat Muyters nog minder bekwaam is dan Weyts. :lol:

peter1962 21 januari 2012 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5945704)
Voor de liefhebbers van slecht amateurtoneel (let op de plaatsvervangende schaamte van VDL, ...)
http://www.youtube.com/watch?v=xhuOooS_9o0

:lol: bedankt voor de link ! zalig om naar te kijken. Doet me nogal denken aan die andere olijke frans in de belgische politiek : michel daerden.

Het is toneel van de bovenste plank, die korte spastische bewegingen, zinsbouw van een scholier, improvisatie van het begin tot het einde en het oeverloze ongestructureerde gezwets. Alsof hij niet beseft dat hij in het parlement staat, en niet op een tafel in een café staat te prediken voor Tak leden.

De Informant 21 januari 2012 02:58

Iedere partij heeft zijn dorpsgek.
Bij de NVA is dit overduidelijk MUYTTERS.

subocaj 21 januari 2012 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Informant (Bericht 5945987)
Iedere partij heeft zijn dorpsgek.
Bij de NVA is dit overduidelijk MUYTTERS.

Moet dat niet meervoud zijn en niet enkel voor N-VA?

De schoofzak 21 januari 2012 10:30

Citaat:

Ik ben daar helemaal niet mee akkoord.

Politici moeten niet noodzakelijk allemaal lid geworden zijn van hun partij, sedert hun geboorte, omdat hun vader/grootvader hen toen een lidkaartje als geboorte-presentje kochten.

.

Herr Oberst 21 januari 2012 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5946083)

Politici moeten niet noodzakelijk allemaal lid geworden zijn van hun partij, sedert hun geboorte, omdat hun vader/grootvader hen toen een lidkaartje als geboorte-presentje kochten.

.

Niet sedert hun geboorte, neen. Maar vooraleer men een belangrijke bestuursfunctie opneemt in opdracht van de partij, moet men wel bewezen hebben te kunnen meedraaien in het politieke spel, loyaliteit te hebben ten opzichte van de partij en haar grondwaarden, een democratische legitimatie te bezitten en om te kunnen gaan met politieke macht. Met witte konijnen loopt het meestal slecht af.

Max van Dietschland 21 januari 2012 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5946083)

Op een lijst gaan staan bij het niveau waar je wil minister worden volstaat.

Bijvoorbeeld Siegfried Bracke heeft deelgenomen aan de federale verkiezingen, ook al is hij nieuw en eerder gematigd, ik zou er geen probleem mee hebben moest de man minister worden als NVA in de federale regering zou stappen.

Bokkenreyder 21 januari 2012 16:21

Ik ga niet akkoord met de openingsstelling.
Volksvertegenwoordigers ( de wetgevende macht) moeten door het volk kunnen verkozen worden. De uitvoerende macht (regering) mag voor een deel bezet worden door technocraten, zijnde mensen die de materie vanuit hun vak beheersen. Je ziet waartoe het kan leiden als men gewoon partijpionnen in een regering dropt bij Maggie. Alhoewel ik Maggie als mens helemaal niet en als minister nog niet afschiet.

bgf324 21 januari 2012 16:56

Citaat:

Philippe Muyters is een zeer bekwaam persoon. Heb hem over een dikke maand nog bezig gehoord, en vond hem zeer intelligent overkomen. (Heel anders dan op TV).

Wat kan de man er aan doen dat Bas Luyten kwalijke mails verspreidt?
Ook Bart De Wever zegt het hier: http://www.deredactie.be/permalink/1.1200728

En ik stel me nu al de hele week het probleem: Wat is nu eigenlijk het probleem?

mkb 21 januari 2012 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5946830)
En ik stel me nu al de hele week het probleem: Wat is nu eigenlijk het probleem?

Het is geen gladde praatjesmaker.

-Jo- 22 januari 2012 02:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 5945676)
Inderdaad. En bovendien moeten die gepolitiseerde kabinetten dringend afgeschaft worden.

Neen, beter nog 1 partij aan de macht die ook alle kabinetten politiseert.

djimi 22 januari 2012 03:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5946757)
Ik ga niet akkoord met de openingsstelling.
Volksvertegenwoordigers ( de wetgevende macht) moeten door het volk kunnen verkozen worden. De uitvoerende macht (regering) mag voor een deel bezet worden door technocraten, zijnde mensen die de materie vanuit hun vak beheersen. Je ziet waartoe het kan leiden als men gewoon partijpionnen in een regering dropt bij Maggie. Alhoewel ik Maggie als mens helemaal niet en als minister nog niet afschiet.

Ik kan daar enkel mee akkoord gaan als en wanneer het BROV als wettig en wettelijk politiek beleidsinstrument is ingevoerd.

Het spijt mij niet.

omaplop 23 januari 2012 11:29

Moet je echt politieke ervaring hebben om goed te besturen???

Ik denk net dat die politieke gewoontes goed bestuur in de weg staan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be