![]() |
Ministers moeten op een lijst staan.
Je ziet heel duidelijk dat zowel Philippe Muytters als Ingried Lieten totaal geen politieke ervaring hebben, door de stommiteiten op hun kabinetten zo hun partij beschadigen.
Daarom zou het beter zijn voor Vlaanderen als de partijen verplicht zijn hun ministers te kiezen uit mensen die op een Vlaamse lijst hebben gestaan. Geen overgeloop van andere niveaus, geen witte konijnen van buiten de politiek... Maar mensen die zichzelf vanuit de onderste lagen van de partij naar boven hebben gewerkt. Neem nu Ben Weyts, op zo iemand kan de NVA rekenen. Ik ben er zeker van dat hij in de toekomst nog minister of partijvoorzitter wordt voor NVA. |
Citaat:
Ik wil Ben ook wel eens zien huilen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor de liefhebbers van slecht amateurtoneel (let op de plaatsvervangende schaamte van VDL, ...)
http://www.youtube.com/watch?v=xhuOooS_9o0 |
Citaat:
Wees maar zeker dat Weyts politiek weerbaarder is dan Muytters. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is toneel van de bovenste plank, die korte spastische bewegingen, zinsbouw van een scholier, improvisatie van het begin tot het einde en het oeverloze ongestructureerde gezwets. Alsof hij niet beseft dat hij in het parlement staat, en niet op een tafel in een café staat te prediken voor Tak leden. |
Iedere partij heeft zijn dorpsgek.
Bij de NVA is dit overduidelijk MUYTTERS. |
Citaat:
|
Citaat:
Politici moeten niet noodzakelijk allemaal lid geworden zijn van hun partij, sedert hun geboorte, omdat hun vader/grootvader hen toen een lidkaartje als geboorte-presentje kochten. . |
Citaat:
|
Citaat:
Bijvoorbeeld Siegfried Bracke heeft deelgenomen aan de federale verkiezingen, ook al is hij nieuw en eerder gematigd, ik zou er geen probleem mee hebben moest de man minister worden als NVA in de federale regering zou stappen. |
Ik ga niet akkoord met de openingsstelling.
Volksvertegenwoordigers ( de wetgevende macht) moeten door het volk kunnen verkozen worden. De uitvoerende macht (regering) mag voor een deel bezet worden door technocraten, zijnde mensen die de materie vanuit hun vak beheersen. Je ziet waartoe het kan leiden als men gewoon partijpionnen in een regering dropt bij Maggie. Alhoewel ik Maggie als mens helemaal niet en als minister nog niet afschiet. |
Citaat:
Wat kan de man er aan doen dat Bas Luyten kwalijke mails verspreidt? Ook Bart De Wever zegt het hier: http://www.deredactie.be/permalink/1.1200728 En ik stel me nu al de hele week het probleem: Wat is nu eigenlijk het probleem? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het spijt mij niet. |
Moet je echt politieke ervaring hebben om goed te besturen???
Ik denk net dat die politieke gewoontes goed bestuur in de weg staan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be