Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Burgemeester in Antwerpen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166561)

suqar_7loe 21 januari 2012 13:19

Burgemeester in Antwerpen

Laat de strijd maar beginnen zou ik zeggen. Wie zal de nieuwe burgemeester van Antwerpen worden volgens jullie?

Als het aan mij ligt, zie ik daar het liefst Almaci. Minister Turtelboom zei onlangs dat ze tijd te kort had op haar eigen kabinet. Mevrouw draagt een grote verantwoordelijkheid. Iemand die verantwoordelijk is voor justitie kan best niet te veel jobs combineren, me dunkt. Alsof er daar geen werk is. Desalniettemin, verdient ze deze kans. Van alle VLD'ers is zij één van de meest bekwame.

Een strategisch tactische zet, iemand?

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ve...pen_Turtelboom

Edit: Het zal een nek aan nek race worden tussen De wever en Janssens, vrees ik.

HOUZEE ! 21 januari 2012 13:29

Almaci zou wel fijn zijn voor de integratie. An sich ben ik niet tegen Patrick Janssens, maar in een grote stad is het misschien goed dat het bestuur van tijd tot tijd eens vernieuwd wordt.

suqar_7loe 21 januari 2012 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5946330)
Almaci zou wel fijn zijn voor de integratie. An sich ben ik niet tegen Patrick Janssens, maar in een grote stad is het misschien goed dat het bestuur van tijd tot tijd eens vernieuwd wordt.

Ik heb ook niets tegen Patrick als persoon. Ik heb wel iets tegen zijn beleid. Op zn Patrick's kan het niet verder.

Almaci zou fijn zijn ja, maar ik vrees dat ze geen kans maakt in Antwerpen. Het zal ofwel DeWever of Janssens worden. Alhoewel vele allochtonen niet onder stoelen of banken steken dat ze Turtelboom goed kunnen smaken.

Citaat:

Zeer opvallend: als Annemie Turtelboom (Open Vld) naar Antwerpen verhuist, dan kan ze op liefst 33,8 procent van de belangrijke groep allochtone kiezers rekenen. Daarmee zou ze een kleine aardverschuiving kunnen veroorzaken.

De migranten vinden milieu en gezondheid, veiligheid, onderwijs en kinderopvang de belangrijkste thema's. Migratie en integratie zijn voor hen merkwaardig genoeg het minst prioritair. De enquête werd uitgevoerd door Dedicated Research.

Inno 21 januari 2012 13:38

Bart Dewever zou fijn zijn.

Cynara Cardunculus 21 januari 2012 13:49

Almaci en integratie? Ze vindt dat vlaamse vrouwen met een maatje meer ook wel beter apart kunnen gaan zwemmen .... omdat anders de mannen op hun dik lijf moeten kijken of zo?
Ze heeft dus niet door dat zwembadbezoek hier niet hetzelfde is als "blote lijven gaan bekijken". Wij ZWEMMEN.

Enfin, ze is een zeer bedreven diebeetster, maar het laagje westers vernis is héél dunnetjes.

ViveLaBelgique 21 januari 2012 14:01

Ik kan niet stemmen omdat ik niet in 't Stad woon. Ik duim voor Filip De Winter. Het is deze keer zijn allerlaatste kans om burgemeester te worden:

http://www.youtube.com/watch?v=Cxt75DxA_es
Bart De Wever versus Filip De Winter over het burgemeesterschap van Antwerpen in 2006.

Vito 21 januari 2012 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5946397)
Ik kan niet stemmen omdat ik niet in 't Stad woon. Ik duim voor Filip De Winter. Het is deze keer zijn allerlaatste kans om burgemeester te worden:

Bart De Wever versus Filip De Winter over het burgemeesterschap van Antwerpen in 2006.

???

Vergeten in te loggen met je andere account of zo?

Cynara Cardunculus 21 januari 2012 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5946397)

De demografische cijfers zijn dusdanig dat FDW ondertussen geen burgemeester meer k�*n worden. De vorige verkiezingen waren de laatste kans. Ondertussen is meer dan 40% van de "antwerpenaren" van vreemde origine.

hurricane 21 januari 2012 14:23

Wij stemmen hier voor De Wever. De kinderen trouwens ook.
Alles is beter dan de sukkels die daar nu hun tijd zitten te verdoen.

bgf324 21 januari 2012 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5946330)

Zuhal Demir :cheer:

bgf324 21 januari 2012 14:29

http://www.youtube.com/watch?v=f4gu54u3dzc

Mogelijks komt er een coalitie tussen N-VA en VB na de verkiezingen. Is dat mogelijk? Bovenstaand filmpje uit 2006 laat uitschijnen van wel.

suqar_7loe 21 januari 2012 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5946479)
http://www.youtube.com/watch?v=f4gu54u3dzc

Mogelijks komt er een coalitie tussen N-VA en VB na de verkiezingen. Is dat mogelijk? Bovenstaand filmpje uit 2006 laat uitschijnen van wel.

Zou Bart De Wever zo achterlijk zijn, denk je? Ik betwijfel het.

Den Duisteren Duikboot 21 januari 2012 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5946312)
Laat de strijd maar beginnen zou ik zeggen. Wie zal de nieuwe burgemeester van Antwerpen worden volgens jullie?

Als het aan mij ligt, zie ik daar het liefst Almaci. Minister Turtelboom zei onlangs dat ze tijd te kort had op haar eigen kabinet. Mevrouw draagt een grote verantwoordelijkheid. Iemand die verantwoordelijk is voor justitie kan best niet te veel jobs combineren, me dunkt. Alsof er daar geen werk is. Desalniettemin, verdient ze deze kans. Van alle VLD'ers is zij één van de meest bekwame.

Ik ben vrij tevreden over Janssens. Een man met een visie: daar heeft deze stad al veel te lang op gewacht. Hij zou meer aandacht moeten hebben voor de districten, maar dat is mijn probleem niet.

Almaci is een capable politica, maar ik zie haar eerder als schepen dan als burgemeester. Ik hoop dat ze de hele hoofddoekenkwestie niet opnieuw gaat oprakelen. Er is een beslissing genomen en die werkt uitstekend.

Turtelboom is een schijnkandidate. Het is treurig om te zien dat ze zetels moet veroveren voor mensen die kennelijk op eigen kracht tot niets in staat zijn.

Den Duisteren Duikboot 21 januari 2012 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5946369)
Almaci en integratie? Ze vindt dat vlaamse vrouwen met een maatje meer ook wel beter apart kunnen gaan zwemmen .... omdat anders de mannen op hun dik lijf moeten kijken of zo?

Waar beweert ze dat?

Den Duisteren Duikboot 21 januari 2012 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5946444)
De demografische cijfers zijn dusdanig dat FDW ondertussen geen burgemeester meer k�*n worden. De vorige verkiezingen waren de laatste kans. Ondertussen is meer dan 40% van de "antwerpenaren" van vreemde origine.

Dat komt ervan als je 40% van de Antwerpse bevolking misprijst. Die gaan dan inderdaad niet op je stemmen.

Cynara Cardunculus 21 januari 2012 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 5946498)
Waar beweert ze dat?

interview.
jaar of vijf geleden.

Cynara Cardunculus 21 januari 2012 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 5946510)
Dat komt ervan als je 40% van de Antwerpse bevolking misprijst. Die gaan dan inderdaad niet op je stemmen.

tja. toen 50% er nog wel op stemde lukte het ook niet. Blijkbaar mag het wel zo zijn dat indien vlamingen ergens niet op stemmen, men dit gewoon kan negeren.

Plezant toch hé?

Maar o wee als mustafa en mohammed even hun mond opentrekken? zo rap als tellen plat op de buik en broek af.

Hoelang gaat men nog alcohol kunnen drinken op het bal van de burgemeester denk je?

Den Duisteren Duikboot 21 januari 2012 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5946515)
interview.
jaar of vijf geleden.

Bron?

Den Duisteren Duikboot 21 januari 2012 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5946521)
tja. toen 50% er nog wel op stemde lukte het ook niet. Blijkbaar mag het wel zo zijn dat indien vlamingen ergens niet op stemmen, men dit gewoon kan negeren.

Plezant toch hé?

Wanneer heeft het VB 50% gehaald in Antwerpen? Welke stappen heeft de partij ondernomen om andere partijen tot een coalitie te verleiden?

Citaat:

Maar o wee als mustafa en mohammed even hun mond opentrekken? zo rap als tellen plat op de buik en broek af.

Hoelang gaat men nog alcohol kunnen drinken op het bal van de burgemeester denk je?
Hoeveel procent van de allochtonen heeft daar dan over geklaagd? Waar zijn er massale demonstraties geweest tegen alcohol op het bal van de burgemeester?

tschoon verdiep 21 januari 2012 14:58

ik denk dat Jansens het zal halen met zijn cordon sanitair rond alles wat rechts is. Het zal er alles aan doen om aan de macht te kunnen blijven, spijtig genoeg want Antwerpen is al volledig naar de kl****. De sossen zijn al jaar en dag de meester in Antwerpen maar hebben de boel al volledig verziekt. Je moest eens weten wat een wereld van verschil de stad nu is met de tijd ik er nog naar school ging en uitging.
Nu voel ik mij niet meer veilig op de meeste plaatsen en mijt ik de stad bijna volledig, spijtig.
Ik hoop dat de Antwerpenaren voor 1 keer een beetje slimmer worden en voor de juiste kiezen en niet meer voor keizer Jansens en zijn linkse lijfeigenen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be