Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De brug van Varsenare (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166596)

Descartes Jr 21 januari 2012 22:29

De brug van Varsenare
 
Ooit blies de katholieke fanfare
welkom aan de brug van Varsenare.
Maar nu volgt de gids
Minister Crevits
in rouwstoet achter de betonscharen.


Max van Dietschland 21 januari 2012 22:53

Waarom die autosnelweg niet gewoon aanleggen. De bereikbaarheid van de oostkust is een ramp. Nu moet je ofwel via Oostende of via Brugge, weer een schandalige streek van de tjeven !

Nog erger is dat je van de oost naar de westkust moet, langs die ellendige koninklijke baan :roll:

eno2 21 januari 2012 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5947649)
Waarom die autosnelweg niet gewoon aanleggen. De bereikbaarheid van de oostkust is een ramp. Nu moet je ofwel via Oostende of via Brugge, weer een schandalige streek van de tjeven !

Nog erger is dat je van de oost naar de westkust moet, langs die ellendige koninklijke baan :roll:

Die ze zouden moeten laten verzanden

eno2 21 januari 2012 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5947609)
Ooit blies de katholieke fanfare
welkom aan de brug van Varsenare.
Maar nu volgt de gids
Minister Crevits
in rouwstoet achter de betonscharen.


De autostradelust tot de kust
Is voor elke echte Belg een must
De weg volgt later
Naar het zeewater
Bouw dus al bruggen naar hartelust

Descartes Jr 21 januari 2012 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5947671)
De autostradelust tot de kust
Is voor elke echte Belg een must
De weg volgt later
Naar het zeewater
Bouw dus al bruggen naar hartelust

valt niks meer aan te verdienen. Afbreken is nu de boodschap !

eno2 21 januari 2012 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5947679)
valt niks meer aan te verdienen. Afbreken is nu de boodschap !

Dat vreesde ik al:cheer:

Descartes Jr 21 januari 2012 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5947685)
Dat vreesde ik al:cheer:

De winsten werden al geïncasseerd in 1976. Vraag dat maar aan de toenmalige minister van Openbare Werken.

eno2 21 januari 2012 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5947705)
De winsten werden al geïncasseerd in 1976. Vraag dat maar aan de toenmalige minister van Openbare Werken.

Ik ken de situatie daar vrij goed denk ik,
Er is toch niks tegen winsten incasseren?
Wie was die klooier?

Descartes Jr 21 januari 2012 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5947722)
Ik ken de situatie daar vrij goed denk ik,
Er is toch niks tegen winsten incasseren?
Wie was die klooier?

Uitstellen van de aanbesteding tot een aannemer moedeloos met een volle aktentas "over de brug" komt om het contract getekend te krijgen ... Het is van alle tijden ...

eno2 21 januari 2012 23:34

Waarom plaatste je geen linkje?

kelt 22 januari 2012 04:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5947649)
Waarom die autosnelweg niet gewoon aanleggen. De bereikbaarheid van de oostkust is een ramp. Nu moet je ofwel via Oostende of via Brugge, weer een schandalige streek van de tjeven !

Nog erger is dat je van de oost naar de westkust moet, langs die ellendige koninklijke baan :roll:

denken dat je in Vlaanderen van hot naar her,en vanuit alle richtingen,met de auto moet kunnen gaan.DAT is de kern van het mobiliteitsprobleem in Vlaanderen.In regios waar er eigenlijk ruim voldoende wegen zijn,rond Antwerpen,rond Brussel....zelfs rond Kortrijk..staat het verkeer nu de ganse dag vast of verloopt het nu maar marginaal sneller als in 1904...de tijd van de hondenkar en de stoomtram(dat was ook "modulair" vervoer,maar dat heette dan niet zo).....:oops:

Wat die brug in Varsenare betreft.Dat ding werd ondertussen zo oud dat er onderhand strukturele onderhoudswerken nodig waren om de veiligheid van de mensen die er onderdoor moeten passeren te garanderen.....beter afbreken....

Wat de bestemming tot natuurgebied betreft errond betreft.....Deze regio,tot nog niet zo lang geleden tamelijk pittoresk,is eigenlijk al grotendeels kapotgemaakt door de Vlaamse schaamverkavelingen ,het toerisme,en het oprukkend havengebied.Het is geen slecht idee wat gebied opzij te zetten.....er moet toch ergens nog wat groen overblijven...

solidarnosc 22 januari 2012 04:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5947649)
Waarom die autosnelweg niet gewoon aanleggen. De bereikbaarheid van de oostkust is een ramp. Nu moet je ofwel via Oostende of via Brugge, weer een schandalige streek van de tjeven !

Nog erger is dat je van de oost naar de westkust moet, langs die ellendige koninklijke baan :roll:

Ken je nog kusten in Europa met meer banen langs dan die van ons? We hebben verdikke zelfs een tram langs heel de kust. We hebben een 4tal kustgemeenten met een station. We hebben een luchthaven. We hebben een autosnelweg langs het grootste gedeelte.

Descartes Jr 22 januari 2012 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5947743)
Waarom plaatste je geen linkje?

Uw wens is mijn bevel ;)

pajoske 22 januari 2012 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5947649)
Waarom die autosnelweg niet gewoon aanleggen. De bereikbaarheid van de oostkust is een ramp. Nu moet je ofwel via Oostende of via Brugge, weer een schandalige streek van de tjeven !

Nog erger is dat je van de oost naar de westkust moet, langs die ellendige koninklijke baan :roll:

Daar doet men hetzelfde als aan de andere kant van Vlaanderen. De n78 (Napoleonsweg Maaseik-Lanaken) is tijden de jaren 60/70 verbreed tot een ruime 2x 2baans weg met aan iedere zijde een vluhct/parkeerstrook en een fietspad. Die wil men nu ook versmallen tot 2x één baan. Het doorgaand verkeer moet maar de autostrade in Nederland nemen volgens de heren ambtenaren van het Vlaamse gewest.
Je krijgt de indruk dat men De kust en het Maasland oninteressant wil maken voor de industrie. Zodat de Vlaming uit de rijke Vlaamse ruit daar rustig en goedkoop vakantie kan nemen (op kosten/ten nadele van de oorspronkelijke inwoners)

De afbraak van een ongebruikte brug valt in het niets bij de verspilling door een zeer drukke vierbaansweg te versmallen tot een boerenwegske van secundair niveau categorie 3 door de Vlaamse overheid.

eno2 22 januari 2012 10:36

@ Jr: Thx

Citaat:

Op 21 januari 2012 om 19u27, zei Michiel Michiels:

Had Mathot het dan bij het rechte eind, m.a.w. , had ie gelijk ? Wié heeft die brug laten bouwen ? Wiens idee was dat, een verbinding A18 - Zeebrugge ? Zoek dat eens uit, redactie ! Wafelijzerpolitiek ? Maar, in die regio, toch geen Waalse verzuchting ? ZOEK HET UIT en laat het ons weten.
Het was dus Mathot

En ik ben hem eeuwig dankbaar dat dat gedrocht niet door de polders gegaan is.

Boduo 23 januari 2012 14:02

[quote=kelt;5948033]Wat die brug in Varsenare betreft.Dat ding werd ondertussen zo oud dat er onderhand strukturele onderhoudswerken nodig waren om de veiligheid van de mensen die er onderdoor moeten passeren te garanderen.....beter afbreken....
[quote]

Er waren 2 bruggen !
De eerste werd deze zomer afgebroken. Er moesten daar géén mensen onderdoor: er lag gewoon geen weg !
Over de 2de is er nu een hele poespas omdat in het weekend er geen treinen reden van Brugge naar Oostende. Die reden dagelijks (3 per uur,heen en terug = 6, vanaf 's morgens 4.30 h, dat is dus 120 passages per dag) onder die 2de brug.
Onder die 1ste brug "kampeerden" regelmatig illegalen !!!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be