Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Joden zijn ok (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166609)

surprise buttsecks 22 januari 2012 11:38

Joden zijn ok

Wat hebben sommigen op dit forum eigenlijk tegen joden (al dan niet dun vermomd als "zionisten")?

Ashkenazi joden behoren tot de intelligentste volkeren op aarde. Zij hebben talloze bijdragen geleverd tot onze huidige samenleving.

Israel is ook ok, mensen die het bestaansrecht van Israel in vraag stellen kunnen verdacht worden van onfrisse bedoelingen.

Albrecht 22 januari 2012 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door surprise buttsecks (Bericht 5948307)
Israel is ook ok, mensen die het bestaansrecht van Israel in vraag stellen kunnen verdacht worden van onfrisse bedoelingen.

Zoals haast alle politieke partijen hier behalve het VB.

Enkel het VB is vrij van onfrisse bedoelingen volgens jou. Goed om te weten.

-=EXCALIBUR=- 22 januari 2012 11:58

Citaat:

Wat hebben sommigen op dit forum eigenlijk tegen joden (al dan niet dun vermomd als "zionisten")?

Ashkenazi joden behoren tot de intelligentste volkeren op aarde. Zij hebben talloze bijdragen geleverd tot onze huidige samenleving.

Ashkenazi joden: hoe ironisch kan het toch soms zijn.

Baka 22 januari 2012 12:06

Citaat:

Hoor is daar het woord 'antisemiet' aanrollen over de einder? :evil:

Baka 22 januari 2012 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 5948353)
Ashkenazi joden: hoe ironisch kan het toch soms zijn.

:lolabove:

Derk de Tweede 22 januari 2012 13:03

In verkeerde subforum.

-Jo- 22 januari 2012 13:09

Citaat:

Ik zou het niet weten of er hier mensen zijn die iets tegen joden hebben, ik in elk geval niet. De laatste keer dat ze iets tegen joden hadden, noemde het Zyklon B geloof ik.

Citaat:

Ja, en?

Citaat:

Neen, israël is niet ok. Israël is een terreurstaat op andermans grondgebied die gefinancierd wordt door enerzijds plundering van de Amerikaanse belastingbetaler en anderzijds effectief lobbywerk die durft gebruik te maken van de cultivatie van een vals schuldgevoel (De holocaust).

Dixie 22 januari 2012 14:47

Citaat:

misschien jaloersheid ?:-D

Baka 22 januari 2012 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5948661)
misschien jaloersheid ?:-D

Cijfers van? Welke parameters zijn gebruikt?

Gebruik van genocide als industrie?

Herr Oberst 22 januari 2012 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5948339)
Zoals haast alle politieke partijen hier behalve het VB.

Enkel het VB is vrij van onfrisse bedoelingen volgens jou. Goed om te weten.

Dit is een verkeerd subforum, maar kom: welke partij in Vlaanderen stelt het bestaansrecht van Israël in vraag, en kan u dat met programmateksten onderbouwen?

-Jo- 22 januari 2012 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 5948712)
Dit is een verkeerd subforum, maar kom: welke partij in Vlaanderen stelt het bestaansrecht van Israël in vraag, en kan u dat met programmateksten onderbouwen?

Geen enkele idd, bij het VB zijn ze te dom om dat te doen uit inhoudelijke overwegingen enerzijds en te verlekkerd op het geld dat ze via de USA ontvangen anderzijds.

Albrecht 22 januari 2012 16:28

Citaat:

Dit is een verkeerd subforum, maar kom: welke partij in Vlaanderen stelt het bestaansrecht van Israël in vraag

Spa.a via Dirk Van der Maelen, als duidelijkste standpunt bij de traditionele partijen. Bij CD&V is de VCD o.a. afgescheurd wegens vermeend antizionisme, ...
Citaat:

en kan u dat met programmateksten onderbouwen?

:lol:
Waarom zou zoiets in het politiek programma staan?

filosoof 22 januari 2012 16:36

Citaat:

Je vat het zelf al samen:

Citaat:

• -Ashkenazi joden behoren tot de intelligentste volkeren op aarde. Zij hebben talloze bijdragen geleverd tot onze huidige samenleving.
  • -Israel is ook ok, mensen die het bestaansrecht van Israel in vraag stellen kunnen verdacht worden van
  • -onfrisse bedoelingen.

FIFY, enkel je punten op een rijtje gezet, zonder één woord te veranderen.

Albrecht 22 januari 2012 16:38

Surprise buttsecks, hier heb je een racist om te bestuderen. Deze haat weliswaar Duitsers, maar misschien vind je wel enige wetmatigheden.

Baka 22 januari 2012 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R de la Grounehouôud (Bericht 5948875)

Citaat:

Problems with the genetic explanation

Assuming that today there is a statistical difference in intelligence between Ashkenazi Jews and other ethnic groups, there still remains the question of whether the difference is caused by inheritance or environmental factors. The following are specific bases for doubt that genetic inheritance is the cause.[4]
[edit]Problems found in studies of Ashkenazi genes
Most, though not all, of the Ashkenazi congenital diseases arose from genetic drift after a population bottleneck, and show no evidence of selective pressure[11] of the kind called for in the Cochran, et al. paper.[4] For example, the mutation responsible for Tay-Sachs disease arose in the 8th or 9th century, when the Ashkenazi Jewish population in Europe was small, just before they spread throughout Europe. The frequency of this mutation among Ashkenazi Jews today accords with genetic drift starting from a population bottleneck, not with selective pressure favoring its spread.[12]
Though long thought to be a genetic isolate, one of recent studies have found that Ashkenazi Jews have higher European admixture than predicted from previous Y-chromosome analyses.[11] This throws doubt on premise #2 of Cochran et al.[4]

Problems with reproductive advantage
In medieval Ashkenazi society, wealth, social status, and occupation were largely inherited. The wealthy had more children than the poor, but it was difficult for people born into a poor social class to advance or enter a new occupation. Leading families held their positions for centuries.[13] Without upward social mobility, genes for greater talent at calculation or languages would likely have had little effect on reproductive success.[4]
It's not clear that mathematical and verbal talent were the prime factors for success in the occupations that Jews were limited to. Social connections, social acumen, willingess to take risks, and access to capital (through inheritance, as above) likely played at least as great a role.[4]

filosoof 22 januari 2012 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5948920)
Surprise buttsecks, hier heb je een racist om te bestuderen. Deze haat weliswaar Duitsers, maar misschien vind je wel enige wetmatigheden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5001895)
Hmm, ik zou inderdaad Fascistisch kunnen genoemd worden. Overigens betwijfel ik dat u 'alles' van het Geloof afweet.

Albrecht 22 januari 2012 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5948946)
.

Und?

Men kan mij fascistisch noemen =/= ik ben een fascist

Maar ja, met jouw beperkt denkvermogen...

Ik heb gezegd dat ik fascistisch genoemd kan worden, no big deal, racisten zoals jij doen dat omdat ik geen Duitsers haat wegens hun vermeend ras en doodwens.

Vigilante VL 22 januari 2012 16:59

Ook letten op de favoriete leren gestapo-frakskes van de Asjkenazi's.

Albrecht 22 januari 2012 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 5948959)
Ook letten op de favoriete leren gestapo-frakskes van de Asjkenazi's.

Allez, jij blijft hier ook niet lang meer, denk ik. :-D

Steve_M 22 januari 2012 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5948951)
Und?

Men kan mij fascistisch noemen =/= ik ben een fascist

Maar ja, met jouw beperkt denkvermogen...

Ik heb gezegd dat ik fascistisch genoemd kan worden, no big deal, racisten zoals jij doen dat omdat ik geen Duitsers haat wegens hun vermeend ras en doodwens.

Anders moeten jullie gewoon eens afspreken om iets te gaan drinken, want van dat online geflirt word ik toch een beetje ongemakkelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be