Egmond Codfried |
23 januari 2012 14:51 |
Gelijkgeslachtelijke liefde als een vorm van male-bonding
[Gay Lions]
Aan de mensen die bekend zijn met beelden uit het dierenrijk van gelijkgeslachtelijke seks, waarmee denk ik vaststaat dat homoseksualiteit wel degelijk een natuurlijk verschijnsel moet zijn, als ook dieren zich daarmee uiten.
Dus vraag ik mij dan af wat de functie van homoseksualiteit is, wat is de evolutionaire meerwaarde.
Ik las over bepaalde vogels dat een paar van twee mannetjes als pleegouders optreed voor verlaten, ouderloze jongeren. Men staat tegenwoordig adoptie door homoparen toe. Het is bekend dat zowel mannenparen als vrouwen paren soms hun eigen kinderen opvoeden.
Hoewel men bij homoseksualiteit vaak meteen het seksuele voorop stelt realiseerde ik mij door een uitspraak van Agnes Moorehead dat er ook een spirituele dimensie is. Die waarschijnlijk beter verklaard waarom ontzegging van een homoseksuele leefstijl zo schadelijk is voor mensen die dat willen.
Kortom, homomannen hebben net als alle mannen behoefte aan bonding met mannen, ter bevestiging en versteviging van hun identificatie als man. Een verbod op het aangaan van zulke relaties of de omgang met gelijkgestemde mannen, is de oorzaak van gevoelens van ongeluk, geestelijk lijden en zelfs neurose bij homo's. Want ze kunnen zichzelf niet volledig maken en hun plaats vinden in het leven.
Citaat:
Rumors about sexuality
There has been a rumor that actor Paul Lynde came late to a rehearsal and Moorehead scolded him for it. Out of vengefulness, it is said, he started a rumor that she was a lesbian.[citation needed] (Lynde himself was gay.)
In the years since her death, rumors about Moorehead's being of lesbian or bisexual orientation have been widespread. She was challenged to discuss her sexuality when contributing to a book of personal interviews titled Hollywood Lesbians by Boze Hadleigh. All the interviews included in the book were transcribed verbatim from tape recordings.
Moorehead told the author that marriage and love often don't go together, and that marriage is often a duty. When asked point-blank about her sexuality, she replied, "You apparently have your own informants. I don't know what you've heard, and I don't want to hear, and some of it may be true." Hadleigh explained that "truth gets around," to which Moorehead responded, "Somehow." She then went on to say why she felt she could not discuss the issue; she deeply feared malice, mockery, sensationalism, a wrong-minded masculine reduction of love between women equated to mere lust and sex, and moral condemnation; that her statements would be misused to represent her sensationally, without regard to illuminating and understanding such romantic love, its emotional intricacy, beauty, spirituality element, or perspective.
Earlier in the interview, Moorehead says, "A woman may love a person who is this or that, male or female. Love doesn't have a sex. Women operate on a different plane; our feelings are emotional, not physical...why always bring up sex?" She felt that men were more sexual and physical in loving, and that by contrast, women were more emotional and even spiritual in loving each other.
|
Bron: wikipedia: Agnes Moorehead
Male Bonding On A Fishing Trip
\ http://en.wikipedia.org/wiki/Male_bonding
Male Bonding
http://scholar.google.nl/scholar?q=m...=1&oi=scholart
Manhood in the making
|