![]() |
Nu worden ze helemaal zot : Manisch depresieven moeten aan het werk
Dat zal wat worden.
Eeen gek van onze regering (naam vergeten) wil depresieven aan het werk zetten om meer contact met de buitenwereld te krijgen. Wat gaat er gebeuren ? CV komt van een psychiater :-D Elke week hangt er ene te bengelen aan een koord in de inkomhal :-D Of moeten die spookarbeidsplaatsen ingevuld worden ? Weiger je als werkgever een manisch depresieve, proces aan je broek voor discriminatie. Op het middagnieuws : Chronisch pijnpatient (had pijn aan zijn grote teen) krijgt morfinepomp :lol: Verboden te lachen aub. Zou een chronisch schetenlater, kaartjesknipper mogen worden bij de NMBS ?:-D (gezellig in een overvolle wagon bij vochtig weer:-D ) Te gek om waar te zijn - nu wordt het echt belachelijk |
Citaat:
|
De meeste manisch-depressieve kunnen perfect werken. Er kunnen echter periodes zijn dat er behandeling nodig is. Maar over het algemeen kun je stellen dat MD goed werken en vaker beter gemotiveerd zijn dan de gemiddelde arbeider. Ik ken artsen, advocaten .... die manisch depressief zijn.
|
Lars von Trier is ook manisch-depressief en die werkt toch ook ?
Persoonlijk denk is dat het erger is om deze mensen thuis te houden dan om ze te laten werken. Als je niets doet, heb je ook geen prestaties en daarbij niets om voor te leven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
halftijds werken is perfect mogelijk en de verdieping waar ze werken moet ' pestvrij ' gemaakt worden
|
Je zou er van verschieten hoeveel manisch depressieven werkzaam zijn in een hoge functie met verantwoordelijkheid. Rond deze ziekte bestaan veel vooroordelen en misverstanden.
|
Topfuncties worden vaak bezet door psychopaten en sociopaten.
Zulke mensen gedijen uitstekend in een systeem van vrije concurrentie. |
Citaat:
En pas op : het gebeurt echt. |
Citaat:
|
Citaat:
Ten tweede, als hij/zij op zijn werk zo'n toeren dreigt uit te halen, dan kan hij die toeren ook uithalen op een mooi restaurant op een hogere verdieping ... dus zou hij gratis werkloos moeten zijn, maar tegelijk verboden om ergens ook maar op een verdieping te komen ... Ten derde, minstens zouden zij te werk gesteld moeten worden in een beschuttende werkplaats. In mijn visie zie ik echt niet veel mensen die langdurig op de ziekenkas staan, die niet zouden te werk gesteld moeten worden in een beschuttende werkplaats. (die laatste zouden dan wel in aantal, in capaciteit, èn in soort geleverd werk enorm uitgebreid moeten worden). . |
Citaat:
|
Citaat:
. |
Citaat:
Ik begrijp evenwel niet waarom je dat aan mij vraagt. Want jij bent nog intelligenter dan ik, dus kan je dat zelfs vlugger vinden, èn beter formuleren. Wel liefst in een andere draad. . |
Citaat:
|
Citaat:
. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Gaat over 2 verschillende zaken. "Depressie" is een meestal tijdelijke aandoening die verschillende vormen kan aannemen en minder of meer erg kan zijn en korter of langer kan duren. "Manisch-depressief" is eerder een soort persoonlijkheid. De ene keer is die persoon opgewekt, praatziek, initiatiefnemend en op andere momenten (maar niet voortdurend) voelt die zich weer slecht en neerslachtig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be