![]() |
Kroatië stemt voor toetreding tot EU
Van de kiezers stemde 2/3 voor toetreding.
Hoewel ik niet zo voor referenda ben, eigenlijk helemaal niet, is het in dit geval een duidelijke steun voor de Kroatische regering. Dus het betekent een dubbele bevestiging van de keuze voor de EU. Je zou met de huidige eurocrisis bijna vergeten hoe populair de unie is bij degenen die er geen lid van zijn. Ondanks alles is zij een zone van welvaart en grote economische mogelijkheden voor iedere onderneming. |
Citaat:
Beetje te kort door de bocht, lijkt me. Voor de rest: moesten we na de Roemeense en Bulgaarse nu weer een onsmakelijke keuken inlijven? |
Citaat:
Ze zouden jou echt een topfunctie moeten aanbieden in het leger. Ik denk dat we nog dikke fun met jou zouden beleven! Uiteraaaaard is de Europese unie een enorme aantrekkingspool voor de minder gegoeden. Zie, dat is nu nét het probleem. De landen die er bij (willen) komen, zijn de landen die in de financiële shit zitten. Dankzij het open grenzenbeleid worden de geïndustrialiseerde, West-Europese en welvarende landen nu overspoeld door gelukzoekers. En ja, dit systeem staat op instorten... Op dat vlak pakken landen als Canada, Australië of zélfs de US het véél slimmer aan... Maar ja, Europe, de bakermat van de beschaving nietwaar? De geboorteplaats van de democratie! Griekenland, waar democratie nota bene uitgevonden is, dat onder curatele geplaatst wordt en gerund wordt vanuit Brussel (en Berlijn...),... Knap, dat Europa... Ge moogt het hebben 8-) |
Zeer spijtige zaak, vooral voor de Kroaten zelf. Ze zullen het nog wel voelen, eens de euforie en de korte succesperiode voorbij is...
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
JFYI : GB heeft België reeds twee maal bevrijd, misschien moeten we het nu inderdaad maar zo laten, who cares anyway? ze zijn het hier al gewoon door anderen overheerst te worden :-D Dat er daarvoor een paar miljoen Britten hun leven hebben gegeven, dat doet er niet toe. De dankbaarheid van de Fransen en de Belgen blijft mij verbazen! |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tja, het perfide albion evolueert natuurlijk nooit, blijkbaar zijn ze daar intellectueel niet toe in staat. (mmm, Leterme had het nochtans over de franstaligen toen hij iets dergelijks zei :oops: ) Moest het UK niet zo poedelsgewijs kunnen schuilen onder de (financiele) paraplu van de VS, die effectief henzelf en het UK beschermen van de werkelijke evaluatie door de markten (S&P, Moody's etc. MOGEN niet zeggen wat ze werkelijk weten/denken) zou de status van het UK nogal een gang gaan. Een failed state? Het zit eraan te komen, maar wentel u vooral verder in uw isolationisme. Goed bezig. 8-) |
Citaat:
Pierre Poujade werd ook niet toevallig "Poujadolphe" genoemd. |
Citaat:
|
Citaat:
:cheer: Libanon bij de EU :cheer: Dan valt er hier nog eens iets lekker te eten. :evil: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be