Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaamse agent die Frans weigert te spreken is Racist (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166678)

knip 23 januari 2012 20:34

Vlaamse agent die Frans weigert te spreken is Racist

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120123_179

Als een agent in Vlaanderen tegen een Waal in het Nederlands praat en niet in het Frans is dit Racisme. Waar gaat dit naartoe...

suqar_7loe 23 januari 2012 20:39

In Brussel weigeren Franstalige flikken ook om NL te spreken. Dit heb ik zelf vaak meegemaakt. Wat me meer zorgen baart is dat die flikken van tegenwoordig niet 2talig zijn. Ze zouden ze moeten verplichten om een taalcursus te volgen. Wie geen NL en Frans praat, zou geen agent mogen worden. Punt.

Albrecht 23 januari 2012 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5951601)
In Brussel weigeren Franstalige flikken ook om NL te spreken. Dit heb ik zelf vaak meegemaakt. Wat me meer zorgen baart is dat die flikken van tegenwoordig niet 2talig zijn. Ze zouden ze moeten verplichten om een taalcursus te volgen. Wie geen NL en Frans praat, zou geen agent mogen worden. Punt.

Frans en Engels is genoeg. De hele wereld kan zich wel ietwat behelpen in het Engels, behalve de francofoon. En dat is een eigenschap die de Franse taalpolitiek heeft aangekweekt.

suqar_7loe 23 januari 2012 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de (ver)zoener (Bericht 5951609)
En Duits?

Oh, van mijn part leren ze dat ook maar.

suqar_7loe 23 januari 2012 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5951613)
Frans en Engels is genoeg. De hele wereld kan zich wel ietwat behelpen in het Engels, behalve de francofoon. En dat is een eigenschap die de Franse taalpolitiek heeft aangekweekt.

Niks van. De meerderheid in dit land is nog altijd Nederlandstalig. Ik pik het niet dat een flik mij aanspreekt in een taal die niet het NL is :evil: Daarnaast, spreken ze de taal die ze zelf willen.

knip 23 januari 2012 20:45

Citaat:

Het verschil is dan ook dat Brussel 2 talig is, Vlaanderen is bij mijn weten nog steeds 1-talig.

suqar_7loe 23 januari 2012 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knip (Bericht 5951624)
Het verschil is dan ook dat Brussel 2 talig is, Vlaanderen is bij mijn weten nog steeds 1-talig.

Ik zou het liefst willen zien dat Waalse en Vlaamse agenten NL en FR praten. Brusselse agenten moeten verplicht worden 2talig te zijn.

Albrecht 23 januari 2012 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5951622)
Niks van. De meerderheid in dit land is nog altijd Nederlandstalig. Ik pik het niet dat een flik mij aanspreekt in een taal die niet het NL is :evil: Daarnaast, spreken ze de taal die ze zelf willen.

Ik heb liever een agent die mij kan voorthelpen in verstaanbaar Engels dan een agent die dat alleen maar probeert in gebroken Nederlands.

Wiley E Coyote 23 januari 2012 20:48

Citaat:

Ik ben voor een eengemaakt België, maar dan moet je alle talen spreken, zeker als je bij de politie bent.
Hmmmm. Hij verwijt dus die agenten wat hij zelf niet in de praktijk brengt. :roll:

suqar_7loe 23 januari 2012 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5951631)
Ik heb liever een agent die mij kan voorthelpen in verstaanbaar Engels dan een agent die dat alleen maar probeert in gebroken Nederlands.

Ik ben van een andere mening. Ik wil verder geholpen worden in het NL, de taal van de meerderheid.

Another Jack 23 januari 2012 20:57

Daddy K is een verstandelijk gehandicapte garnaal.
Hij begrijpt niet dat het verkeersreglement ook voor DJ's geldt.
Hij mag blij zijn dat men hem in zijn voertuig liet zitten.

Nyquist 23 januari 2012 20:57

Citaat:

Dit is reeds de wet. Een eentalige politie-agent in Brussel is sinds het vervallen van het taalhoffelijkheidsakkoord volstrekt onwettig.

Amon_Re 23 januari 2012 20:58

Citaat:

Frans/Nederlands/Engels zou minimum moeten zijn. En die bekrompen gevallen die weigeren de andere taal te spreken moeten op straat gezet worden.

Amon_Re 23 januari 2012 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5951622)

Jij vuile nationaliste! :lol:

Amon_Re 23 januari 2012 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knip (Bericht 5951624)

Als flik komt ge in contact met mensen die niet noodzakelijk lokaal zijn. Meertaligheid is dus een must.

suqar_7loe 23 januari 2012 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5951665)
Als flik komt ge in contact met mensen die niet noodzakelijk lokaal zijn. Meertaligheid is dus een must.

2

Baka 23 januari 2012 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5951665)

De flikken in US spreken maar één taal.
Ik zie niet in waarom dit in VL anders moet zijn

suqar_7loe 23 januari 2012 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Baka (Bericht 5951676)

Cdude, zal ook eens iets zeggen. Efkes VL komen vergelijken met de US. Ben je nu ernstig?

Amon_Re 23 januari 2012 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Baka (Bericht 5951676)

Dat is uw probleem.

Baka 23 januari 2012 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5951696)
Dat is uw probleem.

:thumbsup:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be