![]() |
Vaak lees ik de opmerking: Awel ga dan eens zien in het programma van het VB hè.
Wel ik ben dat gaan doen voor een punt dat mij nauw aan het hart ligt. Citaat:
Sorry hoor, op een paar punten ben ik het eens. bv. Nederlands in het Nederlands onderwijs. Maar hier en daar stelt het Vb het wel een beetje cru, overdreven en bekrompen. Trouwens, waarom zouden een multiculturele vorming en een culturele eigenheid niet samen kunnen gaan? Ik kan al vermoeden waarom het Vb tegen multiculturele vorming in het onderwijs gekant is... ps: Compleet buiten kwestie, maar kan iemand me hier eens vertellen wat voor een soort het Brusselse krantje 'Gorik' is? |
Gorik is de naam van een relatief nieuw blad over de Vlaams-Brusselse politiek.
Voor een gratis e-mailabonnement kan je surfen naar www.gorik.be Een aanrader voor iedereen die interesse heeft in de Vlaamse politiek in onze hoofdstad. |
Citaat:
Hoe kun je de culturele eigenheid bewaren als hier overal moscees uit de grond rijsen? Nee, multicultureel, daar moet ik niets van weten. Ik heb liever een vaderlands sfeertje :) Dit moet trouwens in een ander rubriek als ik me niet vergis. Na examens zou ik wel met een inhoudsrijke discussie willen meedoen over deze standpunten. Er zijn hier op het forum verschillende vragende mensen voor dat te doen. |
Tja, ze rijzen echt als paddestoelen uit de grond, hè. :lol:
Overdrijven, van het ene uiterste in het andere... Ahzo, sorry dan, dan verzet ik hem. Naar welke rubriek? Binnenlandse politiek? Awel, das tof, na de examens, it's a deal. Succes! |
De multikultuur is een linkse project om de Europeaan ontzield te maken. Men is gewoon uit op de vernietiging van de cultuur en de schepping van een zuiver materieel ingestelde samenleving. De mensen zijn economisch links, maar cultureel zijn ze rechts. Men is dus uit op de vernietiging van dat tweede.
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
b) Hoe kom je bij de gedachte dat men uit is op een zuiver materieel ingestelde samenleving? |
Multiculturaliteit vind ik een goeie zaak. Geef mij maar een kleurrijke samenleving.
Juist om deze multiculturaliteit te verzekeren moeten we ervoor zorgen dat in sociale wijken een goeie sociale mix is want concentratiebuurten dragen echt niet bij tot goeie integratie. Hier heeft de overheid uiteraard een grote rol te spelen :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Structurele oorzaken zijn doorgaans veel belangrijker dan mogelijke culturele oorzaken. Ik hoor niemand klagen over de aanwezigheid van de joodse cultuur in ons land : dit is evenzeer multiculturaliteit. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be