Schelfie |
25 januari 2012 11:56 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect
(Bericht 5952611)
http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20120123_179
Te weten dat ik een hele grote fan ben van deze DJ. Maar zijn uitspraken zijn zonder meer racistisch ten opzichte van de Vlamingen. In Vlaanderen, spreek je met de overheid (politie incluis) Vlaams en tot nader orde ligt Willebroek in de eentalige provincie Antwerpen. Punt aan de lijn, zonder enige vorm van discussie.
|
Vergeet niet dat vlak onder ons (Klein-Brabant en Willebroek) Kapelle -op - den - bos en Londerzeel (BHV) begint hé. Die man is gewoon al bezig met extra gebiedsuitbreiding.
En over al die zagers van "spreekt u de taal van het "buitenland": Ja, ik spreek in Vlaanderen Nederlands, in Brussel Nederlands en in Wallonië Frans, zelfs als die Waal mij eerst in het Nederlands aanspreekt. Ik vind dat een normale manier van omgang. En ik verwacht niet dat ik in Wallonië in het Nederlands wordt geholpen.
Zo ook met de buurlanden. als ik naar Frankrijk ga spreek ik Frans. Ga ik naar Engeland spreek ik Engels. Ga ik naar Nederland spreek ik Nederlands, en ga ik naar Duitsland doe ik mijn best om Duits te spreken (al is dat eigenlijk te vreselijk. Meer een Jean Marie Pfaff Duits dan wat anders). Ik toon echter dat ik moeite wil doen om die mensen hun taal te spreken, en vaak wordt dat ontzettend hard geapprecieerd. Zo is dat ook met Vlaanderen. Toon dat je probeert Nederlands te spreken, en je zal zien dat men veel behulpzamer wordt dan dat je arrogant verwacht dat je maar in het Frans wordt aangesproken.
|